Wat is het verdienmodel?

Door: Kitemen Reacties: 18 Hits: 2065
Kitemen 17 August / 2018 / 08:16

Ik ga nu al wat jaartjes mee in de kitescene en heb tot nu toe alleen maar 2e hands kites gehad! op zich niets mis mee maar nu ik steeds meer van mn kite vraag speelt t idee toch wel om n nieuwe kite te kopen...alleen die prijzen zijn in mijn ogen zo hoog.

Nu zie ik op Marktplaats veel mensen hun kite aanbieden die volgens vele zo goed als nieuw is...vaak rond de 5-20x gebruikt max. Hoe zit dit? Als je elk jaar nieuwe kites koopt ze gemiddeld gebruikt n na een jaar weer verkoopt voor ongeveer 50% nieuw waarde word t toch n redelijk dure hobby? Sommige worden gesponsord met gear en krijgen dus elk jaar nieuw spul dan begrijp ik t maar hoe doen andere dit? Willen z gewoon t nieuwste van t nieuwste of is dit systeem t beste om t meeste value for money te hebben?

Ben benieuwd naar jullie gedachten!

Cheers

repete 17 August / 2018 / 09:29

Een verslaving kost geld!

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Djee 17 August / 2018 / 11:26

Een hobby ook.

 

Sommige (de meeste niet) hebben deals idd waardoor ze goedkoop inkopen en weer door verkopen.

Andere willen idd elk jaar het nieuwste kleurtje hebben.

En weer andere proberen de sport kopen alles nieuw en komen tot de ontdekking, dat het niets voor ze is.

 

Zelf probeer ik overjarig te kopen en vaar de kites op.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Langbeest 17 August / 2018 / 12:22

Ik ben gestopt met inruilen/ verkopen 
Ik koop nieuw en vaar ze helemaal af en koop dan weer nieuw. (of wat DJEE zegt)
Met de kites en "gepretendeerde vernieuwingen" het goedkoopste. ;-)

 

Geen wind....neem een thermoskan mee

isomis 17 August / 2018 / 12:59

Er worden ook grote verliezen geleden. Hebben merken aan hun zelf te danken door teveel deeltjes te bouwen. Iedereen is tegenwoordig teamrider :-) en verkoop vanuit de kofferbak.

zucht...

Lars_023 17 August / 2018 / 18:01

Kopen via de shops is eigenlijk niet meer te doen. Je moet het hebben van die kofferbakken. Scheelt 30 tot 45% tov winkels.. En nee, ik heb geen kofferbak. 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Kitemen 17 August / 2018 / 18:22

Wat word bedoeld met kofferbak verkoop? Bij shops zie ik idd vaste prijsverlagingen nu bijv 40% op 2017 en 30% op 2018? Ben wel geinteresseerd geraakt in de kofferbakverkoop {#emotions_dlg.yummie.gif} iemand een adresje of tips?

Last edit by: KITEMEN

KiteShallow 17 August / 2018 / 20:04

Ik heb een keer 40% korting voor betreffende jaar, vooral dat ik 4 kites ga kopen. Helaas is er geen inruil mogelijkheid.

MichaB 17 August / 2018 / 21:04

Volgens mij is het niet veel anders met auto’s, kleding, etc etc

richardkiter 18 August / 2018 / 07:37

Ik koop altijd nieuw. 

Vaar gemiddeld 2 hooguit 3 jaar met een kite en bar. 

Hierdoor krijg je weer een redelijke prijs bij inruil of verkoop bij marktplaats omdat de kites in een goede conditie zijn.
Alleen mijn kleinste kite de 7 meter doe ik wat langer mee omdat die eigenlijk heel weinig word gebruikt.

En inderdaad je betaal een heleboel geld voor een nieuwe kite maar een hobby mag geld kosten en kiten is bij mij inmiddels een passie geworden wat ik niet meer zou willen missen  Grin.

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Leon van Bergen 18 August / 2018 / 10:09

Ik heb vorige week een set 2018 North Rebels gekocht van een gozer die de 2019 Duotone Rebels had gekocht bij zijn vriend die bij een shop werkt en dat heb ik vaker zien gebeuren. Vaste prik is ook inderdaad 30 of 40 procent korting wanneer het model al even op de markt is en het nieuwe jaar er aan komt of net geïntroduceerd is. Erg fijn dat die mensen er zijn, dan is de prijs nog goed te doen maar ik vermoed dus dat er een hoop zijn die ze meteen al een stuk goedkoper kopen wanneer ze uit zijn dan de prijs op internet...

voor die groep is het inderdaad ook zo dat ze ze zelf nog voor aardig geld kunnen verkopen als ze een jaar oud zijn, bij twee jaar oud of ouder zakken de prijzen meteen een stuk sneller.

Last edit by: LEON VAN BERGEN

FeRNandeZ 18 August / 2018 / 10:18

Ik koop wel altijd nieuw,maar er zijn zat goede kites te vinden 600-800Euro, kijk eens naar merken als Switch, Takoon, Blade, gewoon echt prima hoor!.

Verder zijn er ook vaak ook scherpe aanbiedingen van de grote merken nieuw maar van een voorgaand model van 1 of 2 jaar oud. Vind prijzen van +500 voor een bar en 1300Euro voor een kite nergens over gaan, zeker ook omdat je en set van 3 nodig hebt. 

Het is echt niet meerzo dat nieuwste model kite altijd beter is, het is meer wat voor type kite vind ik lekker, wat voor vaarstijl kite zoek ik.  Wil je idd "Da Coole Man" zijn op het strand met altijd de nieuwste en coolste stuff, tja dan koopje gewoon elk jaar nieuw, of je met meer smile van het water komt, denk het niet er is zoveel goed spul te vinden, dat je met alles fun kan hebben.......

 

kantje board !

Kitemen 18 August / 2018 / 15:44

Daar moet je t idd van hebben de goede dealtjes! Ben op zoek naar een fx 9 of iets dergelijks maar vind 1300€ ook belachelijk en dan komt de bar er nog bij! T liefst 2018 of 2019 voor een mooie deal! Deal is belangrijker dan t jaar! Maar prijzen online zeggen dus weinig...geven de shops nog korting bovenop hun afgeprijsde prijzen? Onbekende merken/modellen vind ik tricky aangezien er weinig info over t vinden is en z niet of nauwelijks t testen zijn!

harryNaish 18 August / 2018 / 19:12

Koop een ticket naar Kaapstad en sla daar je slag; betaal in contante euro's, vraag je VAT terug op de luchthaven en regel vanaf NL vast je korting (vanaf 3 kites 25%). Shop je '19 gear met zo'n 40-42% korting. O ja, kan je ze gelijk testen!

Last edit by: HARRYNAISH

nayy 19 August / 2018 / 23:13

Zelf in ons land:

1 kite kopen 10% korting

2 20% korting

3 nog meer :-).

Ik vermoed dat er weinig mensen de winkelprijs betalen ...

koop je 2018 gear aan -30%, verkoop je het nu (2019 komt uit) aan -50% heb je 20% verlies geleden... denk dat er veel zijn die het zo doen...

Nayy

nayy

Gyttja 21 August / 2018 / 08:09

Zorgen dat je goed genoeg wordt, en veel op het water bent te zien. En dan zorgen dat je ergens teamrider mag worden. Scheelt een hoop centen.

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

mallepietje 22 August / 2018 / 19:14

Gewoon werken en knaken verdienen. Dan kan je gewoon wat kopen. {#emotions_dlg.coool.gif}

Kitemen 22 August / 2018 / 19:47

@mallepietje zeker een consultancybureau of niet {#emotions_dlg.schater.gif}

net zulk goed advies als moet je beter kiten!

Als dat allemaal zo makkelijk was deed ik het wel he! {#emotions_dlg.nerd.gif}

dvdspeler 23 August / 2018 / 10:37

Jonge zo houd je toch geen tijd over om te kiten.

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)