9 of 10m switchblade 2018

Door: Danr17 Reacties: 12 Hits: 2846
Danr17 20 August / 2018 / 16:53

Hallo,

Wil een 2 kite quiver gaan samenstellen met later misshien uitbreiden naar 3. Ben op dit moment 73kg en vaar een TT135x40 van Versus. Dit is mijn tweede kite jaar kan lekker heen en weer varen upwind en transitions gaan prima. Toeside lukt en ben al een beetje aan het springen en heb oog daarom op een switchblade laten vallen die ik gunstig overjarig kan kopen.

Ben erg aan het twijfelen tussen 9/7 combi of 10/7. Ik wil gaan varen tussen de 15-35kts.

De cabrinha switchblade windrange chart zegt dat je de switchblade 9m al vanaf een knoopje of 15 kan varen. Klopt dit een beetje of is een 10 een betere optie. Een 7m (ten pinna) is reeds in mijn bezit. Wordt het gat tussen 7 en de 10 niet te groot?

Graag wat ervaringen en advies,

 

Alvast bedankt,

Robert

Djee 20 August / 2018 / 17:33

7 op 10 is geen probleem. 

Of jij die kite met 15 knopen kan varen hangt af van je skills. Maar een 9m, 73kg en 15knopen klinkt niet raar (geen ervaring met deze kite)

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Danr17 20 August / 2018 / 18:33

Bedankt voor je reactie

Tja skills,

Dat weet ik niet. Kan echt wel een beetje spelen met mijn kite en board maar Ik heb dus niet zoveel zin om maar te blijven sinussen om wat power te krijgen.

Ervaringen met een 9m switchblade 2018 in de low end en 10/7 quiver zijn dus welkom.

markymarc 20 August / 2018 / 23:17

Vaar 10 7 SB al jarenlang. Nu 2018 modellen in bezit.

Ben 82 kg en kan 10m varen va 16-17 tot 27 knopen. De low end en wind range van deze kites icm upwind performance en hangtime zijn enorm... Maar dat was je vraag niet.

Hangt af hoe groot je board ook is, zou ik zeggen. Als dit je enige set up is zou ik voor 10 7 gaan. Als je er volgend jaar nog kite bij wilt kopen is 7 9 11 ideaal. Maar let op: die 7m ga je op zee met echte 35 knopen niet kunnen houden met jouw gewicht...

Succes!

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

Danr17 21 August / 2018 / 09:57

Thanx voor je feedback.

Ik ga voor de 10m SB 2018{#emotions_dlg.shiny.gif}

boele 21 August / 2018 / 11:27

hoi Danr17

Ik zelf heb altijd 7-9-12 gevaren maar ben 2 jaar geleden overgestapt naar 6-8-10 en dat bevalt erg goed. aangezien ik een 10m vaar als iedereen om me heen een 11 of 12 vaart (ik ben 71kg) en een 10 is toch speelser in feeling en eigenlijk is de 9m vaak net te klein en ben je underpowered.. 

maaaaaar mn vraag is meer.. weet je je keuze zeker? het is niet de meest dynamische kite die je kan kopen wat ik zoal lees. 

lees maar wat reviews over de SB.

groet 

Boele

Lekkah Beukuh

Danr17 21 August / 2018 / 17:38

Hoi Boele,

Bedankt voor je reactie. Kan je iets meer uitleggen met wat je met dynamisch bedoelt?

Wat mij vooral aantrekt aan de kite is de windrange, stabiliteit, de hoogte die je kan springen en de floaty landings. I

boele 22 August / 2018 / 11:04

hoi DANR17

als je die dingen zoekt (windrange, stabiliteit, de hoogte die je kan springen en de floaty landings)  dan is dit zeker je kite

maar elk voordeel hep zn nadeel zoals je weet. {#emotions_dlg.bonk.gif}

meaning; dat een kite met deze eigenschappen minder snel en levendig voelt. deze kites zijn erg geschikt om boardoffs en oldskool trucs te doen. 

het grote voordeel van de 5 struts is dat hij niet of weinig vervormt dus je mogelijkheden zijn met meer wind beter..

zelf vaar ik de andere kant van de range.. (vegas en GTS)

Je ziet echter een grote verschuiving richting de GTS dices FX kites.  (open C kites) 

heb je al met die soort kites gevaren (in de grotere maten, want hoe groter hoe trager natuurlijk) zou ik misschien doen om een goede beslissing te nemen aangezien het toch dure dingen zijn die vlieger-kes   {#emotions_dlg.nosmile2.gif}



Lekkah Beukuh

Danr17 22 August / 2018 / 17:38

Hey Boele,

Bedankt voor je uitleg,

Je brengt me wel weer aan het twijfelen maar ik denk dat op dit moment met mijn niveau  een stabiele kite als de switchblade een goede keus is om door te groeien. Switchbladejes krijg je ook behoorlijk wat voor terug als je ze inruild. Kan ik tzt naar een open C kijken.

Kitemen 22 August / 2018 / 19:49

Voor je progressie lkkr de switchblade nemen! Leer je veel sneller en als je de boel n btj onder de knie hebt kan je altijd weer switchen...je moet ook nog wat te willen hebben {#emotions_dlg.yummie.gif}

harryNaish 22 August / 2018 / 21:00

Heet niet voor niks Switch-blade.....Zelf jaren Switchblade gevaren (11-9-7), laatste twee jaar Cabrinha FX en nu een weer een setje Switchblades '19 besteld. 

Switchblade is al jaren een van de best verkopende kites op de markt. Denk niet voor niets. Als ik zo lees wat je niveau is ga je veel plezier beleven aan de 10m SB. (7-10 combi is voor een 2 quiver top. Wil je er 3 gaan varen dan zou ik voor 11-9-7 gaan)

Danr17 22 August / 2018 / 22:12

Bedankt voor de reacties,

10m switchblade is besteld{#emotions_dlg.shiny.gif}. Nu maar hopen dat ie voor het weekend binnen is.

Danr17 22 August / 2018 / 22:12

Bedankt voor de reacties,

10m switchblade is besteld{#emotions_dlg.shiny.gif}. Nu maar hopen dat ie voor het weekend binnen is.