TEN The Root

Door: Ziggy9O Reacties: 1 Hits: 3177
Ziggy9O 11 September / 2018 / 07:24

Heeft er iemand ervaring met 'The Root' van TEN? (https://ten-kiteboarding.com/the-root/)

De shape doet me wat denken aan de Firewire Vader (tail, bottom, outline, rocker) dus ik vermoed dat ze gelijkaardig vaart?

En is de kwaliteit / durabiliteit vergelijkbaar? Er is toch een aanzienlijk prijsverschil aangezien je er meteen de pads en een setje met 5 vinnen bij krijgt.

Magic_Ed 11 September / 2018 / 08:51

Ja, ik heb daar ervaring mee. De shape is een mix tussen Vader en Evo, vaart dus net iets anders dan de Vader: het board is iets stabieler en vergevingsgezinder. Als je in NL 1 surfboard voor het kiten wilt gebruiken, dan zou dit mijn keuze zijn.

Bouwkwaliteit van board en accesoires is uitstekend te noemen. Board is op z'n minst even sterk als Firewire, maar gezien de gebruikte materialen waarschijnlijk sterker.

Wel een belangrijk punt: ik ben Versus teamrider en ben met wat feedback geven over prototypes "betrokken" geweest bij de ontwikkeling van het board. Ik heb zelf een Root 5.2 en een Vader 5.5 en heb ervaring met Evo, Vanguard en veel andere surfboards (ook een aantal reviews over surfboards geschreven op o.a. Hanglos).

Mijn favo surfboard na een jaar of 10 strapless kiten is nog steeds de Vader, vooral omdat die net iets radicaler is (maar weer slechter hoogte loopt). Ik heb dus ook twee boards ;)

w w w . v e r s u s s h o p . n l