Woo3 / PIQ / Suunto

Door: youknowhow Reacties: 3 Hits: 2668
youknowhow 25 September / 2018 / 07:38

Ik ben een beetje aan het kijken naar een hoogte meter voor het kiten.
Wel al het eea gelezen, maar vaak zie je het vergelijk tussen Woo2 enPIQ, maar niet met Woo3 en PIQ.
Hoeveel is de Woo3 beter geworden top de Woo2. Stuk betrouwbaarder geworden?

Wat ik zo gelezen heb:
Woo3 -> mee leden, dus grotere leaderboard. Nu ook op iWatch info (maar moet je dus ook weer een iWatch 3 kopen ivm waterdichtheid....)
PIQ -> betrouwbaarder / sneller, en direct hoogte afleesbaar (en en klok zichtbaar, dus geen horloge om :-) )

Of mogelijk een Suunto Ambit 2.
Maar hoe nauwkeurig en snel is deze voor kitesurfen?

Graag jullie input :-)

HBX 25 September / 2018 / 08:12

De Suunto (evenals de Garmin) is niet geschikt voor nauwkeurige hoogtemeetingen van sprongen tijdens het kiten.

Nauwkeurigheid van de Woo (en Piq ook ws) daar valt over te discusseren, maar je hebt in ig een indicatie en vergelijk met je vorige sessies en anderen. Wel zit er weer verschil in metingen tussen de Woo en de Piq maar daar is volgens mij genoeg over te vinden.

Have Fun and Hang Loose

Kitemen 25 September / 2018 / 08:56

De WOO 3.0 is nu weer afgeprijsd naar 169 euro en kan gebruikt worden voor Kiten/Wakeboarden en snowboarden/skieen, de PIQ is volgens mij 200+ euro (en ondanks dat ik dacht dat het een North/Duotone brand was, blijkt het een samenwerking te zijn) je kan de PIQ gebruiken voor Kiten/Skieen en zelfs sporten als golfen (niet het surfen), boxen en tennis.

Over de betrouwbaarheid van beiden zijn er vraagtekens maar ze geven je iig een indicatie en iemand die 10m springt volgens beide apparaten springt echt hoger dan iemand die 8m springt etc. Voor cm nauwkeurigheid moet je niet bij deze apparaten zijn en ook de data naderhand gebruiken is beperkt (beide werken met een app en kan de data niet gedownload worden).

Ik heb zelf de WOO 3.0 en wat ik idd wel af en toe mis is dat je geliljk kan zien hoe hoog t nu was. Achteraf is t vaak moeilijk te herinneren welke sprong nou die hoge was etc.

Gewoon even afwegen wat je t meest interessant/leuk vind en daar voor gaan!

Leon van Bergen 25 September / 2018 / 09:27

youknowhow;

Ooit Twijfelde ik ook tussen de Woo en de Piq. de Suunto Ambit 2 of elk ander GPS horloge is geen optie, GPS kan niet nauwkeurig hoogtes meter.

Bij Woo vond ik het aantal gebruikers en dus een groot leaderboard een groot pluspunt en bij de Piq leek mij het display een groot pluspunt. Tot een maat van mij een Piq op zijn board kreeg en dat hele display uiteindelijk amper te lezen is, alleen als je je board onder water houdt en dus in het water stil moet gaan liggen kan je hem een beetje lezen, in een ruige zee dus al helemaal niet. Dan word de keuze toch ineens een stuk makkelijker denk ik!

De Woo3.0 is inderdaad niet vaak vergeleken met de Piq maar uiteindelijk verschillen de 2.0 en de 3.0 niet veel dus dat is ook niet nodig.