Is een 11m2 genoeg voor Sante Pere Pescador in juli?

Door: tsjimp Reacties: 4 Hits: 1700
tsjimp 06 October / 2018 / 08:43

Hallo!

Na mijn eerdere berichtjes voor aankoopadvies nu helemaal verslaafd aan het kiten. Erg tevreden met m'n 11m2 en 8m2 Switchblade. 

Meteen maar doorgepakt met de zomervakantie van 2019 gepland in de baai van Rosas {#emotions_dlg.coool.gif}. (Camping La Gaviota)

Kan iemand uit ervaring vertellen of ik met mijn 11m2 en 135x40 board (ik weeg zelf 75kg) lol ga hebben hier op de thermische wind in de middag, en de 8m2 voor als het het gaat knallen met de Tramontana. 

Of is het nodig om een grotere kite/board aan te schaffen? Ik ben helemaal tevreden als ik lekker kan varen, ben nog niet begonnen aan grote sprongen of ingewikkelde trucs. (Kan volgend jaar juli natuurlijk helemaal anders zijn {#emotions_dlg.wink.gif})

 

Hoor het graag! Kan ik weer lekker voorpret hebben, of sparen voor andere gear {#emotions_dlg.wink.gif}.

Thanks!!

tsjimp had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

HBX 06 October / 2018 / 09:22

Hey Tsjimp,

Voorpret altijd goed!!

Vrees wel dat je met de 11m de meeste dagen, met mooi weer, net tekort komt om lekker te kunnen varen. Ik heb daar (met 70kg) op de mooie dagen met 12-15m gevaren en tijdens de Tramontana (40kn) met een 7m.  

Wellicht dat een groter boardje voldoende is voor de lowend dagen en met 40kn misschien verstandig om aan de kant te blijven...

 

Have Fun and Hang Loose

jvhoven 09 October / 2018 / 23:08

Hbx heeft gelijk.  Groter boardje is wel lekker daar. Vaak 15kn. 

Als je een goeie tramontana heb is zelfs een 7 te groot. 

Nog een tip. Zet je tent of voortent altijd met opening naar zuiden. De tramontana komt altijd uit het noorden en gaat dag een nacht door. {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Succes. Gr j

Djee 10 October / 2018 / 06:23

Kan je daar ook kites huren? Wellicht is dat een goede optie voor je. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

tsjimp 13 October / 2018 / 10:09

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden voor huur zijn. 

tsjimp had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)