(Performance) Freeride board

Door: Kitehert Reacties: 11 Hits: 2606
Kitehert 18 October / 2018 / 22:41

Het is voor mij tijd voor een nieuw boardje. Alvorens te gaan testen vast een vooronderzoekje voor wat tips.

Ik kite sinds 2010, doe vooral freeride en zo hoog mogelijk springen. Ben 1.93 lang en weeg circa 92 kg.

Wensen (denk dat ze hier en daar wat botsen, zal wel een compromis vragen):

-Goed spul/ performance boardje

-Lekker makkelijk varen/sturen/hoogte lopen, vergevingsgezind

-Comfortabel in de chop

-Met zo weinig mogelijk wind varen, maar ook in harde wind nog controleerbaar

-Goede snelheid en pop

Heb nu een Aboards Z-series 2012 (freeride met vleugje freestyle) 133x40. Heb begrepen dat de nieuwe boards wat groter gekozen worden dan t.o.v. wat jaren geleden.

Eerste suggesties: F-one Trax, GA Watts, alle tips welkom!

 

 

Kitemen 19 October / 2018 / 08:53

Lieuwe Shotgun lijkt eigenlijk prima te passen binnen al je wensen. Met jouw lengte/gewicht zou ik voor een board vanaf 138 gaan maar testen blijft het belangrijkste

berg 19 October / 2018 / 09:14

F-One trax heeft alles wat je hierboven beschrijft.

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

Kishtsang 19 October / 2018 / 09:18

Lieuwe is zeker een goede optie zoals Kitemen hierboven schrijft. Ik zou met jouw specifieke wensen ook zeker eens kijken naar Shinn en dan vooral de Monk en de Ronson. Shinn boardjes staan al jaren bekend om hun goede performance in combinatie met een heerlijk comfort in de chop.

Daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar AXIS (Limited of Vanguard), alleen wat moeilijker te krijgen in NL of naar de Xenon Laluz. 

Kishtsang had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best TS (2013)

boele 19 October / 2018 / 12:00

Lieuwe shotgun is by far het beste boardje op dit moment.. 

Lekkah Beukuh

geloof 19 October / 2018 / 13:28

Heb je je budget al bepaald? Zo ja, dan boards gaan testen die binnen je budget vallen. Bij mij kan je onder andere de Shinn Ronson testen. Anderen zullen graag een Lieuwe of ander merk board onder je voeten stoppen. Het zelf testen van verschillende boards levert veel meer op dan de meningen en ervaringen van anderen. 

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Kitemen 19 October / 2018 / 20:59

@Geloof verschillende boardjes testen is ook lastig en kan ook een vertekend beeld geven (verschillende condities/andere dagen)...kan een lang verhaal worden. Als eerste wil je toch ervaringen van anderen horen. Er zijn genoeg boardjes binnen zijn beschrijving, budget is dan misschien de eerste factor van belang idd. Ook een goede optie is nog de Jaime North/Duotone

dom 20 October / 2018 / 14:24

@Kitehert: Nu ga ik toch even hard roepen voor eigen parochie maar kom in ieder geval even langs in Scheveningen om de The mark te testen van TEN kiteboarding. Flexibel in de tips en dus comfy in de chop, 5e vin voor meer grip, beter upwind en meer controle met poeier wind en natuurlijk het Europese Woo record op zijn naam staan! Lijkt in die zin dus perfect aan te sluiten bij je wensen maar meten is weten!

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Kitehert 22 October / 2018 / 10:53

Tnx voor jullie reacties!

Nature 22 October / 2018 / 12:45

Klinkt als een Twoseven (Fluid kiteboarding) dit is een van de weinige echt high performance boardjes op de markt (Ten heeft er ook een geloof ik)  Maar zou ook zomaar een black label of Fluid X kunnen zijn.

Als je wil testen stuur gerust een PM. 
Stuur ik je er een op voor test 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Kitehert 21 November / 2018 / 22:14

Het is een F-one Trax geworden. Bevalt heel erg goed!

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Leon van Bergen 22 November / 2018 / 08:46

Ook ik had je de Lieuwe Shotgun aangeraden maar de Trax is ook een zeer fijn board, goeie koop, gefeliciteerd!