Golf als kicher voor sprong, hoe gebruik je die?

Door: Leon van Bergen Reacties: 4 Hits: 1490
Leon van Bergen 12 November / 2018 / 11:44

Experts! even een vraag aan de hoogspringers;

Verticale Jump maken op vlak water lukt me aardig en door goed je edge te houden wordt ik dan ook verticaal gelanceerd.

DIt geld bij mij helaas niet voor sprongen wanneer ik een golf als schansje gebruik, soms wel maar vaker niet dan wel. Dan land ik voorbij mijn kite en valt hij vaak dood. ik snap dat ik goed mijn edge moet houden voor de sprong.

Iemand een gouden tip voor me?

Kitemen 12 November / 2018 / 14:31

https://www.kiteworldmag.com/feature/improving-maximum-boosting-potential/?fbclid=IwAR35CO3Bq4qR8HFpUWeeYAv5ChSuyDfLAdc-i_WTbs89hh8KS3NpSLRUWRQ door mijn held Lewis! Samen met Kevin de meest vriendelijke pro's volgens mij!

Uit eigen ervaring: Zie de golf als een soort schans, maar edge wel hard als je erop gaat. Als je voorbij je kite springt heb je wss teveel voorwaartse kracht (oftewel meer edgen). Wat ook helpt is je vlieger sneller omhoog te gooien en door ervaring leer je de golven ook lezen en beter te timen! Maar alles moet goed vallen wil je goed gebruik kunnen maken van golven als kicker. Het beste is sideshore.

Last edit by: KITEMEN

Leon van Bergen 12 November / 2018 / 15:14

Thanx Kitemen hier kan ik wat mee!

FeRNandeZ 13 November / 2018 / 20:22

Ik zou eerst proberen goed backrolletje te oefenen opeen golf, kan gewoon klein laag golfje zijn vooraan.

Je hoeftje kite niet in te sturen (beetje op 11uurzetten) en hoeftook niethard te gaan, puur alleen je boardaan kanten of zeg maar kort achterste been upwind trappen op de golf, je schouders draaien, dan kleine beetje afzet uit benen,en pop, draaien. Als dit lekker gaat, dan heb je de goeie basis pop. 

Ga daarna je hoge sprongen oefenen(zonder backroll) op de golf, je zal zien na de basis cursus POP, gaat springen veel hoger en pop op de golfvoelt vertrouwt.  De inzet van de backroll,het moment van de draai starten is nl het pop moment, voor mij was dit echt een gamechanger.

De volgendestap is dan het hard insturen en timing, maar de goed "pop"zou ik mee beginnen. Daarna komt het maximale uit de kitehalen.

 

 

Ik zoekzelf altijd een punt van afzet, zelfs op vlak water zoek ik nog een chopof rimpeltje  waar ik op kan afzetten, echt irritant als ze net weer verdwenen zijn alsje er bent....Op vlak water is springen gewoon echt minder fun.

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

Leon van Bergen 14 November / 2018 / 11:34

Goeie tip Fernandez, die ga ik ook toepassen!