Nieuw freestyle board

Door: BastiaaNED590 Reacties: 1 Hits: 1139
BastiaaNED590 19 November / 2018 / 12:30

Hey allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw boardje; ik vaar met boots en weeg 73kg. Momenteel vaar ik een 2015 Best Procreator (maat 135x40,5), een vrij vlak freestyle board, maar toch net aan de kleine kant.

Wat betreft mijn niveau, ik land sinds kort mijn raley's to blind, en ben volledig van het uithaken.. Ik ben op zoek naar een echt freestyle/wakestyle board, een pre is een board met losse inserts, niet zo'n rails waar je boots/pads op vast zet.  Ik vaar op de Zandmotor.

Nu heb ik goede aanbiedingen gevonden voor de 2018 Naish Stomp (142x43) en de RRD Juice, in 140x42 of 143x43.. Allebei boards met erg veel rocker, dus een groot maatje is natuurlijk belangrijk. Ik neig naar de Naish Stomp, maar twijfel enigszins over of het board niet toch wat te groot is..

Wat denken jullie van de maat??

Groetjes Bastiaan

Kishtsang 20 November / 2018 / 13:30

Als je alleen op vlak water vaart zou ik me niet te veel zorgen maken over 140 x 42 cm. Ik ben net iets lichter dan jij (68kg) en vaar al een tijdje op een Axis Tranq 141 en daarvoor een Tona Pop 138 (wat eigenlijk een 139 is). Beide deden het trouwens ook prima in de chop en in de golven. Als je kijkt naar de pro wakestyle riders dan lijkt groter nu de trend te worden. Alexander Lewis Hughes en Sam Light gaan nu al richting de 145...

Kishtsang had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Best TS (2013)