Landboarden

Door: Kitehert Reacties: 2 Hits: 2798
Kitehert 26 November / 2018 / 08:30

Voor de dagen met net te weinig wind of vriezend weer zou ik wel eens met een landboard (cq mountainboard of flyboard), bijvoorbeeld zoiets:  https://www.decathlon.nl/p/mountainboard-luxus-zonder-leash/_/R-p-X8360854) over het strand willen crossen. Mensen met ervaring daarmee?

Bij voorkeur dan wel gewoon met mijn aanwezige tubekites die ik ook voor het kitesurfen gebruik (diverse GA kites tussen de 6m2 en 14m2). Zijn dat maten waarmee je bij wijze van spreke met 2, 3, 4 bft kan landboarden, of worden daar heel andere maten kites voor gebruikt? Ik zie bij powerkites vooral van die minimatrasjes te koop.

Jeroen Schoots 26 November / 2018 / 08:56

Ja  kan prima met tube kites ,zodra je kite in de lucht blijft hangen dan kun je rijden ,vergeet niet een helm dat is echt een must bij landboarden,je kunt ook nog flyboarden.nl even checken .

Succes!

 

KiteShallow 26 November / 2018 / 17:52

Ik gebruik ook mijn tube kite, wel moet je een maat kleiner nemen dan wat je op het water bent gewend. Wind richting zoals op het water. Moet harde zandplaat zijn, geen meule zand. Als veel heeft geregend, moet je niet gaan. Ik had voor de zekerheid ook een lesje bij flyboarden.nl  genomen. Het keren vind ik nog lastig. Board heb ik van MP, wel freestyle board, iets kleiner dan freeride....verwacht niet dat ik ga springen. Er is ook buggy voor more fun. Vast veel plezier.