kite voor mijn dochter

Door: Kalas Reacties: 16 Hits: 2821
Kalas 26 November / 2018 / 10:31

Hallo,

 

Wie kan mij helpen, ik zoek voor mijn dochter 8 jaar een kitesurf set voor gebruik in omgeving Cumbuco.

Wat voor set kan zij gebruiken om te leren, en of iemandt heeft een set te koop.

Groet Kalas 

 

kite2fly 26 November / 2018 / 11:14

Hoi Kalas, bij elk merk kun je een model vinden voor dit doeleinde. Bij ons kom je dan op een Kima 3-5-7m. Maar sowieso toch eerst goed laten lessen op locatie wellicht? De school kan aan de hand van het kind (gewicht, aanleg, condities ter plekke) wellicht veel beter adviseren dan wij via internet :-) Misschien wordt het advies om die redenen wel om gewoon eerst nog een jaartje met een foil te spelen en dan nog een keer een cusrsus te doen.... geen idee maar met kinderen zou ik zelf geen risico nemen.

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

mees 26 November / 2018 / 19:24

Cumbuco staat bekend om zijn goede (lees harde) wind. Een kleine maat vlieger is per definitie sneller dan een grote maat. Dat betekent dat je daar dus ook heel snel heel veel power mee kunt opbouwen (bij sterke wind). Ik zou dan ook nooit een kind van die leeftijd op zo'n spot aan een vlieger hangen. Dat is echt vragen om problemen. Dat kan heel snel fout gaan en behoorlijk verkeerd aflopen.

Zoals al eerder opgemerkt, zou ik eerst bij een goed kiteschool informeren, lessen nemen en verder advies vragen. Je kind moet het vooral leuk gaan vinden en zal zelf het gevaar niet goed kunnen inschatten. Wat ik me trouwens afvraag is wat jouw eigen niveau is (nu je zo'n vraag stelt). 

Als je dochter goed kan vliegeren met een foil is ze al een flinke stap verder. En vergis je niet, ook daar kan het flink mee mis gaan.

FeRNandeZ 26 November / 2018 / 23:09

Eens met Mees, zelf zou ik kinderen lekker eerst zelf laten aan kloten met diverse stunt vliegers en dan powerkites op het strand.

Als ze zonder naar de kite te kijken kunnen rondlopen over strand, 100% feel hebben, kunnen draggen met de hakken in het zand etc, mogelijk eerst nog wat uurtjes met een buggyheen en weer rijden, daarna misschien tijd om aan kiten (ingehaakt) op water te beginnen.

 

Verder wordt gezegt dat onder de 10, kinderen geen gevoel van gevaar hebben en ook geen gevoel van verantwoordelijkheid veiligheid voor anderen.....

kantje board !

Kalas 27 November / 2018 / 10:35

Bedankt voor de reacties.

 

 

Mijn bedoeling is om hier in Nederland een set te kopen voor haar, en natuurlijk daar bij een goede kiteschool onder te brengen.

Fernandez reactie, goed idee.

Als ze zonder naar de kite te kijken kunnen rondlopen over strand, 100% feel hebben, kunnen draggen met de hakken in het zand etc, mogelijk eerst nog wat uurtjes met een buggy heen en weer rijden, daarna misschien tijd om aan kiten (ingehaakt) op water te beginnen.

Aangezien ik zelf een buggy daar heb. 

Nogmaals bedankt voor de reacties, en als iemand nog een setje weet voor haar, laat het even weten.

Leuk idee misschien, op deze site even op de hoogte houden hoe het veder gaat met kite avontuur.

isomis 28 November / 2018 / 17:05

Zoals Fernandez zegt, laat haar de eerste jaren maar lekker uitgehaakt aankloten op het strand!

zucht...

RobbyNitroz 28 November / 2018 / 21:21

Ik heb eerste jaren mijn zoontje een Peter Lynn vlieger met stuurstok gegeven. Samen met een skimboard in het swinnetje klooien. Kan er niks gebeuren en genoeg lol.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Martijn_e 29 November / 2018 / 20:59

Ik weet niet of je hem kan krijgen daar, maar ik vind de FS Viron super, geen pull, geen explosieve krachtopbouw.

Mijn dochter is hier 8.

 

Mijn zoon  van 7

Last edit by: MARTIJN_E

KiteShallow 01 December / 2018 / 00:39

@Martijn_E: getalenteerde kinderen heb je, leuk

https://www.youtube.com/watch?v=1qBbGypgeOQ

Kalas 01 December / 2018 / 12:51

 

 

@Martijn_E: ziet er goed uit welke maat is de kite van jou dochter.

Martijn_e 06 December / 2018 / 21:55

4m mee begonnen, maar 6m is beter, die heb ik daarna gekocht.

Rebel1974 07 December / 2018 / 12:37

Ik heb een 4m viron te koop. Mijn zoon van 9 jaar heeft dit jaar daar zijn eerste meters mee gemaakt. Veel rustiger en langzamer dan een tube SLE kite. De 6m heb ik ook maar die hou ik nog even ....

 

Rebel1974 had een 4 sterren sessie in Ouddorp met maar liefst 7 - 15 knots op zijn Flysurfer Speed (2013)

wazzaah 07 December / 2018 / 13:44

Viron is voor kinderen idd prima keus, Peter Lynn heeft ook zoiets in de collectie dacht ik, ook de Ozone Uno is een optie. De kleine maatjes van de Bandit vielen mij ook niet tegen (met kleine bar, handen bij elkaar in t midden).

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

ESComputers 09 December / 2018 / 01:23

Deze foto's zijn zeker in Workum gemaakt ?

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

Martijn_e 14 December / 2018 / 08:30

jep, mirns, brouwersdam, autostrand, workum liefst vroege en late sessi ivm drukte

Last edit by: MARTIJN_E

Magic_Ed 14 December / 2018 / 10:00

Na wat klooien met kleine 2-lijns voldoen eigenlijk alle kleine wave kites wel mits gedepowerd. Blijven makkelijk hangen, backstallen niet snel en blijven toch sturen.

w w w . v e r s u s s h o p . n l