Ongewenst uithaken Mystic Majestic X

Door: sanneh Reacties: 6 Hits: 1558
sanneh 28 December / 2018 / 13:38

He mensen, 

Ik vaar sinds bijna 1,5jr met veel tevredenheid met de Majestic X. Echter heb ik sinds ik ermee vaar last van plots uithaken van mn kite. Na oplaten, na tricks, na crashes, vooral op momenten dat de spanning even van mn lijnen is geweest. Ik dacht eerst dat t aan mn slingshot barretjes lag. Was verder niks aan te zien en donkey Dick nog stevig. Uiteindelijk maar overgestapt naar North Click barretje geen last meer van gehad afgelopen zomer. Echter afgelopen sessie vliegt hij er zo weer uit kort na t launchen (op t strand). Weet 100% zeker de donkey goed vast te hebben gedaan. Had m gelukkig goed vast en kon m weer inhaken, maar zeker na t recente ongeluk in Jeri ben ik hier wat alerter op geworden en vind ik dit echt niet relax. Zijn er meer met dit probleem in combinatie met de Majestic X? 

harryNaish 28 December / 2018 / 19:02

Yep, dit heb/had ik dus ook. Dacht dat het aan mijn chickenloop lag van een destijds nieuwe 2017 Cabrinha bar en nieuwe Majestic X trapeze....zelfs al eens op 10mtr hoogte de kite uit m'n handen laten glippen in vrij ondiep water in de buurt van een paar rotsen (in Jeri) Vaar nu met een nieuwe 2019 Cabrinha bar en tot op heden is het 1 keer gebeurd maar het zou kunnen dat de chickenloop niet goed zat....

Last edit by: HARRYNAISH

de Wijs 28 December / 2018 / 20:35

Ja, heb ik ook een paar keer gehad bij het oplaten. Naish bar. Sindsdien check ik extra en houd ik mijn chickenloop voor de zekerheid zelf op zijn plek zo lang er geen spanning op de lijnen zit. 

Heb er zelfs aan gedacht om een andere haak te kopen, maar weet niet of bv een Ion haak zo maar past.

 

de Wijs had een 1 sterren sessie in Boa Vista - Buccaneers Beach met maar liefst 10 - 12 knots op zijn Naish Pivot (2017)

zoow 29 December / 2018 / 11:03

Gokje. Lijkt erop dat de haak te groot is, staat invergelijking tot RE trapeze ook verder naar achter. Wanneer je dan je bar te veel aantrekt, drukt je donkey dick tegen je trapeze en wordt hij los gedrukt, wanneer deze niet meer zo stijf is als dat je hem nieuw kocht. Dan haak je naar mijn weten vrij gemakkelijk uit. Zou het eens proberen zonder je kite in de lucht. 

Gone with the wind > Kitesurfschool Texel

zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)

harryNaish 30 December / 2018 / 08:48

@Zoow; dat was ook mijn bevinding, althans dat de donkey dick te lang is waardoor deze wordt los gedrukt als de spanning van de lijnen gaat. Of in mijn geval tijdens het springen en insturen van je kite. Had nog een oude Mystic trapeze en de groote van de haak scheelt niet zo gek veel. Van mijn nieuwe Cab bar ('19) is de donkey dick iets korter. Oplossing zou dus het verkorten van de donkey zijn. 

Leon van Bergen 30 December / 2018 / 13:26

Hé gasten!

Ik vaar al een tijd met de Majestic X en de kleine Freeride chickenloop van de Clickbar en heb dat nog nooit gehad, wellicht de kleine chickenloop kopen?

MichaB 31 December / 2018 / 16:43

Zelfde al vaak gehad. Dacht dat het aan Cabrinha 2017 chickenloop lag.

Hoe los ik het op? Bestaat er een Mystic upgrade haak?