2015 Best bar - stuurlijn vervangen

Door: BastiaaNED590 Reacties: 1 Hits: 667
BastiaaNED590 03 January / 2019 / 22:10

Hej hello!

Afgelopen nieuwjaarsduik-sessie is een van mn stuurlijnen gebroken.. Gelukkig was breuk helemaal bij de bar, waar de lijn op de bar zit is ie doorgesleten, kon dus met een stuk lijn wat ik altijd meeneem voor selflaunchen en landen. Was errg trots op mijn creatie, werkte perfect!

Maar, wilde de reparatie toch even perfectioneren. Het stukje lijn wat is gebroken is een stuk van ong. 1 mtr.

  • Aan de 'bovenkant' zit ie met een lus-lus verbinden aan de resterende ~20 meter stuurlijn.
  • Aan de 'onderkant' zit ook een lus aan dit stuk lijn. Deze gaat door een oog op de bar, en dan gaat de staart van de lijn weer door die lus.

Hoop dat jullie het nog volgen..

Nu is het probleem dat dit oog op de bar, omgeven is door de floater (onder het zachte plastic zit hard plastic met een oog erin, vlak onder het punt waar de floater scharniert.

  1. Dus, hoe bevestig ik de lijn op de bar? 
  2. En, hoe haal ik de andere kant los? Die is nog niet gebroken, maar wel versleten, en wil ik dus ook graag vervangen.

Het onderliggend probleem is dus vooral dat het oog van de bar moeilijk bereikbaar is omdat dat schuimrubber van de floater er strak omheen zit, liever trek ik de floater niet kapot om er bij te kunnen..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt & greetz!

Bastiaan

 

BastiaaNED590 03 January / 2019 / 22:32

Hier nog twee duidelijkere plaatjes:

Op de laatste foto zie je:

  • Rood elastiek (dat elastiek waar me je de lijnen kunt vastzetten als je ze hebt opgewonden)
  • De grijze stuurlijn, die niet gebroken is.. Die ik los wil maken.
  • In het zwart, het harde plastic waar de stuurlijn op vast zit.

Nogmaals, hoop dat 't duidelijk is!

Groetjes