Kite loopt leeg maar is niet lek

Door: sander07 Reacties: 8 Hits: 3587
sander07 24 March / 2019 / 08:33

Advies gevraagd!

Laatst aan het kiten... Loopt mij kite leeg! Kak, lek, zo dacht ik. Thuis hard oppompen, na een nacht nog keihard.

Keer erop: weer leeg tijdens kiten. Ook thuis blijkt de kite niet lek.

Het lijkt erop dat mijn kite bij belasting langzaam leeg loopt, maar niet lek is.

Heeft iemand een oplossing? Met water op zoek naar het lek lijkt me geen oplossing te zijn aangezien de kite (onbelast) niet leeg loopt.

Ik check altijd voor zandkorrels bij het ventiel voordat ik deze dichtdruk.

Gaat om een Naish Evo 7m2, al wat ouder uit 2012 denk ik.

richardkiter 24 March / 2019 / 10:38

Ik check altijd voor zandkorrels bij het ventiel voordat ik deze dichtdruk.

Bij mij zit er bij de dop om hem af te sluiten een plastic ring, als daar een paar zandkorrels onder zitten loopt hij bij mij ook langsaam leeg terwijl hij niet lek is. 

Zit er bij jou misschien ook zon plastic ring ?

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

wazzaah 24 March / 2019 / 11:14

Alle ventielen en slangetjes even checken als je de kite hebt opgepompt. Beetje heen en weer bewegen.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Roderick 24 March / 2019 / 18:48

Als je je kite niet gebruikt altijd alle ventielen met drukdopjes open laten. Dan rekt het materiaal niet, en sluiten ze de volgende keer dat je ze wel dicht doet beter af. 

Geen idee of het jouw probleem gaat oplossen, maar kan sowieso geen kwaad. 

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Leon van Bergen 25 March / 2019 / 08:41

Gaat om een Naish Evo 7m2, al wat ouder uit 2012 denk ik.

Zo lang ga ik nog niet mee maar had Naish ook een Evo of bedoel je North?

Mnr_Afwas 27 March / 2019 / 09:20

Kan zijn dat de kite 'onder druk' wel ergens een kiertje bij een slangetje of ventieletje heeft. Heb je alles al even onder water gehouden? Of een spuitbusje met wat zeep? Dan zou je vast bubbels moeten zien.

dr511 28 March / 2019 / 09:03

vergeet ook niet je onepump te checken. als er een haarscheurtje in een slangetje zit dan gaat ie daar lekken tijdens het bewegen van de kite. 

Ziki Ondergoed, schultenbrau

flyingtiger 01 April / 2019 / 16:05

Omdat we nog vroeg in het seizoen zijn:
Als de kite bij koud water een tijdje op het water heeft gelegen kan het zijn dat de luchtdruk wat af neemt in de tube.

Bij koud water pomp ik altijd net wat harder op.

FeRNandeZ 07 April / 2019 / 08:25

Als je een kite hebt met een zogenaamde "Boston Valve" = roeiboot/luchtbed ventiel helemaal Ruk, die dingen zouden ze nooit op kites moeten gebruiken. Hier heb je serieus kans dat je kite langzaam leegloopt. 

Zandje ertussen en kans op lekkage, ook moet ze ook redelijk hard aandraaien. Soms als het koud is en heb de dop hard aangedraaid, krijg hem niet meer los met de hand.  

 

Als je het echt niet kan vinden toch maar ff buigen jutteren aan alle dopjes slangetjes in een tijl met water......

 

 

kantje board !