Advies gevraagd over Radical kiteboards

Door: arnhemkiter Reacties: 10 Hits: 1945
arnhemkiter 28 March / 2019 / 08:50

Ik zoek een goedkoop lichter board voor dagen met minder wind. Nu stuit ik op eBay op nieuwe boards van het merk Radical. Zij hebben een 152x47 variant en een 160x 48. Allebei combi van hout en carbon.Heeft er iemand toevallig ervaring met dit merk of zelfs met deze specifieke maten?

Ik zoek geen top board maar gewoon een goedkoop lichtwind board waar ik op die paar dagen waarop ik nu net niet meer upwind kom, toch nog beetje kan cruisen (Veelal op vlak binnenwater van IJsselmeer). Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en vraag me ook af welk formaat het beste is met mijn gewicht van slechts 70kg (wellicht wordt 160 net te groot en log en is dat onnodig??)

Hoor graag wie er iets over kan vertellen.

richardkiter 28 March / 2019 / 14:20

http://www.rlboards.com/index.php

Het merk Radical kan ik niet, maar vaar nu 3 jaar op dit Licht Wind board van RL uit Tjechie. Ben er zeer tevreden over en dan ook vooral voor de prijs. Je kan zelfs kiezen uit 20 designs

Je betaal de helft of minder als je een beetje goed kan handelen dan een een ander light weer board. {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

mees 28 March / 2019 / 20:00

Radical is het board van flysurfer. Ik heb een paar jaar gevaren op de kleinere en gangbare maten van radical, dus niet de lichtweerboardjes. De versie van 135 en 138. Deze varen bijzonder goed. Ik heb geen ervaring met de lichtweerversies hiervan.

Ik moet zeggen dat de lichtweerversies wel heel erg groot uitgevallen zijn (in lengte) en daardoor een beetje lomp overkomen. De lengte werkt alleen maar tegen. De breedte is voor lichtweerboards veel belangrijker.

Waarschijnlijk heb je meer aan een korter en breder board. Daar worden tegenwoordig best wel van veel merken boards van aangeboden en deze varen ook nog eens heel behoorlijk. 

Van Fluid heb je de Minimalist. Dit is een voorbeeld van een korter board (138) dat breed is en gewoon goed vaart met weinig wind. Wil je met echt weinig wind varen, dan zul je gewoon een foilboard aan moeten schaffen.

 

arnhemkiter 28 March / 2019 / 21:37

Thx Richard en Mees voor de reactie.

@Mees Volgens mij bedoel jij iets anders dat is de Flysurfer Radical en niet Radical boards uit duitsland.

@Richardkiter. Had inmiddels ook de RL board ontdekt, zelfde prijsklasse. Welk type vaar jij van RL? Zie dat ze voor lichte wind namelijk 2 types hebben bij kitesyndicat.de. Een RLshop met meer een normale vorm maar wel groot of de gewone RL lightwind met meer een "door" vorm?

En welke maat heb je?

Last edit by: ARNHEMKITER

ippert 28 March / 2019 / 22:53

Ik heb een 138x44 board van Radical en vaar er al een paar jaar mee. Prima ding. Geen fancy channels oid. Heb voor de carbon versie destijds 360 betaald (Inc bindingen en handle).

Heb destijds contact gehad met Robert Häuser en die heeft netjes al mijn vragen beantwoord. 

richardkiter 29 March / 2019 / 08:55

@Richardkiter. Had inmiddels ook de RL board ontdekt, zelfde prijsklasse. Welk type vaar jij van RL? Zie dat ze voor lichte wind namelijk 2 types hebben bij kitesyndicat.de. Een RLshop met meer een normale vorm maar wel groot of de gewone RL lightwind met meer een "door" vorm?

En welke maat heb je?

Ik vaar de grootste 1.60 -48 naar volle tevredenheid. in het begin erg wennen maar als je hem eenmaal door heb dan vaar je gewoon heerlijk, spring erzelfs mee. ook op zee kan ik er met minimale wind goed mee varen

Het is het verschil tussen een een dure flysurfer kopen van 2.500 euro om te varen met minimale wind of varen met dit board. {#emotions_dlg.clown.gif}

Mijn Grootste maat kite is 11 meter en kan dan varen als de grote maten flysurfers op het water komen.

Verschil tussen de flysurfers en mijn combinatie is vaak maar een paar knoopjes.

Vaar je wel eens op Schellinkhout ? Mag je hem van mij wel testen

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

arnhemkiter 29 March / 2019 / 10:17

Thx@ Richardkiter. Klinkt goed. Vaar zelf nooit op schellinkhout. Vanaf april veel op Mirns (seizoensplek op camping daar). Twijfel zelf nog beetje over 160 of 152. Ik weeg maar 70 kg dus dan zou 152 volgens mij ook genoeg moeten zijn. Wil hem zelf ook gebruiken in combi met mijn grootste kite, een 12 m. Puur voor de keren dat ik net geen hoogte meer kan lopen en er inderdaad dure Flysurfer kites op het water komen. Als het echt heel weinig waait vind ik het toch niet meer leuk.

Mag ik vragen hoeveel jij weegt?

Langbeest 29 March / 2019 / 12:28

https://store.su-2.com/

En dan de bigfoot......ik was onder de indruk voor dat geld

Geen wind....neem een thermoskan mee

arnhemkiter 29 March / 2019 / 13:01

@langbeest klinkt leuk maar kost 150 euro meer?

richardkiter 29 March / 2019 / 13:05

Ik weeg schoon aan de haak rondom de 100 kilo {#emotions_dlg.clown.gif}

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Langbeest 29 March / 2019 / 14:56

Klopt maar is ook meer......en nog steeds niet overdreven duur.

Tevens zou ik ze even contacten....ken iemand die heeft een 2018 boardje (zelfde) voor weinig gekocht bij die mannen 

Last edit by: LANGBEEST
Geen wind....neem een thermoskan mee