North Nugget 5,5 straps en vinnen

Door: Pinzonata Reacties: 0 Hits: 1108
Pinzonata 02 April / 2019 / 13:52

Hallo allen, net terug van een weekje Dakhla. Daar de voorspellingen niet al te best waren op het laatste moment toch maar m'n North Nugget 5.5 in de tas gestopt. En gelukkig maar. Nu vaar ik deze niet heel vaak, maar heb me ook dit keer weer lopen verbazen over de vaareigenschappen. Mijn enige kite is een Cabrinha Velocity 10m uit 2016, hoef dus nooit af te wegen welke maat ik ga varen. Zo was ik dus de enige die met de weinige wind aan het knallen was en ging met deze set menig 14-15 meter vaarder voorbij. Gelukkig de laatste dag de twintip kunnen varen, dus een mooie afsluiter in the pocket.

Overigens even kort over de Velocity. Vanaf 12-13 knopen vaar ik deze (met de Nugget) door tot zo'n 26 knopen op m'n Shinn Monk (de Velocity was overigens hét zeil waar iedereen op Aruba mee rond vaarde, yep, ook een hoop van de freestylers). Ik kom m hier trouwens bijna niet tegen en zijn opvolger, de Apollo, staat nu op de verlanglijst.

Nu mijn vraag. De Nugget vaar ik met straps van North, de originele die erbij kwamen. Heerlijke straps met 1 nadeel, na een paar keer heen en weer en een sprongetje gaan ze losser zitten en moet ik ze weer even aantrekken. Zo gedaan maar wel irritant. Heeft iemand ervaring met een ander soort straps? Of tips?

En dan de vinnen, ook niet meer in allerbeste staat. Iemand die nog tips heeft om deze te vervangen? Weet iemand zo of de 2018 TT vinnen er ook gewoon onder passen? Ik heb het 2014 model.

Dank voor de reacties alvast!