FS Flydoor 6 versus Cabrinha Stylus 165x48 2017

Door: ggiesberts Reacties: 1 Hits: 1024
ggiesberts 14 May / 2019 / 22:49

Zijn er hier kiters die ervaring of tips hebbem m.b.t. de Flydoor 6 (159x45)ten opzichte van de Stylus 165x48  2017 die een wat ronder outline heeft?

Wil met mijn 85kg een board erbij voor weinig wind i.k.m. een 18m flysurfer. Zal vermoedelijk alleen of met name op IJsselmeer gebruikt worden.  Het gaat mij dus enerzijds om low end (aanspringen, door planeren in windgaten) zonder al te grote consessies.


GJ

ggiesberts had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Flysurfer Speed5 (2017)

Hollandkiter 22 May / 2019 / 19:46

ik vaar al jaren met een Flydoor en heb nu de Flydoor6 in combinatie met een Sonic2 18m. Heerlijke combinatie voor lichtweer. Door de vorm van de Flydoor is hoogte houden ook met weinig wind erg makkelijk. Als je het een keer wil testen stuur me dan een PB. Ik weet ook dat de kiteschool Kitefeel ze gebruikt, ze geven les op Schellinkhout En misschien kan je het board daar ook testen.

Geen ervaring met het andere board dus daar kan ik je niets over vertellen. Uitproberen zou ik adviseren.