Reo V4 5m²

Door: nayy Reacties: 5 Hits: 1378
nayy 17 May / 2019 / 10:00
Hallo, vorig jaar heb ik een eindereeks reo V4 5m² gekocht, maar nog niet de condities gehad om hem te testen... Ik heb reeds een reo V3 7m² waar ik heel tevreden van ben. Gisteren op een forum gelezen dat de reo V4 5m² een 'slechte maat' is. Te snel, backstallen, teveel of te weinig power, ... De V3 5m² zou prima zijn, de V4 dus niet... Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen... het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ozone een kite uitbrengt met 1 maat die niet goed werkt... groeten, Nayy
nayy

Djee 17 May / 2019 / 16:43

En wat ga je doen als het wel zo is? En/of iemand hier zegt dat het zo is?

 

Ergo gewoon wachen op een flinke poeier en zelf uit proberen, kan mij niet voor stellen dat deze slecht vliegt, ik heb de 6m en dat is iig heerlijk.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

nayy 17 May / 2019 / 21:59

eerst zelf testen natuurlijk... en erna zien we wel...

Ben fan van ozone, maar als dit waar is... pfff. Heb meer betaald voor een V4, omdat die zogenaamd rustiger vloog dan de V3 en hier lees ik toch geen zo'n positieve dingen.
5 is natuurlijk al een heel kleine maat, die weinig mensen hebben...

Ik botste op deze thread:

https://kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2399964&p=1020449&hilit=reo+V4+5m#p1020449

 

Toen was mijn nieuwsgierigheid gewekt en ging ik verder zoeken...

vond ik deze thread, vraagje gesteld en vandaag antwoord...

 

https://kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2400767

toch beetje raar dat er zoveel verschillende mensen onafhangelijke van elkaar hetzelfde zeggen...

Ik denk dat er hier op het forum ook wel mensen met een V4 5m² gevlogen hebben en kunnen bevestigen of  ontkrachtigen...

 

groeten,

Nayy

nayy

FeRNandeZ 17 May / 2019 / 23:39

Het is wel vaak zo dat een 5m idd echt andere kite is, zelfde geld voor grote kites boven de 12m. 

Met beide categorieen moet je eigenlijk idd testen en veellezen, heb daar nl ook wel eens tegenvallers gehad.

Ze kunnen niet het design down/up scalen.

 

5m moet echt specifiek aangepast met name om vlagen te handelen, mag iets dieper in het venster, je wilt wel stabiliteit en barfeel en stuuruitslag behouden. Upwind is iets minder belangrijk. 

Ook bij de lightwind grote kites is het tricky om echt fijne kite te vinden, ook hier kan je een tegenvaller hebben in je serie, te zwaar te grunty,te langzaam etc.......

 

Voor de ozone weet het verder niet, je hebt hem nu, al komt er vanzelf achter......

 

 

kantje board !

Magic_Ed 18 May / 2019 / 13:25

"5 is natuurlijk al een heel kleine maat, die weinig mensen hebben..."

Bijna alle serieuze wavekiters hebben een 5m2, in NL worden de golven meestal pas echt goed als je een 5 kan varen. En dat zal de eerste keer wennen zijn, want ja, heel erg snel zo'n 5 meter. Maar wat is dat lekker als je eenmaal gewend bent!

Je zal zien dat je je 5m2 steeds vaker zal gebruiken, doordat je meer gewend bent aan het snelle sturen en snel sturen fijn is op de golf bij niet off-shore omstandigheden en snel sturen meer schijnbare wind oplevert, zal je de kite met steeds minder wind gaan gebruiken.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

nayy 10 June / 2019 / 22:24

zaterdag de reo V4 5m² eindelijk kunnen testen... wind rond de 40 knopen.

Denk niet dat er niets mis is met die kite, wel even wennen natuurlijk aan zo'n snelle kite. (stond ook op de snelste stand, stuurlijnen in achterste lusje... zal ik volgende keer aanpassen)

De kite is totaal niet grunty, en je moet hem goed doen bewegen... maar eenmaal op snelheid kan je hem stil houden. Misschien dat er bepaalde mensen hier niet van houden...

Zelf met wind rond de 40 knopen niet ad depower gekomen.

Ik hou hem alvast :-).

Nayy

nayy