Verloren boardjes

Door: Jottum Reacties: 5 Hits: 686
Jottum 27 June / 2019 / 00:42

Het waaide vandaag niet eens hard en toch weer een hoop berichten over verloren boardjes. Wat is dat tegenwoordig? Kan er dan echt niemand meer kiten en een beetje bodydraggen? Afgezien van materiaalpech is er echt geen enkele goede reden te bedenken waarom je niet meer bij je board kan komen. Als dat een uitdaging is ga lekker eerst bodydraggen in plaats van kiten.

Ik ben voorstander van board vinden = houden! {#emotions_dlg.loveit.gif}

Leon van Bergen 27 June / 2019 / 09:01

Hahaha, Ik verbaas me er ook enorm over, heb in al die jaren 1 keer enorme moeite gehad bij mn board te komen omdat ik mega overpowered was, verder kom je er toch altijd bij met zig zag bodydraggen? in weken met 35Kts+ vind ik die berichten niet wonderbaarlijk maar afgelopen weken wel, 20 Kts en niet bij je board kunnen komen? even terug naar de leraar denk ik...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Snijplank112 28 June / 2019 / 10:52

@JOTTUM, ik begrijp je sentiment en misschien is het ook zo dat er veel boardjes verloren raken omdat meer mensen de sport proberen die wat minder ervaring hebben, maar ik vind het te ver gaan om mensen hun spullen voor jezelf te houden wanneer ze die kwijtraken! Deze sport die wij allemaal zo mooi vinden is onder andere zo leuk omdat er een hechte gemeenschap is. Zo kan ik altijd wel een praatje maken met andere kiters op het strand en iedereen helpt elkaars kite launchen en landen.

Daarnaast, ik vind je redenering wat te kort door de bocht wbt niet bij je boardje kunnen komen. Afgelopen woensdag bijvoorbeeld stonden er bij Kijkduin grote golven en was er veel stroming langs de kant, ik heb veel mensen naar boardjes zien zoeken die even daarvoor nog front- en backrolls aan het doen waren.

Kitemen 28 June / 2019 / 10:58

Met Snijplank112 eens...het is te kort door de bocht om te zeggen dat er geen enkele reden is om niet bij je board te kunnen komen. Hoge golven met stroming en bijv een kite die per ongeluk geloopt heeft zijn allemaal redenen die ervoor kunnen zorgen dat je board te ver van je vandaan is om er nog te komen of hem te kunnen blijven zien.

Btw in de golfslag is je boardje zo kwijt...zeker als er meerdere golven kort achter elkaar breken.

Gelukkig mn boardje nog altijd weer gevonden maar kan uit ervaring spreken dat het niet altijd gemakkelijk is.

richardkiter 28 June / 2019 / 12:13

Deze sport die wij allemaal zo mooi vinden is onder andere zo leuk omdat er een hechte gemeenschap is. Zo kan ik altijd wel een praatje maken met andere kiters op het strand en iedereen helpt elkaars kite launchen en landen.

En zo is dat  {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

 

Ik verbaasde mij ook altijd over die berichten dat mensen hun spullen kwijt raakte en gewoon vergeten waren.

Tot ik zelf een keer de klos was, sleutel van de auto kwijt op het grasveld waar ik mijn kite opliep, dom dom dom maar waar en nog nooit gebeurd, wat een ellende {#emotions_dlg.bonk.gif}

Gelukkig na een paar dagen terecht, maar toch {#emotions_dlg.clown.gif}

Gezegde van mijn oude bazin op een tegeltje aan de muur: Wie niet tot staat is fouten te maken is tot niets in staat !

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Jottum 28 June / 2019 / 15:20

Ik ben er echt oprecht van overtuigd dat doordat mensen de basics niet goed onder de knie hebben (veiligheid / zelfredzaamheid) er spots gesloten gaan worden op niet al te lange termijn. En dat zijn echt niet alleen beginners, ook mensen die best leuke tricks springen zie ik regelmatig echt oprecht stomme dingen doen. 

Ik vraag me echt af hoeveel mensen er zijn die je in zee kunt leggen met een kite op t water en een board achter hun die hun kite gestart krijgen en weer bij hun boardje komen zonder daar een half uur over te doen. Das wel echt een harde vereiste hoor als je op zee wilt gaan varen, jammer genoeg heeft niet iedereen dat besef en worden er te vaak kiters door de KNRM uit zee gevist met alle negatieve publiciteit van dien.

Het gebeurt in andere sporten ook. Mensen die lekker na een uurtje cursus gaan voorklimmen buiten, en dan vervolgens geen flauw idee hebben wat ze moeten doen als het mis gaat. Gevolg, ze mogen door de SAR van de berg gehaald worden en dan gaan dat soort routes dus dicht op den duur want klimmen is zo gevaarlijk bla bla bla. Verbieden is altijd makkelijker dan reguleren, zeker als het regelmatig in het nieuws komt. 

En ja ik breng ook regelmatig boardjes een paar meter downwind zodat mensen er wel bij kunnen, ik vis heus geen collectie boardjes bij elkaar voor aan de muur maar wilde hier toch wel echt mensen mee aansporen om fatsoenlijk te leren bodydraggen en eens een selfrescue te proberen voordat je op zee gaat kiten {#emotions_dlg.nerd.gif}

Last edit by: JOTTUM