ozone reo V4 12m : hoogte lopen ?.

Door: xvanroey Reacties: 6 Hits: 833
xvanroey 03 August / 2019 / 10:41

Iemand ervaring met ozone reo 12m V4 ?. Lowend en hoogtelopen ?. Heb me er een aangeschaft maar heb problemen met hoogte lopen. Ligt het aan mij of de kite ?.

Djee 03 August / 2019 / 13:40

Hoe zwaar ben je en met hoeveel wind vaar je de 12m reo? Met surfboard neem ik aan?

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

xvanroey 03 August / 2019 / 15:40

Weeg 75kg en vaar met een waveboard (slingshot tyrant 5.9). Ik denk dat ik met +-15 knopen problemen ervaar. Ik veronderstel dat 15knopen voldoende zou moeten zijn om hoogte te kunnen houden?.

Last edit by: XVANROEY

Djee 04 August / 2019 / 14:04

Apart, ik ben ruim 10kg zwaarder en loop met 15knp met de 10m reo V3 al hoogte. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Faxie 04 August / 2019 / 18:01

Niet toevallig een paar sessies met ongunstige stroming gehad?

dom 04 August / 2019 / 18:25

Probeer eens een ander boardje. De Tyrant is een board met weinig volume in de tail en erg geschikt voor de wat grotere golven maar minder geschikt voor op de spot varen en meer voor downwinders in Cape Town ofzo;). Van de SS range niet het meest voor de hand liggende board voor Nederlandse condities!

 

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Thetheo 06 August / 2019 / 20:17

hoogte lopen heeft met name met de juiste techniek te maken. De juiste kite en een wat groter board ( bij weinig wind) is ook zeker belangrijk. De  reo is zker geen hoogteloopkampioen (de ozone edge weer wel) maar het belangrijkste blijft je techniek ( met name met weinig wind) en daar gaan echt jaren inzitten om beter daarin te worden dan anderen :-). Succes met oefenen