Jeuk/kriebel bij het kitesurfen

Door: Arthur223 Reacties: 4 Hits: 1855
Arthur223 16 August / 2019 / 16:53

Hallo allemaal, eerste keer dat ik wat post dus hoop dat het beetje goed te lezen is!

 

De titel zegt het eigenlijk al, maar na ongeveer een uurtje te kiten komt er ineens hevige jeuk precies op de plek van mn harnas. Als ik dan het water af ga en alles uit doe en paar keer krab is het eigenlijk gelijk weg. Als ik dan weer het water op ga komt het wel gelijk terug. 

Heb dit probleem nu al bijna 9 jaar, dus heb wel al zelf wat onderzoek gedaan:

-het ligt niet aan mijn pak, want ook als ik ga landboarden in een trui komt het ook.

- vaseline, of een lycra onder mijn pak lijkt niks te doen

- als ik met een surf boardje ga, en dus niet spring. Lijkt de jeuk stukken later te komen.

- van die hooikoorts pilletjes doen ook niks

 

Op het internet kom ik toch wel een aantal mensen tegen die het ook hebben, maar vind ik niet echt een oplossing.

Ik vaar wel nog met een middeleeuws harnas: mystic firestarter.

Als iemand dus iets weet wat ik kan proberen, hoor ik het graag!

 

Arthur 

Faxie 16 August / 2019 / 16:59

Heb er ook last van na een tijdje. Volgens mij heeft het te maken met doorbloeding door de constante druk op je huid oid. Heb er geen oplossing voor... meerdere harnassen en pakken, zelfde probleem.

tjaarts 17 August / 2019 / 09:15

Ik had het alleen bij Zandmotor maar bleken onschuldige garnaaltjes ;)

Waarom ga je niet naar je huisarts? Die heeft me ook goed geholpen door uit te zoeken waarom ik altijd hoofdpijn kreeg na heftige inspanning en wat ik ermee moest doen.

Andere optie is vraag stellen bij thuisarts.nl. Dat is huisartsen variant van dokterdokter. Succes!

Last edit by: TJAARTS

flyingtiger 17 August / 2019 / 15:40

Ik heb het soms ook maar geen pijl op te trekken wanneer.

Ik heb gelezen dat een katoenen t-shirt onder het wetsuit bij sommige mensen helpt.
Zelf nooit geprobeert omdat het maar heel af en toe voorkomt bij mij en het nooit zo erg is geweest dat ik heb moeten stoppen vanwege de jeuk.

Verder zag ik dat er eiken processie rups bij bv strands horst is. Dus als je daar jeukende bultjes krijgt zou je daar aan kunnen denken.

FeRNandeZ 17 August / 2019 / 21:34

"het ligt niet aan mijn pak, want ook als ik ga landboarden in een trui komt het ook."

Dit is wel vaag maar voor de zekerheid, ik zou er zelf toch eerst nog eens met een lycra onder je pak proberen, volgens mij dat neopreen rubber doet wel iets met je huid.

 

kantje board !