Cabrinha Moto ervaring

Door: Thomasesschert Reacties: 7 Hits: 3362
Thomasesschert 18 August / 2019 / 16:11

kiters,

 

Ik ben nieuwschierig wie ervaring heeft met de Cabrinha Moto en wat zijn bevindingen hiervan zijn. 

 

Op het moment vaar ik de switchblade maar mijn 12 meter is wel aan vervanging toe. Zit nu in twijfel tussen de switchblade en de moto. 

 

Zie graag jullie reacties

 

flyingtiger 19 August / 2019 / 19:41

Ik zou deze even bekijken:

https://m.youtube.com/watch?v=_kZvbZ3wcNQ

Thomasesschert 20 August / 2019 / 15:35

Dit filmpje heb ik ook gezien inderdaad, maar was benieuwd wat de ervaring was van andere kitesurfers

FeRNandeZ 20 August / 2019 / 15:59

Zo te horen past de Moto in het rijtje en type kite,  Ozone Enduro, Liquid Force WOW, Blade Trigger, Core Nexus etc, en is niet voor niets toegevoegd aan de Cabrinha range.

Wat minder bardruk, iets beter in de high end dan in de lowend en lekker snel en reactive in sturen brede wing tips, makkelijk en explosive afzetten en springen.

 

 

Ik hou ervan, lekker allround niet hard gestraft worden als je wat fout doet en kan ook nog mee waven, foilen.

 

Het is naar mijn mening echt niet zo dat de hangtime monsters hoger springen, de afzet en timing is vaak veel lastiger te vinden, de rail en pop zijn vaak laster te houden en je moet ruimer van te voren nadenken voor je iets doet.  Ik zie zo vaak gasten echt hoog en consisitent springen met dit Freestyle 3 strut kites. Terwijl met de Hangtime kites vaak veel meer verschil zit tussen de sprongen. 

Verder drie strut heeft zich gewoon bewezen, een wat lichtere kite die lekker snappy draait en weer omhoog wil is fijn.

 

 

Anyway ken MOTO verder zelf niet (info puur op basis van het filmpje en inzicht), zou zelf ook kijken naar de prijs er is zoveel goeds te koop het is echt niet meer nodig om persee de bekende merken te kopen........

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

Thomasesschert 20 August / 2019 / 20:47

De vaar eigenschappen van de Moto zien er inderdaad goed uit! nu is alleen de vraag of ik voor de nieuwe Switchblade moet gaan of voor de Moto..

 

 

RobbyNitroz 21 August / 2019 / 10:33

Ik vind de moto zelf fijner varen dan de Switchblade. Maar mijn voorkeur ligt in de golven en bij het foilen. Als ik vooral op een twintip zou staan en ik zou moeten kiezen tussen Switchblades en Motos dan zou ik de grootste maat voor Moto kiezen en de kleinere voor Switchblades. 

 

Note: Heb de 2019 switchblade niet gevaren alleen 2018 en de jaren daarvoor.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Rafaeld77 21 September / 2019 / 22:27

Hoi, 

Ik heb de Moto 9M gehad. Hele snelle kite! Hij is prima voor in de golven maar vergt techniek om goed en hoog te kunnen springen. ik vind het een eenzijdige kite en er zijn betere kites op de markt als je meer allround zoekt. de Switchblade vond ik wel een vrachtwagen qua sturen en vond de FX een stuk fijner dan de SB! FX is wel explosiever dan de Moto. Moto heeft wel een lichtere bardruk dan de FX. 

Moto- freeride golven 

fx-freestyle/freeride/golven

 

ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.  

Ik heb net nieuwe kites gekocht en verkoop ook mijn FX 12m. 

Last edit by: RAFAELD77

dannyvdeijkel 23 September / 2019 / 21:48

Top kite.

Heb hiervoor zowel de drifter en de switchblade gehad.

Dit is de perfecte combi.

Wendbaar als de drifter springt als de switchblade. 

Loopt als een malle. 

Heb ook een aantal keer de fx gevaren maar mijn voorkeur gaat naar de moto.

Door de goede bar feedback voel je altijd waar de kite staat en in vergelijking met de switchblade heeft ie dezelfde sheet and go.

Alleen iets minder low end.

Kortom ik wil niks anders meer.

Moto moto, the name is so nice you say it twice! 

Heb rond eind oktober een 9 en 12 te koop. 

Heb de 2020 besteld. 

Laat maar weten als je intresse hebt.

Last edit by: DANNYVDEIJKEL