essaouira

Door: Wido Reacties: 7 Hits: 1310
Wido 06 December / 2019 / 22:23

Met een maat van me wil ik in het voorjaar paar dagen naar essaouira om "meters te maken". we zijn net voorbij beginners. Is Essaouira de juiset plek hiervoor, zijn alle maten te huur daar en is het ook ondiep?

Kan iemand mij daar uitsluitsel over geven?

 

Djee 07 December / 2019 / 14:25

Beter ga je naar Dakhla of je moet meters willen maken met wavekiten.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Snijplank112 09 December / 2019 / 10:47

Toen ik er was, was het niet geschikt voor beginners. Ook niet levensgevaarlijk, maar er zijn veel andere plekken die wél geschikt zijn voor beginners.

StevenT 15 December / 2019 / 21:12

Heel leuke plek met een aantal clubs maar niet echt beginnersmateriaal: snel diep, veel golven en zeker in de namiddag veeeeeel wind toen ik er was er in augustus.

Wido 31 December / 2019 / 17:03

@snijplank

wat zou je ons adviseren? Tarifa misschien?

dakhla is zo lastig te bereiken

flyingtiger 31 December / 2019 / 19:06

Naar mijn mening is Dakhla prima te bereiken. Het zijn 2 korte vluchten met een overstap die niet te kort en niet te lang is. 

Voordeel van Air Maroc is dat kite spullen gratis mee kunnen 2x 23kg :)

In dakhla zelf wordt je gratis opgehaald door je Hotel dus dat is ook prima geregeld. 

Nadeel van Dakhla is wel dat de grote van het ondiepe gedeelte afhankelijk is van het getijde. Aan de andere kant zijn de reddingsboten van in ieder geval attitude super goed dus ook een prima spot om te leren met diep water.

Ander dingetje is wel dat in het volle seizoen het goed hard kan waaien.  

Caspian 05 January / 2020 / 08:19

Ik vind essaouira ook helemaal geen beginnersplek. Ik heb er twee weken geleden gekite en ik moet zeggen: metershoge golven (3+m was geen uitzondering), veel stroming, weinig ruimte voor fouten...

 

Er zijn echt heel veel beginnersplekken, de vraag is vooral wat wil je? Dahkla heeft alles, Tarifa kan heel vlagerig zijn. Maar hoe lang wil je vliegen, wat is je budget,... Want er zijn ook heel veel top spots in Frankrijk en of Denemarken bijvoorbeeld

surferjoko 06 January / 2020 / 12:08

Alles is te huur in Essaouira, maar vaak niet echt beginnerspot. Kunnen hele dikke bakken staan en soms tricky stroming van eilandje voor de kust. Weinig room for error idd. Sidi kaouki beter om meters te maken 25 km ten zuiden, maar ook daar kans op hele dikke bakken. Marokko windzeker in juni juli augustus. Tarifa buiten hoogseizoen betere optie om meters te maken, windzekerder en meer spots zonder grote bakken beschikbaar.

Enjooyy