Goede neopreen handschoenen voor de winter

Door: Franky2008 Reacties: 5 Hits: 3990
Franky2008 01 January / 2020 / 21:56

Beste kiters

 

Vorig jaar heb ik de onderstaande neopreen handschoenen van NP gekocht.

In totaal heb ik er denk ik 10 x mee gevaren, na 5 x kwamen er in de groeven scheurtjes..

Volgens mij was ik er destijds 60 euro voor betaald.

Echt balen..

Dus wie kan me een warme kite handschoenen aanraden die wat langer gaat dan een half seizoen 

zelf zit ik te denken aan.( open gloves is geen optie)

 

Mystic MSTC Glove Merino Wool 1,5mm

Mystic Supreme Glove 5mm 5Finger Precurved Surfhandschoen

Marshall Glove 3mm 5Finger Precurved Surfhandschoen

 

Leon van Bergen 02 January / 2020 / 08:20

Zeker deze! ; Marshall Glove 3mm 5Finger Precurved Surfhandschoen

Je geeft 3 verschillende diktes op maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Als je de winter door wilt kiten is 1,5 mm sowieso te dun. ik kite de winter door met de 3mm en vind de 5mm te stug en krijg daar kramp van.

RobbyNitroz 02 January / 2020 / 09:20

Ik heb verschillende merken geprobeerd en moet zeggen dat ze na 1 winter meestal wel soort van versleten zijn. 1,5 mm is te dun om echt de winter door te komen; 2,5 mm minimaal is mijn ervaring. Ik hou van precurved vingers die dus al krom staan waardoor je geen lamme vingers krijgt van het knijpen in je bar. Gebruik nu Manera en ION; beiden heerlijk warm.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

berg 02 January / 2020 / 16:28

je gelooft het niet maar ik gebruik deze, rete warm en zitten als gegoten en kosten bijna niets.

https://www.decathlon.be/nl/p/surfhandschoenen-neopreen-3-mm/_/R-p-1183?mc=8158443&c=ZWART

 

 

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

bertvh 03 January / 2020 / 18:03

JEP, die van de decathlon zijn ook top voor mij.

ook al de beste dat ik gehad hebt!

 

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Dobbelsteen 04 January / 2020 / 08:58

De Olaian handschoenen van decathlon kan ik beamen, gebruik ik ook al geruime tijd en geen klagen van.

De beste die ik gehad heb, maar ook de enige die ik gehad heb. Dus misschien zitten er andere beter, alleen ga ik voor 20 euro niet moeilijk doen.

 

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)