Kite surfers verbaliseert Houtribsluis

Door: richardkiter Reacties: 14 Hits: 1881
Mnr_Afwas 14 January / 2020 / 10:57

lekker verbaliseren, knap hoor. Ik blijf het belachelijk vinden dat kitesurfen per definitie verboden is, behalve op de aangewezen plekken. Wanneer gaat dit een keer veranderen?

richardkiter 14 January / 2020 / 17:28

lekker verbaliseren, knap hoor. Ik blijf het belachelijk vinden dat kitesurfen per definitie verboden is, behalve op de aangewezen plekken.

Eén van de kiters voer zelfs in de vaargeul terwijl dit een drukke aanvaarroute van de Houtribsluis is.

 

Dus dit vind je normaal en belachelijk?

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Mnr_Afwas 15 January / 2020 / 10:02

(drukke) vaarroutes even daar gelaten uiteraard. Maar als je niemand in gevaar brengt, vind ik het inderdaad belachelijk dat het per definitie verboden is.

mbkiteboarding 15 January / 2020 / 13:39

Het kiteverbod in de BPR is nu eenmaal een gegeven. Wil je daar verandering in brengen dan raad ik je aan lid te worden van een belangenorganisatie (zoals NKV). Of ga zelf lobbyen bij de politiek / wetgever.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Mnr_Afwas 16 January / 2020 / 09:58

Ja precies, nu heb ik weinig met de politiek en gezien dit landelijk geregeld is kan je als enkel persoon erg weinig. Ik vraag me dus af of er nog bepaalde organisaties mee bezig zijn? Bijv. de NKV? Aangezien de sport steeds groter aan het worden is lijkt mij dat wij ook meer draagvlak krijgen (toch?). En daardoor wellicht recht hebben op het herzien van de 'per definitie verboden' regel voor kitesurfen? 

Langbeest 16 January / 2020 / 10:16

MNR_AFWAS ik zie dat u vanaf 2006 deze sport beoefend, u moet dus beter weten.

 

Geen wind....neem een thermoskan mee

richardkiter 16 January / 2020 / 11:28

MNR_AFWAS ik zie dat u vanaf 2006 deze sport beoefend, u moet dus beter weten.

 

En Zo Is Dat !!!  {#emotions_dlg.bonk.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Mnr_Afwas 16 January / 2020 / 15:22

@Langbeest, blijkbaar niet. Maar ben vast niet de enige die mij stoort aan de beperkende factoren.

isomis 16 January / 2020 / 19:57

Ik ken toevallig de kitesurfers. Als je in Flevoland woont ben je al snel een crimineel als je kitesurft. Stop je grote teen ergens in het water met een kite in je hand en er wordt gelijk een blik agenten opengetrokken. 

zucht...

Langbeest 17 January / 2020 / 09:41

Welkom in Nederland......

Geen wind....neem een thermoskan mee

Gyttja 17 January / 2020 / 23:19

De NKV is daar zeker mee bezig, kijken of kitesurfen gelijk getrokken kan worden met sporten als windsurfen.
Dit is echter een lang traject. Volgens mij zijn ze er nu ruim een jaar mee bezig.

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Icarus1984 18 January / 2020 / 10:58

over nkv gepsroken, je hoort verdomd weinig van hun

At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

zoow 22 January / 2020 / 17:41

Het is veiliger om in aangegeven gebieden te kiten..

Als je gevorderd bent kun je misschien prima wijken voor obstakels en andere watersporters, helaas denken veel beginners hier het zelfde over. Het is prima zo. 

Ik zie op Texel mensen over aangegeven pieren gaan en noem het allemaal maar op. Op de Slufter kan men niet binnen een gebied blijven of komen in de problemen door stroming. Genoeg redenen om de sport niet overal vrij te geven. 

Dat de ruimte beperkt is klopt. Terecht dat er bekeuringen uitgedeeld worden. Ruimte zat aan de kust trouwens als je het mij vraagt in Noord-Holland. 

Gone with the wind > Kitesurfschool Texel

zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)

idefixe 28 January / 2020 / 23:03

Hmmm

We hadden ( met de nadruk op hadden) in Lelystad 2 min of meer gedooglocaties. ( even afgezien van de activiteiten van de natuurboa's ) Dat ging heel lang goed.

Er is in lelystad ( sluisverbinding Marker / IJsselmeer ) echt veel beroepsvaart. Je moet dus niet met je klus in zo'n vaargeul gaan knoeien.

Vraag voor de grap eens een binnenschipper hoe dat voelt, op zo'n boot waar echt geen rem op zit. En je ziet  (veelal jonge)  mensen voor je boeg heen en weer "spelen" . In de verte zie je een vlieger op het water liggen. Ligt die nu in jouw route / de vaargeul   of er naast? 

Dat heeft geen drol met natuurtoestanden te maken. Ik vaar vanaf 2005  regelmatig op Lelystad. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat waterpolitie , die soms op 200 mtr afstand ronddobberden handhavend optraden.

Totdat er een paar fijne jongens, eerst bij de rotonde en dus nu ook bij het houtribstrandje het nodig vonden om in de vaargeul te gaan klooien.  De laatste keer was dat dus een paar honderd meter recht voor de sluizen.... 

Dan dwing je de waterpolitie min of meer om in te grijpen.  2 fijne locaties aan gort en bedankt jongens!

Moet je opletten, gaan die fijne jongens straks bij de nieuwe locatie op het stukkie water van de spuisluizen varen, zo van lekker vlak water.....  Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.  En dan weer huilie huilie gaan doen....

 

Slingshot , Gibbon