Hoog Springen tips

Door: Mauritsromijn Reacties: 7 Hits: 1577
Mauritsromijn 31 January / 2020 / 23:01

Beste kiters,

Sinds een half jaar ben ik bezig met springen en het gaat redelijk goed. Mijn pr ligt inmiddels op 6 meter. Op vlak water met veel power lukken de sprongen goed maar als het iets meer klotst heb ik meer moeite om aan te kanten ( vooral met wat minder power). Hebben jullie tips voor het edgen met veel snelheid in een klotstbak. 

Alvast bedankt,

 

Maurits

Leon van Bergen 02 February / 2020 / 10:59

Maurits, oefenen oefenen en nog eens oefenen en dit soort filmpjes kijken;

https://youtu.be/Z2nHMqbTLyY

Het is altijd lastiger om je edge te houden met golven in tegenstelling tot vlak water maar na veel ervaring zijn golven op een gegeven moment helemaal geen probleem meer.

Mauritsromijn 02 February / 2020 / 14:53

Hee Leon,

Bedankt!

Djee 02 February / 2020 / 15:41

Wat je ook kan doen is een springles boeken bij een kiteschool, Gilion van "nederland kite" springt wel aardig hoog.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Mauritsromijn 02 February / 2020 / 23:31

Thanx

FeRNandeZ 04 February / 2020 / 20:26

zijn meerdere topics over, ook op hanglos.  ik zou als stap 1 gaan oefenen op de POP veel beginners springen door de kite een "sweep door het wind raam te geven".

Probeer eerst eens back rolls te oefenen,  je kunt je kite gewoon op 11.30-12.00uur,  houden als die lekker krachtig gaan, gaat je POP meteen veel beter en je zult merken dat je sprongen veel lekkerder gaan door deze techniek.

Het indraaien van je board is nl het begin van je afzet van een sprong, dus de POP. Zelfs als je niet instuurt kun je al flink wat hoogte halen puur op POP.

Daarna kun je de kite  agressiever gaan insturen door het venster en de bar aantrekken, verder zo goed mogelijk  upwind edgen, en dan veel snelheid uit je board poppen en afzetten op een chop of golf, hard bar aantrekken. Verder een kleiner board in wat hardere wind is gemakkelijker.

En idd op vlak water zoek ik ook altijd een rimpel om op af te zetten, vaak is ie dan ineens weg, irritant....

kantje board !

Mauritsromijn 09 February / 2020 / 19:53

Bedankt Fernandez

Mushroom 10 February / 2020 / 21:11

hier en daar wat helium