Help; Core sensor pro 2s+ bar issues

Door: MMD Reacties: 8 Hits: 1627
MMD 09 March / 2020 / 19:26

ik vaar sinds vorige zomer met core. de kites zijn feest de quick release vind ik een hel. Echt verschrikkelijk met grote regelmatig klapt de safety spontaan los bij me. Ja ik reinig hem. Ja ik was hem. ja ik controleer of alles goed vast zit. En ja. Hij is splinternieuw gekocht.

het gevolg is dat ik me niet veilig meer voel: als hij ver op zee klapt ben je exht den loel. 

3 jaar met Cabrini's gevaren: nooit een ongeplande safety release. Nu iedere sessie een x. Afgrijselijk/ 

ik heb het idee dat het ligt aan die turn release icm met die lange harde chicken dick. Bij mijn spot hoor ik alleen maar verbaasdeverhalen, niemand herkent het. 

heeft Iemand dezelfde ervaringen? Stuur me svp een dm.

heeft iemand weleens een bar laten ombouwen naar een normaal systeem? Ik hoor het graag. 

vaart iemand xr6 met een andere bar? Welke?

naja 09 March / 2020 / 20:41

Misschien zonder d.dick en met slider bevestiging op trapeze,vaar zelf altijd zo.

Kitemen 10 March / 2020 / 08:29

zou gewoon terug gaan naar shop en onder garantie een nieuwe bar/quick release vragen. Elke sessie kan niet goed zijn! Waarschijnlijk springt ie te snel open (te strakke veer of elastiek)

Last edit by: KITEMEN

Nature 12 March / 2020 / 17:05

Hey!

Ik (The line smith) verbouw regelmatig barren met andere QR's evenals het omzetten van dubbel frontline safety naar single. 
De core bar ombouwen is echt zo gedaan en kan in een half uurtje naar een nieuwe QR worden omgezet.   QR systemen met swivel hebben wij op voorraad en deze past zonder al te veel aanpassingen zo op de bar.  Gewoon Normaal releasen ipv het rare draai ding van core.

De website is nog even uit de lucht maar je kan mij bereiken via:
info (AT) Nederland-kite.nl 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

naamloos 12 March / 2020 / 20:59

Als het minder dan een jaar oud is heb je garantie. Dus naar de shop

Djee 13 March / 2020 / 10:58

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

 

Bar hoort langer dan een jaar mee te gegaan. Ergo gewoon garantie, ook na een jaar. 

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

mbkiteboarding 23 March / 2020 / 08:57

Kite er al bijna 2 jaar mee, in totaal zeker meer dan 100 sessies, geen enkel probleem mee. Wel na elke kitesessie alles goed schoonmaken en safetly checken.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

MMD 25 March / 2020 / 20:06

Halleluja!!! Ik ben dus niet de enige geweest met issues. 

 

https://corekites.com/us/bars/sensor-3

 

Jihaaaaa

MMD 25 March / 2020 / 20:06

Halleluja!!! Ik ben dus niet de enige geweest met issues. 

 

https://corekites.com/us/bars/sensor-3

 

Jihaaaaa