Corona advies is dan ook blijf thuis !

Door: richardkiter Reacties: 38 Hits: 6667
richardkiter 24 March / 2020 / 18:56

 CORONA ADVIES IS DAN OOK BLIJF THUIS !

Gelezen op face book, doe er wat mee !

Beste medekiters, Leon en Roeland vormen samen team Kitemedical. Zoals jullie van ons gewend zijn beantwoorden we vragen over blessures en geven hierover advies.


Nu recent worden we ook steeds meer om advies gevraagd over wel/niet kiten onder de huidige omstandigheden.

Er vanuitgaande dat we een gemeenschappelijk doel hebben (stoppen verspreiding virus) maatschappelijk is er denken wij nog een reden om niet t water op te gaan. Iedere dag meldt t RIVM ons het aantal besmettingen en patiënten op de intensieve zorg.

Vanuit de praktijk van een groot ziekenhuis kan ik met jullie delen dat de zorg voor deze patiënten intensief is en een groot beslag legt op aanwezige professionals. Ik denk dat t netjes is van ons als kiters dat we deze zorg niet nog drukker gaan maken met een relatief blessuregevoelige sport als kitesurfen.

Ons advies is dan ook blijf thuis, blijf fit en wacht tot we de coronaperiode achter ons hebben met kiten.

Stay fit,
Leon & Roeland

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

mbkiteboarding 25 March / 2020 / 09:00

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

richardkiter 25 March / 2020 / 09:27

Dit topic stond eerst op NL Kite surfers de grootste site van Nederland.

Daar is hij weg gehaald door de beheerder, ongelofelijk, die wil het niet over Corona hebben op zijn site, kop in het zand steken en alleen zijn eigen website promoten.

Zielig gewoon !!

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Djee 25 March / 2020 / 10:04

Moet eerlijk bekennen dat ik ook getwijfeld heb om dit topic weg te halen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat er al een aantal topics over zijn. 

En ik het liever geclusterd zie dan elke keer een apart topic voor hetzelfde onderwerp (iets wat ik al vaker aan je gevraagd heb Richard) 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Leon van Bergen 25 March / 2020 / 10:46

Eens DJEE, super irritant..

Kitemen 25 March / 2020 / 10:56

Richard juist door mensen zoals jij worden zulke berichten geblokkeerd op FB. Iedereen weet ondertussen jou standpunt. Ik ben het op zich mee eens dat we voorzichtig moeten zijn maar een mening kan je niet opdringen (dit moet de overheid doen). Telkens hetzelfde bericht delen en andere mensen aanvallen die een andere mening hebben is niet de oplossing!

Ik ben van mening dat de overheid niet duidelijk genoeg is en het is dus onduidelijk wat wel en niet toegestaan is ook aangezien burgemeesters nog extra maatregelen kunnen/mogen nemen.

Qua verspreiding ben ik niet zo bang dat het virus zich snel via kitesurfers zal verspreiden, laten we het sociale praatje even achterwege laten en alleen onze eigen spullen gebruiken. Wat betreft de hulp en zorg diensten vind ik wel dat we zo min mogelijk druk moeten veroorzaken maar als je een beetje oplet zou dit moeten lukken (al ga je nooit met het idee op pad om een ongeluk te krijgen)

Kortom zolang de overheid niet duidelijk is over dergelijke sporten zullen er nog een hoop mensen op pad gaan. Maar laten we vooral opletten en afstand houden, en vind je het toch te riskant blijf dan vooral lekker thuis! Minder mensen op t water is minder kans op contact en minder kans op ongelukken.

mbkiteboarding 25 March / 2020 / 11:11

De richtlijn van de overheid is m.i. duidelijk: blijf thuis!

Last edit by: MBKITEBOARDING
No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Kitemen 25 March / 2020 / 11:23

Nou duidelijk is het zeker niet. Want waarom komen ze dan niet met een beleid dat je alleen naar buiten mag voor hoogst noodzakelijke zaken? Verder word er ook gezegd dat we moeten blijven bewegen en tevens werkt de buitenlucht en sporten tot het verbeteren van de weerstand! Kijk naar de andere landen daar is het duidelijk...een richtlijn is verschillend te interpreteren

Langbeest 25 March / 2020 / 11:23

Juist!!

 

Geen wind....neem een thermoskan mee

Leon van Bergen 25 March / 2020 / 13:11

En zo is het Kitemen!

Langbeest 25 March / 2020 / 13:52

En zo is het MBkiteboarding!

Geen wind....neem een thermoskan mee

richardkiter 25 March / 2020 / 15:42

Moet eerlijk bekennen dat ik ook getwijfeld heb om dit topic weg te halen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat er al een aantal topics over zijn. 

En ik het liever geclusterd zie dan elke keer een apart topic voor hetzelfde onderwerp (iets wat ik al vaker aan je gevraagd heb Richard) 

 

Je moet doen wat je niet laten kan Djee. jij ben de moderator

Ik vond het onderwerp: We gaan los en Corona advies is dan ook blijf thuis 2 verschillende onderwerpen ook al komen ze op het zelfde neer. Ik was bang dat als ik het onder We gaan los had gezet het niemand had gelezen, ondersneeuwen.

 

 

En zo is het Kitemen!  En zo is het MBkiteboarding!

En zo is dat ! {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Djee 25 March / 2020 / 16:19

Ik ben het met je eens dat dat natuurlijk een absurde topictitel is. Maar dit had best bij covid19 geplaatst kunnen worden. 

 

 

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

FeRNandeZ 25 March / 2020 / 19:27

Ik vind kiten leuk, maar als we thuis moeten werken, scholen dicht zijn en we niet moeten verplaatsen, dan is het not done om voor je eigen pleziertje van huis te gaan.

Ook als is het risico misschien laag vind het gewoon niet gepast, uit eindelijk denkt iedereen dat kan wel ff en dit kan wel even. 

 

kantje board !

wazzaah 25 March / 2020 / 20:15

Gaan of niet gaan is een lastige keuze op dit moment, als je gaat neem dan geen risico's. Controleer je gear goed, is de wind wel echt ok (niet kneiterhard) en ga niet je nieuwe tricks oefenen en neem dus die afstand na de tijd. Maar het virus zelf is niet het enige. Zoals in de openingspost staat, de hele zorgsector heeft het al druk genoeg. Zitten niet te wachten op extra werk, zelfs niet een klein sneetje of een arm uit de kom.

En natuurlijk ben jij altijd heel voorzichtig en heb je nooit wat ..... maar het is nu nog vrij "rustig" op t water, zal snel veranderen als deze maatregelen met Pasen nog van kracht zijn en het opeens mooi weer is met 15-20 graden. As er dan ergens 3/400 kites in de lucht hangen weet ik wel wat er gaat gebeuren.

 

Denk ook aan de jongens van de KNRM etc die uit moeten rukken in geval van nood, zij worden op dit moment ook al elders ingezet en na een uitruk moet die boot ook gereinigd worden.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

wazzaah 26 March / 2020 / 21:18

Nog een kijkje in de keuken bij de KNRM:

https://www.knrm.nl/blog/vrijwilligers/vervoer-van-coronapatienten-vanaf-de-waddeneilanden

 

Dus 2 schepen nodig en daarna nog 5 uur ontsmetten.

 

Bijstand ziekenhuis Blaricum:

https://www.knrm.nl/nieuws/knrm-reddingstation-blaricum/bijstandsverzoek-aan-knrm-blaricum

 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

kiteruithoorn 27 March / 2020 / 16:58

Miss gaan we allemaal wel dood richard dan heb je in ieder geval de laatste weken nog lekker gekite in plaats van thuis gezeten en wachten op iets wat je niet kan voorspellen 

kiteruithoorn

isomis 27 March / 2020 / 19:34

Ja en iedereen die rookt is nu ook aso!

zucht...

richardkiter 28 March / 2020 / 17:29
ONDERDIJK – Zon, een mooie stevige noordoostelijke wind, dus tijd om de kite te pakken en naar het Nesbos bij Onderdijk af te reizen om te gaan kitesurfen.
 
Dat er door de regering regels zijn opgesteld waaraan iedereen zich moet houden lijkt voor deze groep sporters niet op te gaan.
 
Vorige week was het helemaal erg, heb er nog foto’s van. Kon amper lopen met mijn hond op de dijk.
 
Ben Mes
allemaal een boete geven van 400 euro, is het zo over.
Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Icarus1984 28 March / 2020 / 17:51

op deze foto zie ik netjes 1,5m afstand niets mis mee

At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

richardkiter 28 March / 2020 / 18:28

op deze foto zie ik netjes 1,5m afstand niets mis mee

 

reactie uit het artikel :

Vorige week was het helemaal erg, heb er nog foto’s van. Kon amper lopen met mijn hond op de dijk.

 

Strand Horst inmiddels gesloten voor kite surfen

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Yoram 01 April / 2020 / 00:17

Helemaal eens, het devies luidt, blijf thuis (alleen voor een klein ommetje, boodschappen etc. ga je de deur uit. Daar valt kitesurfen simpelweg niet onder). Het is sociaal onwenselijk als je nog even het water opgaat.

Wel of niet gaan lijkt me niet zo een lastige keus. Dit is volkomen helder.

Niemand start met het idee dat die in het ziekenhuis terechtkomt. Een ongeluk zit in een klein hoekje. De capaciteit is er niet in de ziekenhuizen. Als je nu nog gaat neem jezelf bewust een risico. Het moet dan niet zo zijn dat als een arts de keuze moet maken of je nog behandeld gaat worden dat dit ten koste van iemand anders gaat. Oftewel je bent de laatste in de line. 

Last edit by: YORAM
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

naja 01 April / 2020 / 22:06

Voor jou is dat geen lastige keus,denk dat daar ook wel anders over gedacht wordt.

Langbeest 02 April / 2020 / 10:48

Die zijn dan dus dom, en denken niet

Geen wind....neem een thermoskan mee

ippert 02 April / 2020 / 20:22

Kite shaming?!