Mijn kite-leven nieuw leven inblazen/op pompen

Door: xxedguyxx Reacties: 7 Hits: 1683
xxedguyxx 21 April / 2020 / 15:40

Hallo Hanglossers!

 

Ik heb al jaren niet meer gekite (lees 3 a 4 jaar), gezien wakeboarden wat makkelijker was.. MAARRR wil het weer gaan oppakken na een lange tijd.. echter mijn vraag is: ik heb dus nog drietal oude Best Waroo's (2007/ 2009) in de kast liggen, maar moet ik deze nog wel gebruiken ivm veiligheid? Ik neem aan dat ik sowieso nieuwe lijnen op mijn barretjes nodig heb (en evt katrolletjes)? Iemand tips waar ik deze kan fixen?

En hoe zit dat met de LE van de kites (ja, ik moet elke strut nog los oppompen) ? Ik ben van plan alles van de week weer eens op de pompen en controleren en safety's testen enz. enz. (lees: niet varen!).  

Alle tips zijn welkom. Als de onderhoudskosten te duur worden zal er een nieuwe set aangeschaft moeten worden, maar als het even kan, die oude kites vaarde altijd prima voor mij!

www.edwinonair.nl

richardkiter 21 April / 2020 / 18:14

De Waroo, wat een top kite is dat !

Ik durfde voor het eerst met een Waroo de zee op. Daarvoor had ik kites gehad van Naisch (aero) die eenmaal in het water lagen er nooit meer uit kwamen. Waroo kwam heee makkelijk uit het water

Ik gebruik de Waroo nog steeds maar dan voor de kite buggie.

Als ik jou was zou ik naar de kite shop gaan en voor een goeie overjarige set gaan. Je betaal veel minder en je heb een nieuwe set.

Marktplaats moet je weten wat je wil kopen. Als je iemand dan mee neem die er verstand van heeft kan je dat ook doen.

Succes

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

wazzaah 21 April / 2020 / 19:19

Voor die tijd waren het best leuke beginnerkites, maar er is zo veel beter spul nu. Je kan er na goed check poging mee wagen maar zou naar nieuwer spul gaan kijken.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

mbkiteboarding 24 April / 2020 / 12:41

Heb paar weken geleden een Toro2 gekocht {#emotions_dlg.yummie.gif}.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

hotsauce 27 April / 2020 / 07:08

Dat was in 2004 mijn allereerste kite

hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)

FeRNandeZ 27 April / 2020 / 21:23

Ik heb er ook nog eentje voor een liefhebber

kantje board !

xxedguyxx 11 May / 2020 / 10:42

Thanks @wazzaah . ik heb de set inderdaad gecontrolleerd, ziet er allemaal nog goed en veilig uit. 1 depowerline van mijn barretjes moet even worden vervangen.

Als ik de smaak weer te pakken heb ga ik zeker voor nieuwe gear kijken.. Zal een beetje freeride style kite zal het dan moeten worden ;)

www.edwinonair.nl

boerharm 11 May / 2020 / 21:17

Ik heb ook nog een paar warroo's waar ik nog regelmatig mee vaar, aandachtspuntje is wel de oorspronkelijke safety, die is niet heel fijn/veilig, ik weet niet of je de oorspronkelijke bar er nog bij hebt?

Als je toch al de depower lijn moet vervangen misschien beter om een andere bar te halen...