Hulp bij Onderzoek omtrent Kitesurfen/boardsport

Door: kitefreak112 Reacties: 5 Hits: 1735
kitefreak112 16 May / 2020 / 10:53

Goedemorgen Kitesurfers,

Ik ben bezig met mijn deskresearch/trendanalyses rondom boardsports (focus op kitesurfen), voor mijn scriptie. Daarbij heb ik moeite met het vinden van gefundeerde data. Ik kan me voorstellen dat er hier meerdere kiters zijn die onderzoek hebben gedaan omtrent kitesurfen/boardsports. Ik ben op zoek naar (gefundeerde) data die me meer inzicht geeft in de boardsport-/kitesurfpopulatie (NL/EU/WERELD) en trends/branding in de scene. 

Thanks! Enjoy the ride:)

Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

Lars_023 18 May / 2020 / 08:49

Euh, is het niet handig om aan te geven wat voor onderzoek je doet en welke data je zoekt? Wat de gemiddelde voetmaat is van boardsporters of hun voorkeursbeen of de afzet per periode van nieuw materiaal?

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

malissabc 29 October / 2020 / 12:54

Hey,

 

Ben je inmiddels klaar met je scriptie!? Ik zag je berichtje voorbij komen en dacht hey, hier ben ik ook naar op zoek.. ben benieuwd hoe je je vraag hebt opgelost aangezien je helaas niet zoveel reacties hebt ontvangen..

 

Hoor het graag! 

Voor het afstuderen ben ik gestart op Hanglos, om vooral informatie te krijgen over het kiteboarden!

wazzaah 30 October / 2020 / 20:26

Er komen regelmatig van dit soort vragen voorbij, helaas geen idee hoe dat afloopt. Dus als je zo'n onderzoek/scriptie/etc. klaar hebt is het wel leuk om ook hier weer te plaatsen. 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

FeRNandeZ 30 October / 2020 / 20:33

Waarschijnlijk kun je met google statistics etc ook interessante dingen uitzoeken zker als je bijvb over lange periode kijkt ? 

kantje board !

malissabc 16 November / 2020 / 15:05

Zeker waar, als ik klaar ben zal ik het zeker delen!

Voor het afstuderen ben ik gestart op Hanglos, om vooral informatie te krijgen over het kiteboarden!