Duotone Jaime vs Duotone Select

Door: JacoVLD Reacties: 9 Hits: 2345
JacoVLD 02 June / 2020 / 15:44

Beste hanglossers,

Zoals de oplettende lezer misschien al heeft gezien heb ik onlangs hier gepost dat ik mijn board kwijt ben geraakt. 
Ik ben dus in de markt voor een nieuw boardje :)

Nu kan ik een mooie deal krijgen op een Duotone Select 2020. Zelf heb ik niet héél veel kunnen vinden over dit board.
Kan iemand mij vertellen over hoe dit board zich verhoudt tov de Duotone Jaime? Hier heb ik wel veel over gelezen en ik zie eigenlijk alleen maar positieve reviews.

Ik noem mezelf qua skill level een gevorderde beginner (kan goed upwind varen, transitions, momenteel bezig met kleine sprongen 3-4 meter aan het oefenen).

Qua stijl ben ik het meest geinteresseerd in big air en board-offs etc. 
Eigenlijk is de grootste vraag over de Duotone Select: houdt dit board mijn ontwikkeling tegen qua hoger springen en old school tricks de komende jaren? Ben ik over een paar jaar uitgekeken op dit board of zal dat meevallen?

Ik weet niet of dit verder relevant is maar ik ben 1.90m lang en weeg ongeveer 95kg.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kitemen 02 June / 2020 / 17:01

Volgens mij prima boardje! Select en Team serie worden volgens mij zelfs als de high end gepositioneerd binnen Duotone/North en houden hun waarde goed. Verschillen zijn volgens mij klein en zal voornamelijk op stijfheid zijn. Als je er voor een goede prijs aan kan komen is het zeker de moeite waard.

Leon van Bergen 02 June / 2020 / 19:18

Met de Select kan je echt niet mis gaan en met jouw niveau zal je er wellicht nooit op uitgekeken/uitgegroeid zijn. Twee buddy's van mij hebben hem en heb deze regelmatig getest. Hij doet weinig onder van mijn Lieuwe Shotgun en vaart zelfs nog wat comfortabeler. Pop is perfect en vaart strak door de chop.

JacoVLD 03 June / 2020 / 00:22

Dank voor jullie reactie, goed om te horen!

Ik heb inmiddels voor aankomende donderdag een testdagje gepland voor de Duotone Select en Lieuwe Shotgun (die werd me ook nog aangeraden).

De Jaime was helaas niet beschikbaar om te testen, maar als ik jullie zo hoor dan ga ik waarschijnlijk toch voor de Select, mits ie bevalt uiteraard. Scheelt bijna 200 euro met de Shotgun, dus die moet dan wel heel lekker varen om dat verschil te rechtvaardigen :)

Kitemen 03 June / 2020 / 07:59

Haha wij hebben beiden een Shotgun dus wat dat betreft lastig te zeggen. Maar kijkend naar je niveau en progress komende jaren kan je echt niet mis gaan met de select en zal je het verschil minimaal ervaren. Met 200 euro verschil zou ik dan ook lekker voor de Select gaan. Lieuwe heeft ook het voordeel dat je een lokaal bedrijf support en verder vind ik ze gewoon heel mooi die boarden. Maar de Duotone boarden zijn ook mooi en houden ook aardig zn waarde vast. Voor de komende 5/10 jaar zit je gebakken met zo'n boardje! Doe er wel een sticker van KNMR of zelfgemaakt op mocht je board een keer van je willen scheiden!

Leon van Bergen 03 June / 2020 / 08:58

Exact wat Kitemen zegt! +1

JacoVLD 03 June / 2020 / 10:16

Yes de KNRM sticker heb ik inmiddels besteld. 

Ik kan niet wachten om de boards morgen te testen.

Zal sowieso een groot verschil zijn met mijn 2017 Brunotti Onyx verwacht ik {#emotions_dlg.shiny.gif} 

Nogmaals bedankt voor jullie advies !

IljaHerman 08 June / 2020 / 09:51

Hoi,

 

Toevallig heb ik de luxe positie om beide te in Texrtreme (2020). De Select voor mijn zoon en de Jaime voor mij maar pak ze om het even. De Jaime is mijn favo. Meer low en high end en meer speed. Kan in chop een beetje tough zijn en de Select is dan meer mellow. 

 

Eigenlijk zijn beiden gewoon goed.

 

Groet

 

Ilja

JacoVLD 08 June / 2020 / 10:03

Hoi Ilja, 

Heb je toevallig ook de ''normale'' versie gevaren? 
Ik heb vorige week de Select Textreme en de Lieuwe Shotgun getest.
De Select Textreme was duidelijk mijn favoriet van de twee. Ik vind alleen de prijs van de Textreme wel te hoog, 
dus ik denk dat ik nu voor de normale Select ga. Ik hoop alleen dat deze qua feel niet te veel afwijkt van de Textreme versie.

Last edit by: JACOVLD

IljaHerman 08 June / 2020 / 12:56

Hoi Jaco, nee niet de normale alleen de Textreme. Op Gleiten tv kan je wel een vergelijk vinden van de Jaime Textreme vs Jaime. Zit weer niet super veel verschil in.

 

Grtz