De vervanger voor Ozone C4?

Door: ash Reacties: 3 Hits: 1086
ash 02 June / 2020 / 22:45

ik zoek de vervanger voor mijn ozone c4 2015. de C4 is voor mij de ideale kite en wil daar niet op achteruit gaan. 

eigenlijk wil ik een nieuwe c4 kopen, maar die zijn er niet meer. 

kan iemand uit ervaring ” vertellen” of de AMP de vervanger is en precies dezelfde of betere eigenschappen heeft. 

Of is er een andere kite die dus nagenoeg dezelfde eigenschappen heeft als de C4.

 

Th0mas 03 June / 2020 / 09:39

Ash,

ik heb zelf de Enduro v2 nu, hiervoor (2j terug) 4jaar met de c4 gevaren. topkites waren dat! ik wilde net iets minder freestyle, en meer bigair / foil / freeride. vandaar de keuze naar de Enduro V2.

ik raad je aan te gaan testen, als je aan de Belgische kust bent / woont geef een seintje aan icaruskitesurfshop. zij hebben alle Ozone kites liggen en vaar de AMP en Enduro eens op dezelfde dag. ik vermoed dat je je in 1 van deze kites zal vinden NA je C4. 

in Nederland wellicht tal van shops die je ook met een testkite kunnen helpen {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

 

 

BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

ash 03 June / 2020 / 11:22

Bedankt Thomas

Ik zal deze 2 zeker een keer testen.

Kan jij iets meer vertellen over de loop- eigenschappen van de endure V2 versus de C4

 

Th0mas 03 June / 2020 / 13:54

yes, (in mijn eigen woorden, hopelijk snapjet)

C4: kortere pull waardoor hij wel makkelijker zal zijn om te combineren met bvb een late backroll / boardoff (schijnt in te zijn tegenwoordig). je gaat wel iets minder hoog dus iets makkelijker om mee te leren.

enduro: iets krachtigere pull en zachter landen, de kite vangt je iets beter op nadat je je loop hebt gedaan. moet zeggen dat de enduro op bigair niet op de C4 trekt, hij springt een stuk hoger, maar de loopcapaciteit valt goed te vergelijken!

trouwens: 2 foto's met een paar jaar tussen van mezelf met een c4 (denk 2012/13) en eentje met een enduro v2 (2020) ziet er volgens mij hetzelfde uit, alleen iets hoger met 'n enduro. 

 

BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)