Kite Rescue Service - aflandige wind

Door: robdog Reacties: 4 Hits: 1208
robdog 24 June / 2020 / 15:18

Op bekende kitespots in Europa zoals Tarifa is er een commerciele reddingsdienst zodat je met aflandige wind ook kan kiten. Voor ongeveer 10euro per keer wordt je netjes terug naar de kust gebracht als je afdrijft of in de problemen komt. 

In Nederland bestaat dit nog niet. Ik vroeg me af of hier animo voor zou zijn? In mijn ogen is het ideaal omdat je met aflandige wind zonder problemen aan de kust kan kiten en dus er een uitwijkmogelijkheid is ten opzichte van de overvolle spots op de meren. 

Benieuwd naar jullie reacties. 

FeRNandeZ 24 June / 2020 / 18:43

Zeg maar waar je hem neerlegd, zou wel een spot kiezen waar de wind mooi clean van land komt aanwaaien. Je krijgt zeker kiters, voor 10euro een hempje huren of zo.

kantje board !

HkerkMarthijn 25 June / 2020 / 03:28

Heb een aantal weken geleden bij wijk aan zee met aflandige wind gekite toen mijn broertje zijn boot mee had genomen naar het strand maar zelf 300 meter uit de kust nog een rottige en vlagerige wind. Een groepje die er ook was vond het ook niet heel fijn om te kiten.

Maar liever een rotsessie dan geen sessie

Leon van Bergen 25 June / 2020 / 08:16

Nederland heeft bijna overal duinen, met aflandige wind kiten op zee is daardoor bijna niet te doen kwa vlagen..

Mushroom 25 June / 2020 / 14:03

valt wel mee hoor