SCHELLINKHOUT: kitesurfer zwaargewond geraakt bij een ongeluk

Door: richardkiter Reacties: 19 Hits: 5017
richardkiter 23 August / 2020 / 20:11

Een kitesurfer is zaterdagmiddag zwaargewond geraakt bij een ongeluk in Schellinkhout. Hij moest ter plekke worden gereanimeerd.

Hij werd even voor 15:30 uur boven het land de lucht ingetrokken en kwam hard ten val. Personeel van de kiteschool Kitefeel in Schellinkhout was er snel bij en begon met de reanimatie. Daarmee werd bereikt dat de onfortuinlijke kitesurfer weer zelf begon te ademen. Daarna nam personeel van de hulpdiensten het over. Een woordvoerder van de politie meldt dat hij na de reanimatie met hartslag en ademhaling naar het ziekenhuis is gebracht.

,,Het was geen bekende van onze kiteschool”, aldus een woordvoerder van Kitefeel de dag na het incident. ,,We zijn al enorm blij en opgelucht dat de man nu in een stabiele toestand in het ziekenhuis is.”

 




https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200823_89047979/kitesurfer-gereanimeerd-na-ongeluk-in-schellinkhout?utm_source=noordhollandsdagblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=nhd_middagupdate&utm_content=art+%7Balgemeen%7D_Kitesurfer+gereanimeerd+na+ongeluk+in+Schellinkhout&utm_term=20200823_nhd_halfvijfnieuwbrief&EMAIL_SK=SK4167643

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Leon van Bergen 24 August / 2020 / 08:16

Puik werk van Kitefeel, misschien heeft die vent zijn leven wel aan hun te danken, lang niet iedereen kan reanimeren..

Kitehert 24 August / 2020 / 08:23

Gisteren ook al een gewonde op Vrouwenpolder. Het was afgelopen weekend geen beginnersweer...

Hopelijk loopt het voor alle betrokkenen goed af

isomis 24 August / 2020 / 12:53

We moeten weer een beetje meer op elkaar gaan letten. Vroeger in 2004 zeiden we gewoon tegen iemand: jij gaat niet het water op en trokken we zijn ventiel eruit als hij niet wilde luisteren. 

zucht...

Leon van Bergen 24 August / 2020 / 15:27

Hahahaha Goud !

michel-b 24 August / 2020 / 16:04

Gisteren genoeg mensen gezien op de brouwersdam die geen weet van regels hebben.

1tje aangesproken dat zijn safety lijn los zat ,antwoord: weet ik {#emotions_dlg.bonk.gif}.

Keer of 5 iemand die gewoon draait zonder te kijken of er iemand last van kan hebben.

Ben geen zeikerd , help beginners graag op de kant of het water , iedereen moet het leren maar vraag me af of de regels overal in de  les goed uitgelegd  worden en of sommige wel les hebben gehad. 

Overgins diep respect voor de reddingsbrigade die het er heel de dag maar druk mee hebben .

love it ,do it and enjoy it

richardkiter 25 August / 2020 / 09:33

Vroeger in 2004 zeiden we gewoon tegen iemand: jij gaat niet het water op en trokken we zijn ventiel eruit als hij niet wilde luisteren. 

 

Vroegah in 2003 dat ik begon was er geen kite school, je klote maar wat aan en je had genoeg ruimte. Je had respect voor de wind en je vlieger want er zat geen veiligheid op. Je was doodsbang dat er wat gebeurde.

Angst had ik als ik de vlieger in mijn handen had in de garage om te gaan kite surfen, ik vond het allemaal dood eng dat kiten vroegah

Vroegah was alles beter  {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

isomis 25 August / 2020 / 19:32

@richardkiter, klopt het was allemaal wat rustiger en de kites hadden veel meer kracht. Scheet altijd 20 kleuren stront al het 25 knopen waaide.

Het blijft wel onze taak om mensen aan te spreken. Dat helpt toch. Kitesurfscholen zouden hier ook een betere rol in kunnen spelen. 

zucht...

FeRNandeZ 25 August / 2020 / 19:43

Sterkte aan deze kerel, ik hoop dat hij het goed maakt.

 

Ik vind het niet netjes om over ongelukken te oordelen, het kan iedereen overkomen zelfs de beste. (denk bijvb aan lenten die per ongeluk zijn release trekt.)

Het zou wel goed zijn als iedereen er van kan leren, sommige ongelukken zijn idd onnodig. Over het algemeen vind ik dat in NL de meeste mensen sociaal zijn en keurig kiten elkaar helpen en uit de weg gaan. Als je zie hoe druk het is en hoeveel kiters er op het water zijn en hoe weinig problemen er eigenlijk zijn en hoeveel plezier iedereen met elkaar heeft.

kantje board !

dr511 26 August / 2020 / 09:00

word et niet eens tijd om die spot foto te updaten? allemaal kites uit begin 2000 ;)

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Leon van Bergen 26 August / 2020 / 09:23

Schellinkhout blijft wel een gevaarlijke spot ivm gras, of je inderdaad gevorderd of beginner bent, je hebt daar echt geen grip op en de dijk is dan zo bereikt. Ik kwam gisteravond toen het bijna donker was het water af en probeer altijd mijn vlieger neer te laten met mijn voeten in het water of op dat strandje, veel meer grip want de wind was toen snoei hard! Heb er weer meerdere zien glijden..

richardkiter 26 August / 2020 / 11:51

Schellinkhout blijft wel een gevaarlijke spot ivm gras, of je inderdaad gevorderd of beginner bent, 

Persoonlijk vind ik het veel te druk bij het strandje. Laat mijn vlieger alleen op het strand als er 35 knopen plus staat.

Als het erg druk is loop ik liever op het gras naar de punt bij de windsurfers. Ook erg gevaarlijk maar dan heb ik het zelf in de hand. Bij het drukke strandje heb ik dat niet, met 10 kiters om me heen met hun kite op 12 uur. 

O. ja in de weekeinden met die mega drukte ga ik lekker naar zee, alle ruimte. 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

JeroenH 30 August / 2020 / 14:52

In 2003 waren er al diverse les mogelijkheden en was zelf aankloten nog dommer dan nu. In 2000 heb ik ook gewoon les gehad. In Nederland bij Muiderberg.

Last edit by: JEROENH

richardkiter 31 August / 2020 / 09:26

Mijn zwager had inderdaad les gehad in 2002 bij een school in Harderwijk. Op Schellinkhout had je nog geen kite school. Ben ook in het begin met mijn zwager als buddy gegaan die me wat tips gaf.

Aankloten kon toen nog omdat het nog heerlijk rustig was. En omdat die kites toen eigenlijk levensgevaarlijk waren was je een stuk scherper, je haalde je geen gekke dingen in je hoofd omdat je wist dat je genadeloos werd afgestraft.

Kites van toen belande ook bijna niet in het water omdat je de kite er dan ook niet meer uit kreeg. Remmen deed je door je kont in het water te laten

Mooie tijd, vroegah maar ben nu veel blijer met de kites van nu. {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Straight 21 September / 2020 / 17:39

De man heef Alex zo goed is het niet met hem

 

Wist je al dat Alex Shrimpatico een vreselijk ongeluk heeft gehad? Hij is van een behoorlijke hoogte naar beneden gestort met.......kitesurfen. Een onverwachte windvlaag. Heeft een paar dagen in coma gelegen, alles aan zijn linkerkant bovenlijf gebroken en wat het ergste is, een hersenbeschadiging opgelopen.

Straight 21 September / 2020 / 17:40

Hij was nog niet in het water. Hij liep naar het water en er kwam een windvlaag onder heb de hem 4 meter de lucht in slinderde. Hij is gevallen en al zijn ribben gebroken en 2 klaplongen. Ze hebben meteen gereagniemeerd. Hij heeft 1 dag in coma gelegen en de rest van de week in slaap gehouden. Nu is hij bij en praat wel, maar is erg warrig.

Leon van Bergen 21 September / 2020 / 18:59

Erg om te horen, hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop!

@Straight, je schrijft 2 verschillende verhalen, welke is nou waar? {#emotions_dlg.yummie.gif}

Straight 21 September / 2020 / 20:12

Zelfde verhalen van 2 verschillende mensen Leon dacht p

ost ze bijde maar.ze hebben hem in coma slaap.gehouden enne persoon noemt coma andere slaap maakt niet veel uit schijnt een jaar nodig te hebben voor herstel ho hoop dat ie weer op niveau komt was is een zeer slimme man.kan hem weer van eeen andere hobby sier garnalen . Als ik weer meer weet hoe  het met hem gaat zal ik het wel posten.

 

 

 

Dit zijn weer 2 verhalen 2 mensen 

 

Hij heeft zeker wel hersenbeschadiging. Er is een deel afgestorven. Er kan meer afsterffen of het blijft stabiel. Dat weten ze niet. Ook kan het zijn dat de banen een ander deel van de hersenen gaan gebruiken.

Dat laatste hoop ik natuurlijk.

 

Verhaal2 Alex ligt nog steeds in ziekenhuis, hij is heel warrig en ziet waanbeelden. Verder kan ie zich niet op iets concentreren en kan geen initiatief nemen, kan dus geen enkele beslissing nemen.

Heeft ook een verstoord slaapritme.Dat schijnt allemaal bij een beschadigde hersenkwab voor in je hoofd te horen. En misschien ook zuurstof gebrek gehad bij reanimatie

Last edit by: STRAIGHT

FeRNandeZ 21 September / 2020 / 21:12

Wat een afschuwelijk bericht zeg, we duimen voor hem en wensen alle sterkte toe !!!

kantje board !

Straight 21 September / 2020 / 21:56

Zal idreen wel op de hoogte houden hoe het veder verloopt