Welke directional?

Door: DeanB Reacties: 8 Hits: 2448
DeanB 04 October / 2020 / 15:55

Hé kitevrienden,

Ik zoek voor 9 tot 15 knopen een lightwindboard. Ik heb een Sonic 18 en een Sonic 13 voor dat doel. Mijn twintip is vrij klein dus heb er een lichtweerboard bij nodig. Nou had ik altijd een deur maar daar vind ik weinig aan de laatste tijd. Ik heb vervolgens gevaren op een Duotone Whip en dat vond ik erg leuk. Ik zet dus het board in tot 15 knopen. Twee vragen:

1. Wat is jullie ervaring met een surfboard als lichtweerboard?

2. Welke moet ik kiezen?

Alvast dank voor jullie adviezen!

mbkiteboarding 05 October / 2020 / 08:28

foil

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Snijplank112 05 October / 2020 / 15:28

Ik gebruik mijn surfboard niet als lichtweerboard, hij heeft ook veel rocker en een ronde outline dus zou daar ook niet heel geschikt voor zijn. Ik zie het mensen wel vaak doen, je zoekt volgens mij boards met veel volume, een meer 'parallele' outline en weinig rocker ( in ieder geval in het midden van je board). Er zijn hiervan veel boards te vinden, zoals de Ten The Root, Firewire Vader, Vanguard en Evo. Appletree heeft ook een aantal boards en de meeste kitemerken verkopen ook goeie boards die hieraan voldoen. Hoop dat je hier wat aan hebt!

KiteShallow 05 October / 2020 / 15:50

Ik weeg 52 kg en voor LW gebruik ik mijn Spleene Door SIZES: 149 X 43. Met mijn Airush Ultra v2 14 en 27m lijnen kan ik vanaf 9 knopen heerlijk varen. Hoeveel weeg je, misschien moet je een grote maat. Niet veel volume maar groot drijf oppervlak. Zoek de overjarige dan kan je nieuw kopen. Ik heb nog niet met mijn Wave surfboard F-one Slice 5’1 geprobeerd.

DeanB 13 October / 2020 / 05:14

Dank voor jullie advies!! Ik ben het gaan proberen maar ga idd weer terug naar een door.

mbkiteboarding 13 October / 2020 / 16:07

Overweeg een North Nugget oid

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Thomasesschert 13 October / 2020 / 21:12

Ik heb een Brunotti S Bryck in de verkoop zie marktplaats. Is vergelijkbaar met de nugget

Last edit by: THOMASESSCHERT

Michiel75 14 October / 2020 / 14:27

Nugget: veel volume maar toch kort en speels. En vaart super upwind dus ideaal om over de break te komen bij onshore wind

- never forget how to fly - Peter Pan

DeanB 18 November / 2020 / 05:15

Thanks mannen