Oude kites

Door: SJOERD14 Reacties: 6 Hits: 1991
SJOERD14 01 January / 2021 / 14:21

Beste. Kiters, 

Allereerst een heel gelukkig Nieuwjaar allemaal. 

Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum, heel wat jaren geleden was ik ook al aktief hier maar het kiten is er een beetje bij ingeschoten. 

Nu was ik aan het kijken waar ik nodig heb om de sport weer op te pakken en kwam al mijn oude kites weer tegen in de opslag. In principe zijn ze allemaal nog goed maar ik heb meerdere sets. 

Wat doen jullie met je hele oude kites? Verkopen gaat niet vanwege de leeftijd een eigenlijk vind ik zomaar weggooien zonde.

Ik heb wat gelezen over zitzakken en zonsverduistering maken, maar dat zie ik niet zitten.

Ik zat meer aan een goed doel te denken ofzo.

Waar bijven al die ouder kites?

Er moeten toch een hoop wipikas en Nash ar5 kites zijn

Gr Sjoerd 

isomis 01 January / 2021 / 16:48

Best Yarga hangt al 10 jaar in de garage!

zucht...

Elon 03 January / 2021 / 10:40

Laatst heb ik een Naish AR5 10m uit 2005 in de prullenbak gevonden. Weggooien wordt dus wel gedaan. Ik heb m nu in de schuur liggen wachtend op volgende zomer, dan gaan we eens kijken wat het beestje nog in zich heeft

- KiBoCo.nl -

Elon had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Duotone Dice (2019)

rv-i 08 January / 2021 / 21:32

Als je de ruimte hebt, gewoon bewaren. Kan handig zijn als back up kite voor als je nieuwe kite reparatie nodig heeft of zo. Verkopen levert weinig op bij echt oude kites. Pak zelf af en toe mijn oude 2009 Rhino's nog wel eens mee voor een sessie, maar heb ook nog een 2007 Rhino die wel al heel lang ligt te verstoffen.. 

rv-i had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 25 - 38 knots op zijn North Dyno (2016)

FeRNandeZ 09 January / 2021 / 13:52

AR5, ha die heb ik ook nog gehad sleurde als een lier, echte lowwind lowend kite.  Vond de Wipika Airblast de eerst echt lekkere kite op de markt.

kantje board !

SK8 12 January / 2021 / 19:08

Heb nog een wipika free air 14.9 liggen. Is ca 21 vierkante meter.... Misschien leuk voor decoratie. Mocht je interesse hebben, laat maar weten. 

FeRNandeZ 12 January / 2021 / 20:09

ha nee dank je :)

 

kantje board !