Ozone Edge, Enduro en/of North Orbit

Door: Rammeloo Reacties: 5 Hits: 2074
Rammeloo 18 March / 2021 / 11:59

Hi! 

Momenteel vaar ik met een 9m edge v10:

  • Ik geniet enorm van zijn fijne low end
  • Merk tegenwoordig dat dat hij soms 'teveel' is/overpowered
  • Zeker in combinatie met loopen, wat ik steeds meer probeer op te pakken 

Nu hoor ik steeds vaker dat 8m kites the way to go zijn. En besef ik me dat de 9m edge door de maat (en de vorm) misschien niet de beste kite is om mee te loopen. Ik probeer een combinatie te vinden waarbij ik alsnog in de buurt kom van de low end van de 9m edge én prima kan loopen. 

 

Nou twijfel ik over de volgende combinaties:

  • 8m edge + 9m enduro

of

  • 8m edge + 9m orbit 2021

 

Wat zijn jullie ervaringen in deze situaties? Wat raden jullie aan?

 

84kg, 1,84m, hou van hoog springen en zacht landen.

 

Nature 18 March / 2021 / 12:40

Fluid SKY v4 straks als die klaar is.
Maar je kan kijken om je edge 9 helemaal weg te doen toch en gewoon een andere er in te gooien bijvoorbeeld een 10 of een edge 8  en een ander sneller model in 9m.

Dus 8M ander model + 10 edge
of 8M edge -> 9m  ander model die sneller is. 


High performance kites hebben nou eenmaal wat meer power.

btw een goedkopere oplossing om je 9m sneller en minder powered te maken is kortere lijnen. 20-22m   

Last edit by: NATURE
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Rammeloo 18 March / 2021 / 12:55

Hé Gilion, 

 

Thanks voor het advies.

 

Als je nog teamriders en producttesters zoekt kunnen we best een babbelen! {#emotions_dlg.smile.gif}

Th0mas 18 March / 2021 / 15:56

ik ken de ozone kites redelijk goed. ik weeg 81 + 1m82 groot.

ik vaar enduro 10 + 8 V3 dit jaar.

afgelopen 2 seizoenen zowel de edge / enduro v9 als v10 gevaren in verschillende maten.

 

ik blijf erbij dat voor mijn gewichtsklasse 8 + 10 enduro de ideale maten zijn. ik vaar de 10 met foil vanaf 10 knopen en stap dan over op twintip. de 8 kan je al varen vanaf een 20 knopen. voldoende overlap op de 10m.

 

kiteloopen lukt met edge en enduro. ik vind de enduro wel fijner. je weet gewoon ten allen tijde wat je hebt aan je kite. de edge 'vertelt' me niet zoveel tijdens de loops. 

 

anyway: TEST. als je eens in Belgie vaart, geef me gerust een seintje.

 

 

BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

johnnyh1986 23 March / 2021 / 17:47

Ik denk dat de orbit bij jou past als ik het zo hoor .

De kite is een big air kite en schijnt erg goed te loopen .

Janvanbun 25 March / 2021 / 11:20

Het verschil in snelheid tussen de kites is echt enorm.

 

In feite is het kiezen tussen hoge lange sprongen met zachte landing, maar relatief moeilijker te loopen (Edge/Orbit) of heerlijk snelle loops en een super directe kite maar met minder hoge sprongen en hardere landingen (Enduro).

 

Ik hen een 10m Edge + 8m Enduro, daarmee kan ik bijna altijd varen.

 

De Edge en Orbit lijken volgens mij erg op elkaar maar dat weet ik niet zeker..

 

Ik zou een 8m (of 7m) enduro erbij nemen. Als het dan te hard waait voor de Edge kan je overstappen op de enduro en lekker gaan loopen?!

 

 

Succes!

 

 

 

Last edit by: JANVANBUN