Geen stopper op de nieuwe f-one linx bar 2021 geen stopper

Door: marlouderidder Reacties: 3 Hits: 2017
marlouderidder 11 July / 2021 / 23:02

Hoi allemaal,

 

Begin dit jaar heb ik de nieuwe f-one Linx bar 2021 gekocht. Mijn kitesurfspullen uit 2012 waren namelijk afgeschreven en aangezien ik altijd fijn met een F-one bandit hebt gevaren dacht ik laat dan ook maar F-one terugkopen. Echter blijkt nu dat er geen stopper op de f-one bar zit en het d-powertouw hoger zit dan op mijn f-one bar uit 2012. Zelf heb ik normale vrouwen armen maar het stoppunt van de bar zit eigenlijk te hoog waardoor ik elke keer mijn kite met kracht op mijn armen moet vasthouden. Nu heb ik een aantal kiteshops gevraagd maar f-one heeft dus blijkbaar geen losse stopper te koop. Iemand tips?

Nu heb ik het stopballetje voor de d-power losgedraaid en naar onder gezet. Alleen kan dit niet de bedoeling zijn omdat het plasticbuisje om het touw te beschermen te beschadigd. 

karel79 12 July / 2021 / 10:34

Misschien even contact opnemen met https://www.infexion.eu/contact/ 

Wellicht kan die je helpen. Vroeger kon je daar je bar laten customizen, ik zie dat nu niet staan op de website, maar wellicht is het nog steeds mogelijk. 

Nature 12 July / 2021 / 16:45

Hey Marlou,

Dat klopt niet hoor wat je nu hebt gedaan is wel degelijk de stopperball en gewoon bedoelt om te verzetten indien nodig.
Wat je nog zou kunnen laten doen is het  verzetten dan de clamcleat zodat je het deel boven het balletje kan "toevoegen"  aan je trim systeem.
Dit zijn echter wel ingrijpende aanpassingen.

Bij ons 
www.thelinesmith.nl  kun je terecht.


Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

harmsel 01 August / 2021 / 07:22

 

Ik zou de stopper vastzetten waar het prettig voor je is.  Goed vastdraaien in het kunstof, dat is gemaakt om te slijten, je bar slijpt er langs. Als het boutje in de stopper het kunstof heeft doorgesleten, dan moet het nog 4 van de 5 mm dynema doorslijten voordat er iets echt kapot gaat. Dat zou ik doen, het is geen advies {#emotions_dlg.hypocrite.gif}

Blijft waardeloos dat F-One uit gaat van "One size fits all". Mail ze eens,  ze leveren vaak prima service. Zeker op barren sinds het brekende barren schandaal...

Kan er geen ultra korte chicken loop in?  Dan komt alles dichterbij. 

Kite