Is kitestuff.nl betrouwbaar?

Door: Juroska Reacties: 9 Hits: 4090
Juroska 16 August / 2021 / 15:39

Meer dan een week geleden bestelling geplaatst op kitestuff.nl, nog niet aangekregen, antwoorden niet op mail en nemen de telefoon niet op.

Nog iemand hier bestellingen geplaatst ?

Juroska had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 12 - 18 knots op zijn Cabrinha Nomad (2012)

Leon van Bergen 16 August / 2021 / 16:12

Ik heb geen goede ervaring met het bedrijf maar dat dateerd van 4 jaar geleden, op Bol.com scoren ze een 8 uit 130 beoordelingen maar op google heel slecht, zeg het maar. Toen was communicatie in ieder geval niet hun sterkste punt.

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Juroska 17 August / 2021 / 15:20

Ik ga een klacht indienen bij de ECC, wat een ellendige winkel.

 

18/09/2021

Dat zal ik uiteindelijk niet doen, probleem is opgelost.

Het is niet zozeer een ellendige winkel, maar eerder een ellendig bepaald persoon.

 

Last edit by: JUROSKA

Juroska had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 12 - 18 knots op zijn Cabrinha Nomad (2012)

dapee2 24 August / 2021 / 14:40

was vroeger van Mario..... toen was het een keurige zaak.

die heeft het toen jaar of 8 geleden verkocht aan Vincent Jansen, die heeft een berg internetshops (stuk of 50???)

heb er toen nog 1 x kites gekocht maar gaf redelijk wat gedoe.

 

dapee2 had een 3 sterren sessie in Vrouwenpolder met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Mushroom 30 August / 2021 / 14:39

vetrouw alleen jezelf. 

jenssurf 15 September / 2021 / 09:57

Bij bestelling van een 2020 board bleek die niet meer op voorraad. Ik werd direct gebeld en voor een hele scherpe prijs werd me een 2021 model aangeboden. Antwoord op de mail gaat ook direct en s avonds ook nog antwoord. In mijn ervaring is het een hele nette shop. 

Juroska 18 September / 2021 / 13:46

Vandaag telefoon gehad van Kitestuff.nl, Nederland. Een bijzonder onaangenaam persoon beval mij om deze post onmiddellijk offline te halen.

In eerste instantie dacht ik, ok ik zal dat doen, want uiteindelijk is het probleem opgelost geweest. Maar de persoon bleef maar doorrammen, dat het eigenlijk mijn fout was want ik was niet bereikbaar. Dat heeft mij van gedachte doen veranderen.

De persoon beweerde dat men mij telefonisch hebben proberen te bereiken, maar dan had ik dan wel gezien. In mijn telefoongeschiedenis is trouwens niets terug te vinden. Nota bene begint de persoon één van mijn e-mails voor te lezen en vraagt dan, is deze van u? Als hij mij dan toch had proberen bereiken, en via telefoon lukte zogezegd niet, waarom dan niet gereageerd op de mail?

Hier de nuances:

Uiteindelijk heeft het 2 weken geduurd voor ik mijn bestelling binnen had. Op zich vind ik dat niet erg, wat bijzonder vervelend was, is het totale gebrek aan reactie van Kitestuff.nl. Dan breekt er aan de klanten kant paniek uit: "is dit wel een betrouwbare shop"?

Zeker 3 mails gestuurd waarop niet gereageerd werd. Een 5 tal keren proberen bellen, steeds een antwoordapparaat met er zijn zoveel wachtenden voor u. 20 minuten gewacht, maar dat bleef steeds hetzelfde.

Uiteindelijk heb ik iemand vast gekregen van de Belgische afdeling, en die was heel vriendelijk, en wist mij te zeggen dat het bestelde product niet voorradig was, maar ze konden mij een variant sturen, en dat was ook ok voor mij. Binnen de 2 dagen had ik toen de bestelling binnen. Na die ervaring was ik vastbesloten om terug te kopen bij Kitestuff.nl, maar die laatste telefoon heeft dat natuurlijk verprutst.

 

 

 

Juroska had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 12 - 18 knots op zijn Cabrinha Nomad (2012)

vincent jansen 27 September / 2021 / 15:08

Kitestuff is sinds jaar en dag (bestaat sinds 2004) een betrouwbare webwinkel voor de aanschaf van Kitesurf materialen. Jaarlijks worden er inmiddels meer dan 6000 bestellingen verzonden. Natuurlijk gaat er ook bij ons wel eens iets mis, en dat betreurt ons ten zeerste. In het jaar dat Corona de distributie en aanlevering van kitesurf artikelen aardig in de war geschopt heeft, hebben we toch de meeste van onze klanten naar tevredenheid een oplossing kunnen bieden. 

In de door Jurgen Oskamp aangehaalde sitatie speelt echter iets heel anders. De klant bestelde een bar die voor hem niet zo geschikt zou zijn. Derhalve hebben mijn collegae contact gezocht met hem. Hetgeen niet gelukt is. De klant heeft vervolgens gereclameerd waar zijn bestelling bleef. Uiteindelijk hebben we hem telefonisch van goed advies over de aan te schaffen bar kunnen voorzien. Deze bar hebben we direct aan hem uitgeleverd en dit heeft niet zoals Jurgen doet voorkomen 2 weken geduurd. Probleem opgelost zou je denken. We hebben de klant verzocht zijn gemelde topic aan te vullen met de juiste informatie. Helaas schijnt het nodig te zijn mijzelf en mijn collegae in een kwaad daglicht te plaatsen. 

Jammer dat dit formum ruimte biedt aan klagers en niet al onze klanten vraagt om een review zoals Bol.com bijvoorbeeld wel doet. Zelfs bij 25 klachten per jaar (welke er niet zijn!) zouden we nog slechts spreken over minder dan 0,5%. Natuurlijk vinden wij iedere klacht een klacht te veel.

Hetgeen de mijnheer of mevrouw schuil gaande achter de naam DAPEE2 schrijft kan ik geheel naar het rijk der fabelen verwijzen. Kitestuff is de afgelopen jaren eigendom geweest van het bedrijf Webelephant. Sinds januari 2021 is Kitestuff weer volledig eigendom van Genioweb, hetgeen mijn bedrijf is. Ik exploiteer deze webwinkels uit liefde voor de watersporten Kitesurfen, Windsurfen, Waterskien en Wakeboarden. Tal van sporten en sporters worden of zijn door mij gesponsord en ik ben ondanks mijn wat hogere leeftijd een regelmatig deelnemer aan diverse Nederlandse en Belgische kampioenschappen. Bijna dagelijks ben ik samen met mijn partner op het water te vinden waarvan ik regelmatig verslag doe via facebook: https://www.facebook.com/vincent.jansen.355/ Met de meeste artikelen welke wij verkopen hebben we zelf ervaring, we testen alles zelf uit. Daarnaast beschikken we over een demo-trailer waarmee we klanten in staat stellen materialen op hun eigen locatie uit te testen.

Mocht u ooit nog een klacht hebben over een van mijn webwinkels mag uit ten alle tijde mij direct mailen of bellen. U kunt mij persoonlijk bereiken via vincent@watersporters.com of 06-10429676.

Ik wens u allen veel plezier op het water toe!

 

 

 

Last edit by: VINCENT JANSEN

karel79 27 September / 2021 / 18:40

Ooit gehoord van don't feed the trolls? Dit is wel een 4 gangen diner hoor.. 

dapee2 15 October / 2021 / 16:40

naar het rijk der fabelen?

wat precies?

dat je die shop over had genomen en nog een stuk of 50 webshops had heb je zelf gemeld.

bij m'n laatste bestelling (4kites)  was er wat gedoe over de prijs en vond je na het akkoord dat je totaal prijs toch 100 euro te laag was. Het daarop volgende telefoongesprek was ronduit onbeschoft.

 

Ik heb er verder geen problemen mee, maar iemand vraagt naar ervaringen met kitestuff.nl omdat zn spullen niet komen en de shop niet bereikbaar is.  

Wellicht kun je wat met de feedback van Juroska en het omzetten tot iets positiefs, door het bijvoorbeeld als leermoment te ervaren en beter bereikbaar te zijn voor vragen van klanten.

hangloose 

 

dapee2 had een 3 sterren sessie in Vrouwenpolder met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Naish Pivot (2020)