!?!?Knie Brace!?!?

Door: Spelt Reacties: 19 Hits: 2770
Spelt 20 October / 2005 / 10:33

Ik kan volgende week een brace op maat laten maken voor me knie. Wie van jullie heeft er een brace voor zijn knie en kan me er wat over bijbrengen. Welke is goed, waar moet je op letten!?

 

Thanx!

Naish Pro-Limit O"Neill

Sebastiaan 20 October / 2005 / 10:37
Ligt eraan wat voor blessure je precies hebt. Neem contact op met je fysio, lijkt me dat hij je precies kan vertellen wat voor 1 je nodig hebt..
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

JJ-Slingshot 20 October / 2005 / 10:37
http://www.bracemusic.nl/:
BLALAALALLALALALALALALALALA

johndoe 20 October / 2005 / 10:37
ehm waarom heb je een brace nodig? dan kan ik wat makkelijker zeggen waar je op moet letten. Ik neem aan dat het een harde brace word en je hem alleen draagt met kiten? Belangrijk is dat ie lekker zit nergens knelt en bepaalde bewegingen die je niet meer wilt of kan maken in je kniegewricht tegenhoudt of remt.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 20 October / 2005 / 10:38
haha sebas je was net eerder... ik ben bijna fysio ;) maar das wel het handigste advies eigenlijk ga naar je fysio of revalidatiearts

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Spelt 20 October / 2005 / 10:40
Ik heb mijn VKB totaal afgescheurd en had 2 scheurtjes in beide menisci. Fysio kan er idd een hoop over vertellen, maar al die gasten maken vooral braces voor voetballers. Dus ik vraag aan jullie meer de surftechnische eigenschappen. Heb inmiddels al begrepen dat geen enkele brace onder je wetsuit kan en dat je moet op letten dat niet gaat roesten. B)
Naish Pro-Limit O"Neill

johndoe 20 October / 2005 / 11:00
klopt idd, vraag is dus of die brace nog genoeg ondersteuning en stabiliteit biedt als je wetsuit er nog tussen zit.. heb je VKB reconstructie laten doen? In principe zou je zo kunnen revalideren dat je alles weer kan, door je bovenbeenspieren deel van de functie van de VKB te laten overnemen.En qua "surftechnische" eigenschappen  is het vooral belangrijk dat je niet door die knie klapt na een bv. downloop, gewoon varen is niet zo"n probleem als je uitgerevalideerd bent. 

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Spelt 20 October / 2005 / 11:00
Dus alles wat ik van mijn fysio kan weten, weet ik inmiddels, maar hebben jullie ervaringen van het kiten met een brace
Naish Pro-Limit O"Neill

-DAVE- 20 October / 2005 / 11:03
Spelt! Joppurt en Suzette hebben er ervaring mee..
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

kiteboardertje 20 October / 2005 / 11:03

ok mijn ervaring ik had afgescheurde kruisband en heb nog maar 10% over van me meniscus heb de kruisband er op nieuw inlaten zetten heb veel gesnowboard met een brace heb 2 keer op het water met een brace gevaren. gewoon me operatie brace ging top maar voelde gewoon sterk genoeg toen ben ik zonder brace verder gaan varen kwam ik later bij de de doc zegt ie ja je hebt ook geen brace nodig als het gebeurt dan gebeurt het toch.

 

me brace die ik had was van Don joy daarna heeft job nog een tijdje met die brace gevaren dus tja als je hem goed schoonmaakt kan je met elke brace het water in.

 

sloerie heeft ook een knie brace geloof ik

http://www.KbWorks.nl

DRAAK 20 October / 2005 / 11:08
Suzette van windtown heeft tijdje met hele been brace gevaren..

Chris-Wakestyle 20 October / 2005 / 11:36

1 tip:

NEVER NEVER NEVER

jumps met uitgestrekte benen landen bij meniscus problemen :|

Niet naar beulen maar berlicum ;)

Spelt 20 October / 2005 / 12:06

Want dan is je kapsel beschadigd ofzo..? ervaring mee gehad?

 

Naish Pro-Limit O"Neill

Chris-Wakestyle 20 October / 2005 / 17:41

Ja ervaring mee gehad 4 jr. terug. Voetbal ongelukje...

Zorg dat je je beenspieren goed versterkt, de meeste braces werken n.l.

niet tegen meniscus problemen. Harde impacts voel je dan ook meteen in je gewricht.

Niet naar beulen maar berlicum ;)

zoontje 20 October / 2005 / 20:26
ik kan je er alles over vertellen vorig jaar knie operatie gehad en nu op het moment is mijn ander knie ook aan gort
no balls no glory

jobsie 20 October / 2005 / 21:51
AUB spelt ga niet te vroeg weer varen. is egt heel dom dan kan je het voor altijd verpesten.:|

Morris 20 October / 2005 / 22:02
Als je je VKB mist moet je een brace hebben die voor- en achterwaartse speling beperkt. Dit is vaak een moeilijk geval. De krachten daarop zijn zo groot dat dit best moeilijk met een brace op te vangen is. Succes iig

Spelt 20 October / 2005 / 22:06
Mag idd pas over 5 weken weer beginnen, maar het jeukt ontzettend.. Roy heb jij geen brace dan joh!?
Naish Pro-Limit O"Neill

zoontje 20 October / 2005 / 23:21
jah ik heb nu in me rechter knie geen minucus meer en link als waarschijnlijk ingescheurt en zonder doet het bij klappen op het water behoorlijk pijn en bij torsie ook ik heb nu een neoprene brace met scharnier gehaalt van mc david werkt perfect voor nu maar moet binne kort toch weer effe onder het mes ben je er sneller van af ook
no balls no glory

Spelt 21 October / 2005 / 11:20
Ok sterkte dude!
Naish Pro-Limit O"Neill