VERLOREN: F-One Trax Carbon 2014 Verloren bij IJMUIDERSLAG

Door: Gijs P Reacties: 9 Hits: 945
Gijs P 18 May / 2018 / 10:54

Kwijtgraakt afgelopen woensdagavond 16 / 05, bij IJmuiderslag, deze F-One Trax Carbon 2014, 140 X 45 zwart/wit. Waarschijnlijk aangespoeld bij Bloemendaal of Zandvoort.

Geen nummer geen adres helaas, met dank aan uitstelgedrag: het board is geleend van mijn veel beter kitende homie FLES WIJN OF KRAT BIER voor de eerlijke vinder!! samen met mijn voortdurende dankbaarheid.

Ik weet dat ik beter moet leren upwind bodydraggen e.d. maar have a heart, ik ben een nog 100% n00b het was m'n eerste sessie van dit jaar 

https://www.kartaboardsports.com/kab/wp-content/uploads/2014/02/fone-trax-hrd-carbon-2014.jpg

Leon van Bergen 18 May / 2018 / 11:43

Dat van je bodydrag vaardigheden vergeven we je maar plak toch alsjeblieft deze sticker op je board en dat geld voor iedereen !!!

https://www.knrm.nl/wat-doet-de-knrm/veiligheid-voor-surfers/zorg-dat-je-traceerbaar-bent

 

Kitemen 18 May / 2018 / 11:51

Woensdag was niet de dag voor een "100% n00b" om er op uit te trekken sorry...en dan ook nog als eerste sessie van het jaar! Ik denk dat jij wel alle boxen aanvinkt om in de problemen te komen.

Denk aub goed na, schat je level goed in...en als de condities niet goed genoeg of juist te zwaar zijn ga dan niet het water op...beter een keer teveel naar t strand rijden dan je board kwijt...of erger.

Kitemen 18 May / 2018 / 11:53

P.s @Leon die stickers van KNRM zijn wel foeilelijk {#emotions_dlg.swhip.gif} maar heb er zelf ook mee gevaren. Heb nu sticker ontworpen met naam tel en email erop en laten uitsnijden...ziet er toch wat beter uit op mn Lieuwe Shotgun...

Leon van Bergen 18 May / 2018 / 12:00

Daar heb je zeker gelijk in Kitemen mooi zijn ze niet nee, chill dat je ze zelf hebt laten maken!

Maar goed lelijk of niet, er MOET gewoon iets op je board staan en dat zelfde geld vor je kite, het is toch bizar hoeveel mensen er iets verliezen afgelopen dagen, als je er dan ook nog eens niets op heb staan kan ik geen medelijden hebben met die mensen...

Kitemen 18 May / 2018 / 12:37

Helemaal mee eens Leon...dure les voor deze mensen {#emotions_dlg.nopompom.gif}

Gijs P 18 May / 2018 / 18:16

Wauw. Ik proef uit jullie comments dat jullie je ver verheven voelen boven eenvoudige beginnelingen en waarschijnlijk iedereen op aarde die wel eens een fout maakt, maar toch zijn er drie puntjes die jullie vanaf jullie grote hoogte lijken te missen:

1. Ik trok volgens mij al het boetekleed aan. Niet echt nodig om dan alsnog zó belerend te doen, toch? 

2. Jullie hebben kennelijk niet gelezen dat ik het board HAD GELEEND van mijn genoemde, veel beter kitende maatje. Hoe goed bedoeld het advies ook is, IKZELF kan er dus weinig aan doen dat er geen sticker op het board zat. Ik kan hooguit de boodschap doorgeven.  

3. En ik was die dag niet alleen bij IJmuiderslag, die in m'n post genoemde "veel beter kitende homie" was met mij mee; hij is een gecertificeerd kite-instructeur die mij heeft gelest en mijn niveau exact kent. Ik ga niet op pad zonder hem en ik vraag hem altijd om te beoordelen of ik, gegeven mijn niveau, wel het water op kan. Gegeven dit niveau (ik kan waterstarten en downwind varen) oordeelde hij die woensdag, ter plekke, dat het zou kunnen. Vind van zijn oordeel wat je wil, feit is dat ik na het board te hebben verloren, mezelf probleemloos naar het strand toe kon bodydraggen.

Met andere woorden, bedankt voor de ongevraagde commentaren over probleem-boxen-aanvinken en verdiende-dure lessen enzo, maar veel heb ik er niet aan.

Tips om het board terug te vinden {#emotions_dlg.thumbsup.gif}. Daar heb ik wat aan. Superdank voor een ieder die deze voor me heeft!{#emotions_dlg.bye.gif}

 

 

 

Kitemen 18 May / 2018 / 21:12

Hi Gijs, laat ik voorop stellen dat je erg goed met de kritiek om gaat! En na het horen van het hele verhaal was t misschien niet de beste keus om te varen maar was je zeker niet onvoorbereid op pad! Een board van een ander verliezen is dan dubbel vervelend. Het is niet dat wij ons ver verheven voelen boven beginnenlingen maar kiten kan ook een gevaarlijke sport zijn als je niet goed weet wat je doet (zeg niet dat dit hier t geval was). We waarschuwen liever een keer te veel dan te weinig...gebeurt toch elk jaar wel dat er iemand overlijd door kitesurfen. En wat betreft de boardjes en naamstickers gelde niet alleen voor jou maar was mede ook door de hoeveelheid "vermiste" boardjes in de afgelopen 2 dagen. 

 

Tips:

- Check de facebook pagina NL Kitesurfers

- Bel of ga langs strandtenten die richting het zuiden liggen (daar ging de stroming en wind heen)

- Check bij KNMR

 

Hoop dat je er wat mee kunt. Succes en tot op het water! {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Gijs P 19 May / 2018 / 00:44

Thanks Kitemen. Daar kan ik wat mee {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

DM2008 24 May / 2018 / 08:42

Gijs, ik vind dat je wel wat aangebrand reageert.

 

Kitemen doet niet uit de hoogte maar stipt eerlijk aan dat je een behoorlijk risico hebt genomen door een pittige situatie op te zoeken waar je kite-ervaring en -kunde nog niet voldoende voor zijn. Dat je het boetekleed al hebt aangetrokken mbt. upwind bodydraggen doet daar niets aan af. Je maatje heeft je niet voor jezelf beschermd, instructeur of niet. 

Je bent gelukkig niet in de problemen gekomen, maar als je al niet upwind kan bodydraggen mis je zeker de skills om een probleem op het water op te lossen. En bij harde, vlagerige sideshore wind met zeewater dat nog koud is, is de kans dat een beginner in de problemen komt gewoon groter. Ik heb 2 weken geleden nog iemand de zee uit getrokken die z'n kite niet herstart kreeg. Die had het inmiddels behoorlijk koud kan ik je vertellen. 


Ik begrijp het goed hoor, voor het eerst in tijden weer eens goede wind en lekker weer, logisch dat je heel graag wil varen. Maar wees zuinig op jezelf... Bovenstaande is dus niet bedoeld om je aan te vallen maar om je te helpen risico's bij het varen in te schatten. 

 

140/45 is trouwens best lastig te controleren in die omstandigheden (28-33 knopen was het!), tenzij je richting de 100 kilo weegt. Als je het board in een kleinere maat zoekt, laat me maar weten, ik ga de mijne waarschijnlijk binnenkort verkopen :D