Kan ik kiten in curacao

Door: warrior Reacties: 19 Hits: 4925
warrior 14 December / 2006 / 19:11

Beste Hanglossers!

 

Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om me kites mee te nemen naar curacao?

 

Is daar te kten?

 

Bedankt !

 

Greets,

 

Max

mallepietje 14 December / 2006 / 19:18
Schijnt ruk te zijn Aruba en Bonaire is beter. Mijn voorkeur Aruba @ de Boca Grandi

TheGoose 14 December / 2006 / 20:44

Aruba: Boca Grandi rockt de PAN UIT!!!! The Fishermanshut is ook lekker alleen vlagerig

[Da Hills Kiteboarding ]

bram13impact 14 December / 2006 / 23:11
het kan wel ergens in een baai heb ik gehoort ik ga er van de zomer ook een week naar toe dus en heb het opgezocht dus kan wel.
http://www.xs4all.nl/~cbast/bram/ de foto site

kor 15 December / 2006 / 00:02

ja klopt he brammetje

jij gaat met ons mee

hoop dat het te doen is ik zit er 3 weken

 

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

dr511 15 December / 2006 / 09:55
kun je beter af en toe met de boot naar aruba
Ziki Ondergoed, schultenbrau

flyingdoctor 15 December / 2006 / 12:03

Kom net terug van een onverwacht bezoek op Curacao zonder m'n kitespullen

 

Had hier een berichtje geplaatst over huren en werd prompt gemaild door Marvin, een van de acht (!) kiteboarders van het eiland. Ben een middag met hem meegeweest, hij was zo aardig om mij met zijn gear te laten kiten!

 

Ik denk dat Aruba en Bonaire betere spots kent, maar je kan natuurlijk altijd je spullen meenemen als je daar een auto tot je beschikking hebt en contact zoekt met de locals om samen te kiten.

 

Alleen gaan is geen goede optie want de enige onshore spot is in de de sint Jorisbaai: Daar is verder niets behalve rotsen en afval dus je moet in ieder geval al redelijk goed kunnen kiten. Volgens locale windsurfers zou de ambulance er niet kunnen komen vanwege de dirt track die er naar leidt, maar volgens mij is dat onzin... maar echt veilig is het niet dus nogmaals ga niet alleen.

 

Als je geluk hebt waait het uit het zuidoosten en kan je voor het Mariott hotel of een ander strand aan de zuidkust varen, maar dit gebeurt zelden. Beste tijd van het jaar is januari tot juni, iedere dag 20 knopen...

 

Hier nog een piccie geschoten met mijn mobiel voor een indruk.

 

Ik  zal Marvin even een linkje mailen, wie weet neemt hij contact met je op; een hele aardige gast die je ook nog voor een goede prijs aan nieuwe katapultjes kan helpen....

 

Niels

 

MAGIC 15 December / 2006 / 13:04
 
He Warrior, ik heb 4 maanden lesgeven bij Kiteboarding Bonaire en geloof mij Bonaire rockt de pan uit! Altijd goeie wind en top locaties,

Atlantis, zuidwestkant eiland, vlak water, goed voor beginners
Pink beach, westkant eiland, vlak water, goed voor beginners
Klein Bonaire, westkant midden Bonaire, redelijk vlak water, goed voor beginners
Lagoen, Oostkant midden Boanire, Vlak water, goed voor beginners
Lac Cay, Zuidwestkant eiland, golven, experts only
Playa Grandi, Noordoostkant eiland, golven, experts only

Voor meer info check: www.kiteboardingbonaire.com

www.antixsports.com More than kiteboarding!

MaartenD 15 December / 2006 / 16:50

Ahhhh, werd Lac Bay maar vrij gegeven  voor Kitesurfen op Bonaire! Dan heb je pas een stukje kite-paradijs     Heb er wel eens om 6 uur 's ochtends gestaan voor een illegale sessie, geen wind....

Maar Atlantis was ook een aparte ervaring met off-shore wind.

davedej 15 December / 2006 / 22:10
curacao sucks, geloof me
wetestkites.com

onno 16 December / 2006 / 17:09
Pak de boot naar klein curacao! Ben er zelf nog nooit geweest maar daar is het volgens de verhalen helemaal geweldig!
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

looopert 17 December / 2006 / 13:24

Op Spaanse water, vlakbij caracas baai,  wordt altijd wel gewindsurft maar het is daar denk ik behoorlijk vlagerig... Inderdaad beter bonaire of aruba maar als je die optie nie hebt: Spaanse Water!

 

 

xray 17 December / 2006 / 14:12
Je kunt prima kiten op de Jorisbaai vlak voorbij de Ostrich Farm. Geen mooi zandstrand maar om te varen prima. Klein Curacao (boottocht) is supermooi.
xray

johndoe 18 December / 2006 / 10:33

Onwijs bedankt !!

 

Kan ik zeker wat mee !

 

Flying doctor, heb jij mischien het mail adres van Marvin?

 

Bedankt !

Max

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Rens 18 December / 2006 / 10:43

Inderdaad,

 

Jullie moeten niet piepen! Ik heb zelf 4mnd op Curacao gezeten en af en toe een sessie bij St. Jorisbaai gehaed. Klein Curacao moet helemaal geweldig zijn. De wind in St. Jorisbaai is gewoon een ZW pasaatwind....superstabiel 20kts dus, hetzelfde als op bonaire. Maarja, het is wel een beetje smerig allemaal, veel rotzooi (ook in het water) Ook is het misschien handig om schoentjes aan te doen vanwege ze zee-appeltjes.

 

Zelf ben ik ook een lang weekend op Bonaire geweest.....Helemaal geweldig, zeker na mijn illegale sessie op Lac Bay :D. Als je geen keuze hebt is Curacao altijd beter dan hier! Steady wind en lekker in je short kiten! Ook kan je de St. Jorisbaai uitvaren om Golven te rippen.

 

Succes, Rens

www.ventanabaykiteboarding.com

flyingdoctor 18 December / 2006 / 11:57
@mex, ik heb Marvin een mailtje gestuurd met de link naar dit bericht, als hij wil kan hij zelf reageren.

Kingkai 18 December / 2006 / 12:11
Bonaire  Ik werkte er samen met Magic. Top eiland voor kiten!
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

Mauwi 18 December / 2006 / 12:55

Ik zou lekker je kitegear naar Aruba of Bonaire mee nemen!!!. Curacao is echt flut om te gaan kiten!!! Heb 3 pogingen gedaan om een beetje te gaan varen.... Helaas pindakaas!!!!

Keeblly 07 December / 2017 / 01:27

Als jullie naar Curacao willen, dan kunnen jullie lessen nemen bij de kitesurf school Awa Salu Kiteboarding Curacao aan de St. Joris baai.

Neem gerust contact op voor informatie over de kitelocaties op het eiland of andere locaties alleen bereikbaar met de boot(zowel beginners als gevorderden), kitesurf Introlessen en meerdaagse cursuspaketten.

Tel&App: + 5 999 562 2022 / + 5 999 562 2022 

Website: www.awasalu-kiteboarding.com

Fb: https://www.facebook.com/awasalukiteboarding/

 
Awa Salu Kiteboarding Curacao| KiteSchool & KiteShop

Djee 07 December / 2017 / 07:21

11 jaar later...

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)