kitesurfen noordwijk is gewoon toegestaan

Door: Hans Reacties: 71 Hits: 8341
johndoe 29 March / 2007 / 17:38

Vandaag heb ik met de gemeente Noordwijk gesproken.

Een verplicht lidmaatschap voor kitesurf toegang op de locatie voor de Kust surf vereniging Noordwijk is voor dit moment juridisch simpelweg NIET mogelijk!!!!

 

 

 

Dit betekend dat je gewoon voor de KSN locatie GRATIS van de gemeente Noordwijk mag kitesurfen!!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

litewave 29 March / 2007 / 17:54
maar iemand met een hart voor de zaak mag wel doneren  zou ik zo zeggen
me, myself and i

wazzaah 29 March / 2007 / 18:13
Ambtenaren zeggen wel meer  zou maar zorgen dat je t dan zwart op wit hebt. En niet zo moeilijk doen gewoon ff die 2 euro dokken gasten daar doen hun best voor je.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

johndoe 29 March / 2007 / 18:30

Het staat zwart op wit in de APV van Noordwijk. 2 euro verhaal is gewoon onzin.

Vraag de APV maar op en je zal zien dat het nergens staat!

 

 

Als het wel zo zou zijn dan zal de KSN deze APV wel op haar website publiceren.

Maar dat doen ze niet. Want nergens in de APV staat dat dit zo is.

 

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

jordy_hero 29 March / 2007 / 18:31

haha dat is mooi maar ind wil het wel zwart op wit hebben dan plak ik het om me kite

 

Oja ik woon in Noordwijk ik hoorde dat het bedrag 150 euro per jaar is {mocht het fout zijn zeg het dan maar}

 

Dit vind ik heel erg veel ben ook maar student en het kitessurf matriaal was al aardig duur.

 

en als ik 2 euro per keer moet betalen dat tick aardig aan.

 

Maar ben je nou NL of niet als het gratis is he

Bruut kite :)

alexfloor 29 March / 2007 / 18:34
Gaan we gewoon ergens anders heen
If it doesn't blow, it sucks!

jordy_hero 29 March / 2007 / 18:39
 

Apv Algemene plaaselijk voordering Noordwijk

beetje geselcteerd voor de luie onder ons

Afdeling 10. Aangelegenheden het strand en de zee betreffende

Artikel 2.10.1 Activiteiten/voorwerpen op het strand.

1. Het is verboden op het strand:

a. stoelen – anders dan voor persoonlijk gebruik -, tenten, tafels, banken, kisten, palen,

vaartuigen of andere voorwerpen te plaatsen, te laten liggen of te laten staan;

b. op hinderlijke wijze afsluitingen te maken of lijnen te spannen of het verkeer op andere

wijze in enig opzicht te belemmeren;

c. met (motor)voertuigen en (brom-)fietsen te rijden;

d. met een zeilwagen te rijden of zich daarmee op te houden;

e. een spel te beoefenen indien daardoor hinder veroorzaakt wordt;

f. een motorvaartuig te hebben, te brengen of daarmee zee te kiezen;

g. een (door middel van twee of meer lijnen bestuurbare) vlieger op te laten. Dit laatste

verbod geldt niet voor het strandgedeelte ten zuiden van kilometerpaal 83.250 (ten

zuiden van de Koningin Astrid Boulevard);

h. een surfplank te hebben, te brengen of daarmee zee te kiezen. Dit laatste verbod geldt

niet voor het strandgedeelte ter hoogte van strandafrit 3 (ter hoogte van de locatie

Kustsurfvereniging Noordwijk).

i. Kitesurfing in zee uit te oefenen en op het strand materialen daarvoor te hebben,

behoudens in het door burgemeester en wethouders aan te wijzen gebied.

2. Het college kan van het in het eerste lid onder a, c, d en f gestelde verbod ontheffing

verlenen. Deze bevoegdheid geldt voor wat betreft het onder sub f gestelde verbod niet voor

jetski´s.

Artikel 2.10.3 Varen/beoefenen watersport

Het is verboden in het onmiddellijk langs het strand gelegen zeegedeelte op een zodanige wijze te

varen of zich te laten voortbewegen door een vaartuig of enige vorm van watersport te beoefenen

dat daardoor gevaar of hinder voor anderen kan ontstaan.

Dit staat er in wat ik snel kon vinden ben erg lui haha maar staat vast onder een ander kopie

http://www.ksnoordwijk.nl/downloads/apv-noordwijk-2003.pdf

De link waar de APV staat

Bruut kite :)

wazzaah 29 March / 2007 / 18:43
Lijkt mij dus gewoon verboden hoor volgens de APV
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Tjok 29 March / 2007 / 18:49

Dat is mooi ik vond het al zo appart daar dat je een beetje moest "voorkiten" om je kunnen te laten zien, of je het kiten vaardig bent. En om dan vervolgens 150 euro te betalen en dat je alleen dan daarvoor mag kiten als je betaald hebt en een lycra van de ksn aan hebt. Strand is toch van iedereen Maargoed als ik het goed begrijp mag iedereen daar nu weer gewoon kitesurfen??

Romalin 29 March / 2007 / 18:50

Wazzaah lezen

 

behoudens in het door burgemeester en wethouders aan te wijzen gebied.

Dus ten zuiden van kilometerpaal 83.250 is het toegestaan te kiten

jordy_hero 29 March / 2007 / 18:54

Speciaal voor wazzaggagajajja ofzo iets

 

g. een (door middel van twee of meer lijnen bestuurbare) vlieger op te laten. Dit laatste

verbod geldt niet voor het strandgedeelte ten zuiden van kilometerpaal 83.250 (ten

zuiden van de Koningin Astrid Boulevard);

h. een surfplank te hebben, te brengen of daarmee zee te kiezen. Dit laatste verbod geldt

niet voor het strandgedeelte ter hoogte van strandafrit 3 (ter hoogte van de locatie

Kustsurfvereniging Noordwijk).

i. Kitesurfing in zee uit te oefenen en op het strand materialen daarvoor te hebben,

behoudens in het door burgemeester en wethouders aan te wijzen gebied.

 

Dus mag wel

Bruut kite :)

jordy_hero 29 March / 2007 / 19:00

wacht rustig op de eigenaar van de KSN die heeft vast ook wel zijn eigen bijdragen hier ??? wil ook zijn kant wel eens horen hoe het zit ???

Bruut kite :)

wazzaah 29 March / 2007 / 19:06

 1. Het is verboden op het strand:

i. Kitesurfing in zee uit te oefenen en op het strand materialen daarvoor te hebben,

behoudens in het door burgemeester en wethouders aan te wijzen gebied.


Dus verboden behalve in de daar voor aangewezen gebieden, of lees ik t nu echt helemaal verkeerd? 

En welk gebied dat dan is staat er niet bij en welke regels ook niet. 

Maar er is vast wel een KSN lid die t weer s precies kan uitleggen, anders weet ik nog wel een leuke construcite die compleet legaal is  

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Rickushki 29 March / 2007 / 19:13
ik ben KSN lid, en je hebt hele mooie aangewezen gebieden om het water in te gaan, je mag gewoon overal kiten, als je maar 100 meter uit de kust bent. Je mag alleen aan land komen bij de KSN...
zeg me als ik iets fouts zeg
Liquid Force Kiteboarding

jordy_hero 29 March / 2007 / 19:17

En je betaald ongeveer 150 euro per jaar, maar dan heb je wel de faciliteiten van het(nieuwe) clubhuis, en je kan je spullen neerleggen in de(nieuwe) hokken...

Dit is alles wat je daarvoor krijgt ???

Bruut kite :)

Rickushki 29 March / 2007 / 19:55
en als ik het mag zeggen, een goede clubsfeer, en je mag kiten bij de KSN, maar ik kan verder niet echt antwoordt geven, ik denk dat de vertegenwoordiger van de ksn het beter kan uitleggen
Liquid Force Kiteboarding

idefixe 29 March / 2007 / 19:57

wettelijk gezien is het niet zo moeilijk hoor:

 

Ieder stukkie strand valt onder een bepaalde gemeente. Gemeentes zijn vanuit de overheid "verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid". Om aan deze verantwoordelijkheid te voldoen kan een gemeente dus beslissen dat bijv. het kitesurfen vanaf een bepaald stuk strand is verboden. Dit verbod wordt dan opgenomen in de A.P.V.  Een individu of vereniging kan dan een ontheffing voor dit verbod aanvragen. Deze ontheffing kan verbonden zijn aan een aantal restricties / regels.

Een gemeente kan een vereniging ( die zorg draagt voor het voldoen aan de gestelde voorwaarden m.b.t. de ontheffing) machtigen om (dag)ontheffingen aan derden te verlenen. De vereniging kan dan hiervoor een gerede vergoeding vragen.

De vereniging mag deze ( dag)ontheffing echter niet automatisch koppelen aan een (dag)lidmaatschap van de vereniging. Het al dan niet mogen gebruiken van een strand mag n.l. niet gekoppeld zijn aan een eventueel lidmaatschap van een vereniging.

Het is opzich ook niet slim van een vereniging om één en ander te gieten in de vorm van een (dag)lidmaatschap. Stel je voor: wordt je gewoon ff met tig man (dag)lid op de datum van de jaarvergadering......
 

Slingshot , Gibbon

johndoe 29 March / 2007 / 20:05

Nee. De gemeente Noordwijk heeft twee gebieden aangewezen waarin het kitesurfen toegestaan is. Een van die gebieden is de locatie voor de KSN.

 

Alle twee de locaties zijn gewoon publiekelijk toegankelijk dus voor iedereen GRATIS!!!

 

De KSN Noordwijk weet dat de wetgeving zoals eerder vermeld NIET in de gemeenteraad van een aantal weken terug bekrachtigd is. Zodoende een ieder gewoon gratis kitesurf toegang voor het water op de KSN locatie heeft.

 

Ik heb vandaag gesproken met de ambtenaar die deze zaak voor de gemeente Noordwijk behandeld. Totaal hebben er 7 personen schriftelijk tegen het voornemen van de APV wijziging beswaar gemaakt.

 

Met het gevolg dat de wetgeving m.b.t. verplichtlidmaatschap niet door de gemeenteraad van Noordwijk bekrachtigt is.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

idefixe 29 March / 2007 / 20:11
Tja, als het gebied "van"  KSN  in de A.P.V. niet is opgenomen als verboden gebied om te mogen kitesurfen dan wordt het een heel ander verhaal........
Slingshot , Gibbon

nijntje 29 March / 2007 / 20:12
quote: Hansk - Donderdag 29 Maart, 2007(20:05)
Nee. De gemeente Noordwijk heeft twee gebieden aangewezen waarin het kitesurfen toegestaan is.

 

D8 dat er drie gebieden waren aangewezen??!!!!

 

1 voor de KSN

2 bij de kite school ten noorden van de KSN ( alleen voor de school, dus niet voor niet lessers)

3 ten noorden van spot 2,

Alleen geschikt voor 16+ (knopen :o) )

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

jaapd 29 March / 2007 / 20:33

Zo als ik het lees zijn er 2 legale spots en die zijn voor iedereen toegankelijk.

 

En dat is maar goed ook, je hoeft toch ook niet daglid van de voetbalvereniging te worden als je een balletje wil trappen? 

send it!

litewave 29 March / 2007 / 20:35

Sorry dat ik het zeg, maar het is van de zotte, want wat is het natuurlijk gevolg van dit verhaal?  Dat de leden zich "beter" gaan voelen dan de niet leden die de centen niet kunnen missen, dus je verdeeld de kiters in verschillende kampen.

Een bijdrag oke, maar dan wel vrijwillig.

Stel je voor dat andere gemeenten dit wel een goed voorbeeld vinden en dit voorbeeld gaan volgen, en stel dat juist jouw gemeente maar 1 spot kent, dan kunnen de jonge jongens het wel schudden omdat ze het gewoon niet kunnen missen.

Maar deze discussie is al vaker gevoerd, en men wordt het niet eens.

                                                                                 

me, myself and i

johndoe 29 March / 2007 / 20:57
 

litewave…….Helemaal mee eens.


Ik heb een hekel aan mensen die eigenrechter spelen. En zeggen dat een verplicht lidmaatschap in de APV staat. Terwijl dat gewoon weg niet zo is.

Dit is gewoon voor eigenrechter spelen. Iets wat in de wet verboden is.

Gelukkig hebben nog een aantal mensen tegen het belachelijke voornemen van een aantal simpele zielen beswaar aangetekend. Ook mijn persoon heeft dat gedaan.


In Nederland moeten alle wateren voor kitesurfers gratis toegankelijk zijn. [althans dat is mijn mening] Als er gemeentes zijn die voor verplichten lidmaatschappen pleiten dat teken ik beswaar aan bij de desbetreffende gemeente. Desnoods sleep ik ze op persoonlijke titel voor de rechtbank wegens onrechtmatige daad.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

olivier_duinkiter 29 March / 2007 / 21:41

kitesurfen verbieden is belachlijk !!

het word verdomme verboden omdat er soms een 1 klungel een ongeluk tegenkomt of er een veroorzaakt.

en af en toe met de dood tot gevolg...

in het verkeer sterven er dagelijks 10-tallen mensen... en met de auto rijden is toch ook niet verboden !!!

 

 boodschap aan alle kiters ::kite safely and especially and keep on kiting !

litewave 29 March / 2007 / 21:49
@ duin, volgens mijn sla je de plank een beetje mis, het gaat hier niet om een verbod maar om het feit dat men kan verplichten te betalen voor gebruik van een openbaar stuk grond (al dan niet beheerd)
me, myself and i