Kiten Vlieland

Door: sjoerdd Reacties: 8 Hits: 4131
sjoerdd 02 April / 2007 / 18:10

Yo,

 

ik ga aankomend weekend naar Vlieland en vroeg me af of je daar overal mag kiten, zo niet, zijn er aangewezen plekken waar wel gekite mag worden? Weet iemand hier meer over? Alvast bedankt!

 

Later Sjoerd

   

dom 02 April / 2007 / 18:13
Je mag niet overal kiten. Wadden is verboden. Bij camping stortemelk mag je kiten, en verder weet ik het niet precies meer. Gerard van het vlieland outdoor center kan je dit precies vertellen. Tijn van hanglos ook wel...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Tijn 02 April / 2007 / 18:25
 
Op Vlieland mag je het hele jaar door kiten ten westen van het Badhuys tot aan dam 20. Verder is er een verbod op kitesurfen op de waddenzee, en is de noordoosthoek, havenstrand en camping stortemelk verboden tussen 1 april en 1 oktober. Ik kan me ook vergissen, dan zou het 1 mei tot 1 oktober zijn, maar ga er maar vanuit dat de boel dicht is. Gerard van Vlieland Outdoor Center kun je wel bereiken via hun website.
groet
www.TijnvanEsch.com * www.facebook.com/TijnvanEschKiteboarding * Liquid Force Kiteboarding * KiteActive.com

wazzaah 02 April / 2007 / 18:28

http://www.hanglos.nl/asp/spo/spot.asp?spotid={C90E4A0C-5E0F-4908-9EAA-BE410E27A133}

 

Mag wel wat meer bij 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Fokke 02 April / 2007 / 19:02
weet jij dat wie er regiovertegenwoordiger/vlieland insider is klaas?
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

wazzaah 02 April / 2007 / 19:38
Nou Tijn lijkt me aardig op de hoogte. Volgens NKV site is dat nog steeds Gerard List van t Outdoor Center dus.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

zarda 02 April / 2007 / 21:08

Daar bij een groot hotel (weet niet of dat het badhuis is) aan de andere kant dan waar je met de boot aankomt  werd met de jagermeister kite riderz gekite dus daar mag het zoiezo ik heb volgens mij daar naast de boot (rechts van af het eiland gezien) ook wel eens mensen zien kiten maarja dat was 3 jaar geleden.

 

Groeten Sjoerd

sibo 02 April / 2007 / 21:13
  Toen mocht alles nog, maar bij het badhuis mag je indd kite.
Kite spot vlieland
Caution spitfire 3 Rider!!!

Fokke 02 April / 2007 / 21:37
tijn wordt jij spotadmin
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)