Kite-locatie Zuid-Frankrijk

Door: wkuiper Reacties: 19 Hits: 14925
wkuiper 13 July / 2007 / 13:38

hey,

Ga volgende week naar Zuid-Frankrijk op vakantie en wil daar graag leren kiten. Geen idee waar, wat en hoe. Dus mijn vraag:

- Wat zijn goede spots om heen te gaan? (inclusief camping)

- Adressen van kitesurfscholen? (heb nooit eerder gekite)

 

Thanks!

 

Groet,

wouter

 

 

flAsHboARdER 13 July / 2007 / 14:44

veel goede spots in de buurt van Montpellier, le Grau du Roi...

anders verder richting Spanje, heb je Leucate die ook goed is

 

 

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

flAsHboARdER 13 July / 2007 / 14:48
 
als je in de buurt van Montpellier gaat, probeer deze school ->

http://www.axelair.com/ecole,xname,axel_air_-_1ere_ecole_et_stages_de_kite_kitesurf.html

Hij is ook een van de pionniers van onze sport en zij geven les/stages ook in Beauduc.
Beauduc is perfect om te leren kiten

Voor verdere infos over franse spots, kun je altijd ook op www.hanglos.fr komen.
De spot van Beauduc staat ook in onze kitespots!

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

Surfz 13 July / 2007 / 17:49
Bij Leucate ligt een ondiep meertje, La Palme. Prima om te leren. Is ook een camping Municipale in de buurt. Ben je wat beter dan zou ik doorrijden naar Tarifa.
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

max 13 July / 2007 / 20:03
Ben net terug van een weekje z-frankrijk, ik zat in Seté(dicht bij montpellier) je kan daar binnen op het meer(basin de thau) varen, 1m diep en mooi vlak helder water.anders de zeekant aan het stand tussen seté en marseillan. Binnen een week vertrek ik terug maar dan richting le grau-du-roi en camargue-plage. het enige is dat het nooit echt elke dag waait. meestal een lichte mistral. maar er zitten wel zeer mooie dagen bij! bon chance

FriemolSW 17 July / 2007 / 11:49

Even naar de andere kant van Zuid-Frankrijk.

Iemand toevallig ervaring met Frans-atlantische kust (t.h.v. Bordeaux, net onder de Gironde)?

Zag dat er ook wat meertjes waren, waar kitesurfen in toegestaan.

Dus als iemand daar geweest is, let me know!

cheers

KERK!

flAsHboARdER 17 July / 2007 / 12:01
 
quote: FriemolSW - Dinsdag 17 Juli, 2007(11:49)
Even naar de andere kant van Zuid-Frankrijk. Iemand toevallig ervaring met Frans-atlantische kust (t.h.v. Bordeaux, net onder de Gironde)? Zag dat er ook wat meertjes waren, waar kitesurfen in toegestaan. Dus als iemand daar geweest is, let me know! cheers

Lacanau lac is een goeie -> check ici
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

Denis 17 July / 2007 / 13:13

En Hourtin is ook goed te doen weet ik uit eigen ervaring 

Het meer van Hourtin is iets groter als dat van Lacanau en ligt iets noordelijker. Je kunt bij Hourtin ook op de zee varen (afhankelijk van ervaring, let op, HOGE golven) 

Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

Roderick 17 July / 2007 / 15:05
  Er zit ook nog een goede kiteschool in st Piere sur Mer. (Vlakbij Narbonne)
zie http://www.sudwindsports.com/
Wordt gerund door een brit en een nederlandse. Zit een eenvoudige, maar verder wel prima camping naast.
Ze hebben daar geregeld dat je ook met aflandige wind veilig kunt kiten / lessen. Ben daar vorig jaar geweest, en heb het erg naar mijn zin gehad. Grote kans opp veel wind. De kiteschool is daar op voorbereid. Ze hebben materiaal om tot ongeveer 40 knopen wind veilig les te kunnen geven. Bizar, maar waar.

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

FeRNandeZ 17 July / 2007 / 15:25

Ik ben ook net terug. Almanarre vlak by Hyeres 50km noordelijk vanaf St Tropez. Er ligt hier een schiereiland Giens. Het kan hier erg hard waaien mistral, 7m weer. Er is een speciale kitezone waar het verboden is voor zwemmers, gratis parkeren met voldoende ruimte. Water is IJselmeerachtig en vlak. hoogtelopen is easy en je blijft jumpen. 

De spot is niet voor beginners.

kantje board !

Stevie 17 July / 2007 / 16:11
L'espiquette! Ideaal. Camping ligt vlak aan strand. Strand is echt honderden meters breed en oneindig lang. Geen obstakels. Ideaal om te leren.
Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

flAsHboARdER 17 July / 2007 / 16:53
 
quote: Stevie - Dinsdag 17 Juli, 2007(16:11)
L'espiquette! Ideaal. Camping ligt vlak aan strand. Strand is echt honderden meters breed en oneindig lang. Geen obstakels. Ideaal om te leren.

check
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

FriemolSW 18 July / 2007 / 02:41

@ Flasboarder: Lacanau had ik gezien ja. Ik zit zelf in Le Verdon-sur-mer. dus is wel te doen, met de afstand enzo. Thanks for the reply!

 

@ Denis: Hourtin is wat dichterbij voor mij. Zal een kijkje gaan nemen. Maar ik ga wel kijken of ik bijSoula-sur-mer een mooie golf kan pakken. Muchos Gracias.

KERK!

henrik 18 July / 2007 / 12:39
ik ben net terug van een trip van 12 dagen naar leucate (zalig ) en inderderdaad dat meertje bij lapalme is echt een aanrader het baantje ernaartoe is wel niet zo fantastish maar je kan overal in het meer staan 

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

Dustin 14 May / 2009 / 10:39
ik wil komende zomer als beginner ook naar Zuid-Frankrijk gaan, mar nu vroeg ik mij af wat voor wind ik hier in de zomer kan verwachten. Mij werd tot nu toe vooral een 9m2 bowkite aangeraden, omdat ik er nu ook al mee zou willen kiten. Maar welke maat raden jullie mij nu aan? Als ik voor een 12 m2 ga kan ik wel al met 10 knopen kiten. Maarja weet iemand wat normaal gesproken de windsnelheden eind juli, tot half augustus zijn aan de middelandse zee (frankrijk)?
Alvast bedankt!

richardkiter 14 May / 2009 / 11:13
Quote: Roderick - 17 juli, 2007 (17:05)
Er zit ook nog een goede kiteschool in st Piere sur Mer. (Vlakbij Narbonne) zie http://www.sudwindsports.com/ Wordt gerund door een brit en een nederlandse. Zit een eenvoudige, maar verder wel prima camping naast.Ze hebben daar geregeld dat je ook met aflandige wind veilig kunt kiten / lessen. Ben daar vorig jaar geweest, en heb het erg naar mijn zin gehad. Grote kans opp veel wind. De kiteschool is daar op voorbereid. Ze hebben materiaal om tot ongeveer 40 knopen wind veilig les te kunnen geven. Bizar, maar waar.


Ben daar ook geweest en toen werd onze auto opengebroken terwijl we aan het kiten warenSmileySmileySmiley

Meerdere keren auto en caravan (bij Giens almanarre) in zuid frankrijk opengebroken.

Dus let op je spullen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Dylan 14 May / 2009 / 15:00
@ Richard. Remember, gebeurd ook hier. op Oostvoorne bijvoorbeeld. Dus pas ALTIJD goed op je spullen..

richardkiter 14 May / 2009 / 18:26
Mot het afkloppen maar bij mij is nog nooit wat gejat in Nederland en ben diverse keren in frankrijk geweest en heb er tot nu toe zelf 3 keer mee te maken gehad SmileySmileySmiley

Ook van diverse windsurf gasten gehoord dat ze berooft waren !!! SmileySmileySmiley

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Hollandkiter 14 May / 2009 / 19:25
Dan hebben jullie vast kite-stickers op de auto of zie je de spullen vaak in de achterbak liggen.

Maar even on-topic: De meren bij leucate, sete, cap d'agde zijn prima. Ik wil ook wel een keer naar L'espiquette gaan, dat strand ziet er erg goed uit. Wat een ruimte!!

Veel plezier en pas op je spullen!

richardkiter 15 May / 2009 / 11:30
Dan hebben jullie vast kite-stickers op de auto of zie je de spullen vaak in de achterbak liggen.

Nee mijn zwager had geblindeerde ramen. Het gaat erom dat je op een kite spot sta en dat is het probleem. Die gasten weten precies hoe het werkt en houden alles in de gaten. Smiley

Jij gaat kiten en ze halen op hun gemak de auto leeg zinder problems Smiley Smiley Smiley

Evendoed veel plezier toegewenst en een gewaarschuwd kiter telt voor 3 Smiley Smiley Smiley

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us