Kiten in Mallorca ?

Door: rodolfo Reacties: 8 Hits: 3474
rodolfo 24 July / 2009 / 13:58
Over anderhalve week ga ik een weekje m'n broertje opzoeken op Mallorca. Hij is geen surfer, maar als ik daar ben wil ik zeker mijn bescheiden kite-ervaring gaan uitbreiden.

Rondzoeken naar goede spots heeft alleen nog maar opgeleverd dat je vooral veel last van veel, heel veel, badgasten en een gebrek aan een constante straffe zuidwester (je kan natuurlijk ook niet alles hebben). Geen specifieke info over kitespots nog gevonden.


Wie is er wel eens op Mallorca geweest, en heeft goede of slechte ervaringen?


Djee 24 July / 2009 / 17:21
ik zou zeggen gebruik de zoek functie en gij zult vinden
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Lars91 24 July / 2009 / 18:43
En anders is er altijd nog stefanmallorca
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Mark1970 24 July / 2009 / 19:13
Ik ben daar ooit 4 weken in april geweest en heb er toen niet kunnen kiten.
Maar succes.
Riding the waves!!

Onbekende gebruiker 24 July / 2009 / 19:36
Mallorca is gewoon een saai eiland qua kiten!
Ik zat vorig jaar op El Arenal, als je daar heen gaat, boek een hotel of appartement
aan de duitse kant, want die gasten weten wat feesten is! Smiley
caas 25 July / 2009 / 13:13
Ik weet niet wat je van plan bent om mee te nemen, maar neem je grootste kite mee.

ben daar twee jaar geleden geweest (om te kiten) en iedereen die je daar ziet varen heeft een 14. Je ziet er ook heel veel flysurfers. Tevens is het in het hoog seizoen bijna onmogelijk om te kiten, omdat het erg druk is op het strand. Tevens is de politie en waterpolitie erg fanatiek op kitesurfer. Als je maar even verkeerd zit kan je boete krijgen. Voor een weekje zou ik je kitespullen thuis laten. Het bespaart je een hoop frustratie.

have fun in elk geval.
wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

rodolfo 26 July / 2009 / 20:06
@Djee, thanks voor de tip ;) Jij wel iets gevonden?


en @Lars91: stefanmallorca? even gezocht, maar ook al niets kunnen vinden ...


Verder bedankt voor het meedenken! Smiley

't Blijft een lastige, maar ik denk dat ik m'n 13 maar thuis laat en een setje huur/leen/regel mochten de omstandigheden gunstig zijn en mocht er een plek ontdekt worden zonder al te veel zonnebadende duitsers. 't Lijkt me gewoon heerlijk om eens in lekker warm water heen en weer te cruisen!

Zijn er in Spanje trouwens strengere regels dan in NL?


Sowieso dus even m'n duits bijspijkeren (funfhundert bier ja!) Smiley

Djee 27 July / 2009 / 05:19
Quote: rodolfo - 26 juli, 2009 (22:06)
@Djee, thanks voor de tip ;) Jij wel iets gevonden?


heb niet gezocht, dacht dat kan je zelf wel, maar als je rechts boven mallorca in voert krijg je o.a.:

http://www.hanglos.nl/forum/16483/kiteforum-mallorca.html

http://www.hanglos.nl/forum/9264/kiteforum-mallorca-vakantie...html

en stefanmallorca is "lid" van deze site die had je dus hier moeten opzoeken.
Maar veel plezier op mallorca, de verinoca bar is ook wel lachen Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

rodolfo 27 July / 2009 / 11:27
Ah! StefanoMallorca! Hij wordt wellicht binnenkort mijn beste vriend! Smiley

En bedankt voor de linkjes, snap niet hoe ik (vooral de eerste) thread heb kunnen missen...

Meer Mallorca-ervaring over 2-3 weekjes in deze thread!