IJmuiden Vandaag?????

Door: Woodmaster Reacties: 1853 Hits: 213536
richardkiter 02 January / 2017 / 10:06

Nog Badt Gastuh vandaag op ijmuiden ?  

http://www.windmeister.nl/ijmuiden/

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

repete 02 January / 2017 / 10:57

Morgen

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Woodmaster 20 October / 2017 / 21:12

Is er tegenwoordig nog wat te beleven daaro?{#emotions_dlg.shutup.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

repete 21 October / 2017 / 07:31

Genoeg{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Sanka 21 October / 2017 / 12:33

@Woodmaster nee niks. Ik zal er weg blijven als ik in was. 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Lars_023 21 October / 2017 / 20:29

Parkeerplaats was vol vandaag dus ja, je kan wel zeggen dat er iets te beleven valt.

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Sanka 21 October / 2017 / 21:27

Niet doorvertellen.

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Lars_023 22 October / 2017 / 23:26

Ik bedoel meer dat je vanaf de slagbomen met je spullen op je nek moet sjouwen {#emotions_dlg.sm_eerie.gif}

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

repete 29 October / 2017 / 16:53

wat een drukte vandaag {#emotions_dlg.nooo.gif}

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Magic_Ed 29 October / 2017 / 17:08

Om 08:30 viel dat reuze mee :)

w w w . v e r s u s s h o p . n l

jleeuw 30 October / 2017 / 09:23

wel weer lekkere golven zeg, af en toe echt monsters! Aantal keer gewoon om moeten draaien of erg ruim gegooid om ze te ontwijken. Gewoon muren van 3m+ welke je niet op verkeerde moment tegen moet komen zeg maar. De golf af ging steeds beter met wind van links , maar heb dan niet de allerhoogste durven proberen. 1,5 uur gevaren met twintip en nog uur directional straped. Stroming viel me erg mee, met het afgaande tijd van rond 11 uur had ik meer verwacht. Gekite van 11 tot 13:30 met een 5m. Welke voor directional soms net te klein was, ben 70 kg.

Schuimtapijten deden me trouwens denken aan mijn windsurftijd in ZA, veel wit en redelijk hoog af en toe. 1 keer board gewoon van me afgetrokken, gelukkig vond ik hem redelijk dicht in buurt. Later bij een crash nog gespoeld en board tijdens de wasmachine tegen me aangevoeld, gelukkig niet hoofd. Helm is nogmaals aan te bevelen dus, niet voor niks. Ook linke dingen gezien van strapless gasten. Boards vlogen soms alle kanten op, rakelings langs hoofden. Wel respect hoor, met die omstandigheden vaar ik liever strapped.

Valt me mee qua verloren boards wat ik lees en schades. Gelukkig/hopelijk geen ernstige ongevallen, lijnen tijdens spoelen om mensen. Was ik trouwens wel bang voor tijdens golfrijden in deze omstandigheden, heb dan wel een mesje maar....... gebruik die maar eens tijdens....... 

Dan toch, geef mij maar zuiden wind en iets lagere/veiligere golven. uiiteraard oefening baart nog steeds kunst. Ook erg mooie en goede acties gezien. Dat waren dit keer niet/weinig van de windsurfers waar ik ook nog wel eens tussen vaar.

 

surfer

Magic_Ed 30 October / 2017 / 11:51

Prio 1: houd je kite in de lucht. Je ziet toch geregeld mensen in deze omstandigheden bezig zijn met hun board, maar je board is secundair. Je kite, die is primair. Dus als je naar je kite toe vaart: stuur je kite door (niet terug sturen), laat je vallen, duik door de golf. Doe alles om te vermijden dat je kite crasht en je in je lijnen gerold wordt. Kite toch gecrashed en niet snel herstartbaar: release alles, grotere kans dat jij en je kite heel blijven.

Verder zijn dit dé dagen. Enige minpuntje was dat de golven vooral in de vroege ochtend nog iets te veel chop hadden. Was soms lastig golfrijden strapless, maar dat maakt het ook zo leuk ;)

Helm: ik kite al jaren met (sinds ik strapless kite), maar dat moet iedereen zelf maar uitmaken.

Bang zijn: dat is goed! In dit soort omstandigheden moet je op z'n minst wat ontzag hebben. Niet te makkelijk denken over je eigen vermogens, altijd een exit strategie hebben. Je kan je eigen grenzen ook voorzichtig verkennen, zodat de straf wat milder is. En reken niet te veel op hulp van anderen, want dat is vaak heel moeilijk als het zo heftig is.

 

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Lars_023 31 October / 2017 / 22:34

Ik zag foto's die JEPE gemaakt heeft van wat windsurfers, wat ongelooflijk bruut zondag op IJmuiden. Er zat er 1 tussen van een golf die op de pier klapt, je zou niet zeggen dat het Nederland was.

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Woodmaster 19 June / 2018 / 00:41

Zucht!{#emotions_dlg.nosmile.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 19 June / 2018 / 08:10

Zucht!{#emotions_dlg.nosmile.gif}

De houthakker, leef jij ook nog ? Al jaren niet meer gezien, kite je nog wel ? {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

paulg 19 June / 2018 / 08:43

Heb je ook jaren niet meer gezien! (maar ik zit tegenwoordig alleen nog op Slag bij de catvereninging)

Djee 19 June / 2018 / 12:02

Volgens mij heb ik woody vorig jaar nog gezien /gesproken op het altijd pittoreske ijmuiden .

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 20 June / 2018 / 22:39

Tsja, je kent het wel. Eerst mooie goeie drukke baan, toen mooie goeie drukke baan opgezegt om een eigen horecabedrijf te starten. Dus nu nog een mooiere goeiere drukkere baan{#emotions_dlg.bonk.gif}. Kiten en wakeboarden kon bijna alleen maar in de vakanties en heel af en toe nog op het ozomooie IJmuiden ( kan me niet heugen je gezien te hebben Djee). Heel veel gebeurd en heel veel gedaan. Maar het bleef kriebelen! Nu alles loopt ( kan natuurlijk altijd beter) en een goed plekje heeft gekregen kriebelt het steeds meer, meer en meer. Laatste tijd veel filmpjes kijken en voelen hoe het was ( ZUCHT). Dus ben er nu echt helemaal klaar mee! Eergisteren een Naish Pivot 10M ( 2107) besteld met bijpassende bar welke morgen klaar ligt in de shop. De bijna zo goed als nieuwe Naish Motion ( 5 keer gevaren) van de bovenste plank gehaald ( vorig jaar gekocht in dezelfde shop). BumbleBee van de ouwe meuk stapel gehaald en afgestoft om weer golfjes te gaan proberen. Ben er dus klaar voor! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Djee inmiddels een Wave en Downwinder pro, Paul een Wavemaster en Haringhappper eet nog steeds veel kibbeling met Roviolisaus? {#emotions_dlg.pompom.gif} Tot snel op het water!{#emotions_dlg.yes_new.gif}{#emotions_dlg.yes_new.gif}{#emotions_dlg.yes_new.gif}{#emotions_dlg.bye.gif}{#emotions_dlg.bye.gif}{#emotions_dlg.bye.gif}{#emotions_dlg.yes_new.gif}{#emotions_dlg.yes_new.gif}{#emotions_dlg.yes_new.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Kikine 21 June / 2018 / 12:28

Hier ook een hoop gebeurd Woodmaster! Dus dan maar naast de zee gaan wonen{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Toeside_Toon en Kikine zijn kort geleden verhuisd naar Callantsoog....mocht je daar eens komen gezellig! Toeside is net van het water af met dikke bakken golven en wind met 7meter. De enige op het water..

Ik hoop dat het ietsie afneemt, ga ik einde middag. Goed plan dat je het weer oppakt, je wordt er zo gelukkig van{#emotions_dlg.yes_new.gif}

Mooie dag allen!!

 

My passion is in the air...

Djee 21 June / 2018 / 13:52

Nog langere geleden {#emotions_dlg.bonk.gif}, nog steeds verslaafd aan de downwinder idd. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Lars_023 22 June / 2018 / 12:15

Jeetje, wat ligt er dood te gaan bij de pier. Het rook vanochtend naar een pan bedorven mosselen op het water en het smaakte er ook na. 

 

Wel lekkere sessie met mooie golven, dat dan weer wel 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

KiteShallow 22 June / 2018 / 17:04

@Lars_023 zal Ijmuiderslag wel schelen?

https://blog.frankfotolog.nl/overheid/mokum-anno-2040/

Tsjernobyl aan zee....van Tata afkomstig?

 

Last edit by: KITESHALLOW

Woodmaster 22 June / 2018 / 20:57

Stond een sessie gepland tot er dit gebeurde

 

Last edit by: WOODMASTER
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Djee 22 June / 2018 / 21:20

Vergeten te tanken? 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 22 June / 2018 / 21:33

Klapband! Lag een haak op de weg. Nu in mijn rechter achterband.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)