IJmuiden Vandaag?????

Door: Woodmaster Reacties: 1853 Hits: 213542
Djee 22 June / 2018 / 21:37

Die is goed lek idd. Voortaan maar niet meer over haken heen rijden {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

richardkiter 25 June / 2018 / 14:39

Haringhappper eet nog steeds veel kibbeling met Roviolisaus?

Stuk minder gewordebn i,v,m, trainen voor hoek tot Helder, mocht je nog een donatie over hebben ?

Hier kan je storten als je durf  {#emotions_dlg.clown.gif}

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma

 

 

Whats your cup of coffee? Barista Cafe Alkmaar heeft het!

Noorderkade ? Nieuwe horeca droom ?

 

 

 

 

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 09 July / 2018 / 22:32

@ Kikkine, Gezellig! Daar heb ik nog nooit gevaren. Stom eigenlijk want ik heb 2 jaar in Petten gewerkt.{#emotions_dlg.coool.gif}

@ Haringhapper, BINGO! Btw, mooi doel die actie. Zal es kijken of er nog wat in de fooienpot ligt {#emotions_dlg.yes_new.gif}

 

Morgen tussen de koffies {#emotions_dlg.koffie.gif} eventjes de PIVOT testen. Op het ozomooie IJmuiden uiteraard. {#emotions_dlg.pompom.gif}

Last edit by: WOODMASTER
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

cozmo 10 July / 2018 / 10:52

Er zitten dus nog wel wat 'IJmuiden' locals van vroeger op Hanglos. Op het strand zijn alle oude bekenden verdwenen. Ik kite wel minder vaak gezien ik geen student meer ben en gewoon moet werken en daarnaast nog eens 2 jonge kids thuis heb.

Kwam 2 weken geleden JePe nog tegen op het strand, was ook jaren geleden dat ik die had gezien.

Vanavond na het eten als er nog wat wind is ben ik weer op IJmuiden te vinden.

The edge is a dangerous place to live!

richardkiter 10 July / 2018 / 20:38

@ Haringhapper, BINGO! Btw, mooi doel die actie. Zal es kijken of er nog wat in de fooienpot ligt

 

Als je nou een keer in plaats van Ijmuiden naar Wijk aan Zee ga, en dat parkeer wat je in Ijmuiden dan zou betalen  doneer ? 

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren

 

Of is het nog steeds zo dat de duitser betaalt en dat er dan een heleboel kiters achteraan gaan ?  {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 10 July / 2018 / 23:57

@ Cozmo, tijden veranderen. Jij pappa? Gefeliciteerd dude! {#emotions_dlg.thumbsup.gif} Vandaag voor het eerst sinds heel lang weer eens lekker gevaren op het ozomooie IJmuiden. Voelde me wel een beetje als een vreemde op 'mijn' spot. {#emotions_dlg.nopompom.gif} Nu maar weer wachten op wind. Ow, ik heb je ouwe antieke 7m ook nog steeds! {#emotions_dlg.swhip.gif}

@ haringhapper. Niet te geloven 6 eurie voor 2-3 uurtjes parkeren en 7 voor langer dan 3 uur. De afzetters {#emotions_dlg.frown.gif}{#emotions_dlg.nooo.gif}

Zo vraag je er om, om achter duitsers aan te rijden. Btw die duitsers zijn wel weer goed voor mijn omzet {#emotions_dlg.yes_new.gif}. Ik zeg; Deutschland Uber alles!{#emotions_dlg.loveys.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 11 July / 2018 / 11:47

 

@ haringhapper. Niet te geloven 6 eurie voor 2-3 uurtjes parkeren en 7 voor langer dan 3 uur. De afzetters {#emotions_dlg.frown.gif}{#emotions_dlg.nooo.gif}

Zo vraag je er om, om achter duitsers aan te rijden. Btw die duitsers zijn wel weer goed voor mijn omzet {#emotions_dlg.yes_new.gif}. Ik zeg; Deutschland Uber alles

 

 

En zo  is dat !  Allesss voor de hartsichting    {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

https://www.hoektothelder.nl/actie/richard-brandsma/doneren

Danke Shon, wier habben das niet gewusdt !

 

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

FeRNandeZ 16 July / 2018 / 16:41

IJmuiden is toch echt wel lekker, valt me op dat veel mensen met Noord naar IJmuiden gaan ipv Wijk, maar moet zeggen met Zuid West is het daar ook echt lekker varen is......

Alleen dat fijne poeder zand geeft zon troep in je auto en elke keer die scheermessen die in je voet steken,  maar ja das overal rond ijmuiden/wijk

 

kantje board !

Leon van Bergen 17 July / 2018 / 08:54

Met Noord is Wijk ook vaak een klotsbak vandaar dat vele dan naar Ijmuiden gaan. Verder hebben mijn maten en ik meer voorkeur voor Wijk, laatste een lange sessie op Ijmuiden en je bent €9 kwijt voor parkeren en dat voor zo'n pauper plek. Hopelijk blijft Wijk nog lang gratis parkeren!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

richardkiter 17 July / 2018 / 11:13

een lange sessie op Ijmuiden en je bent €9 kwijt voor parkeren en dat voor zo'n pauper plek.

En als je dan 3 a 4 keer per week ga dan heb je al gauw een kite verdiend aan parkeergeld per jaar. Snap ook nooit dat het er altijd zo druk kan zijn ? Mensen met een extra lening voor de parkeerkosten ?

Treintje rijden mag toch niet meer ?  {#emotions_dlg.bonk.gif}

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Leon van Bergen 17 July / 2018 / 14:05

Treintje rijden mag toch niet meer ?

 

Haha ik sprak laatst wel een gast op Ijmuiden die zei dat ze dat altijd doen, ik neem die gok iig niet!

richardkiter 05 August / 2018 / 10:41

Gelezen in Noord hollands Dagblad 4 -08-2018:

 De gemeente zet handhavers in om kitesurfers uit het water te houden bij de pier.

Gemeente Velsen zet handhavers in op het strand van IJmuiden

Handhavers van de gemeente Velsen gaan op warme dagen met veel wind optreden tegen kitesurfers die op het strand van IJmuiden buiten de daarvoor toegewezen zone het water betreden.

Dit gebeurt naar aanleiding van een mail van de Reddingsbrigade aan de gemeente, waarin het zijn zorgen over de situatie uitsprak. Ongelukken zijn er vooralsnog niet gebeurd, maar het scheelde een paar keer weinig, zo waarschuwde Hans Rozemeijer, voorzitter van de Reddingsbrigade afgelopen week.

Wethouder Bram Diepstraten geeft aan dat de gemeente Velsen al langer worstelt met het probleem. ,,Aanvankelijk was er geen capaciteit beschikbaar om de kitesurfers te controleren, maar door de bezorgdheid van de reddingsbrigade en ondernemers op het strand hebben we besloten om hier handhavers voor in te zetten. Zij zullen tijdens warme dagen met veel wind worden ingezet om kitesurfers te waarschuwen. Slaan ze de waarschuwingen in de wind en gaan ze toch het water in, dan zullen de handhavers boetes uitschrijven.’’

,,Tevens zullen we contact opnemen met de landelijke kitesurfersvereniging om duidelijk te maken dat kitesurfen op het strand van IJmuiden enkel in zone 3 toegestaan is. Op de borden bij de strandingang staat dit ook aangegeven. Professionele kitesurfers weten ook dat dat zo is”, aldus Diepstraten.

Eerder deze week gaf de gemeente nog aan dat het voor handhavers moeilijk was om op te treden. De handhavers kunnen niet het water op en als iemand met een kitesurfboard het strand op komt lopen is dat nog geen reden voor een boete. Daarom is ervoor gekozen om kitesurfers op het strand al te waarschuwingen. De beslissing om handhavers in te zetten op het strand neemt met zich mee dat andere taken worden geschrapt. Diepstraten: ,,Dat houdt in dat we op andere dingen niet controleren. Ik ga natuurlijk niet zeggen wat dat is, want ik wil mensen niet aanmoedigen om overtredingen te begaan.”

Zone 3 is het stuk vanaf IJmuiderslag richting Bloemendaal. Kitesurfers mogen hier het water in. Vanaf hier mogen ze wel richting de pier surfen, zolang ze maar tweehonderd meter van de kust blijven. Diepstraten geeft aan dat dit al jaren zo is. ,,Zone 1 en 2 zijn bedoeld voor recreatie. In zone 2 wordt bijvoorbeeld ook gereden met blokarts. Zone 4 is wat smaller en daardoor vooral geschikt voor wandelaars.”

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Guiri 10 August / 2018 / 08:12

Gaat er vandaag nog iemand kiten op IJmuiden Of wijk? Ben al een heeeele tijd niet geweest en ben benieuwd hoe het er nu gaat met handhaving. beter IJmuiden of wijk vandaag? 

 

Woodmaster 30 July / 2019 / 22:49

Morgen es kijken hoe het ook alweer zat met die lijnen en of ik nog in men wetsuit pas. 

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Djee 31 July / 2019 / 06:32

Veel plezier en pas op voor mogelijk bliksem

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 01 February / 2020 / 01:13

WieoWie is er vandaag?

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Woodmaster 22 May / 2020 / 19:16

Pompiedom {#emotions_dlg.pompom.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Woodmaster 27 July / 2020 / 22:16

Wordt er morgen ook op het ozomooie IJmuiden Coronaproof gekite? 

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Kikine 28 July / 2020 / 23:17

Callantsoog!!!!!{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

My passion is in the air...

Woodmaster 11 November / 2020 / 17:04

Haloowtjes allemaal. {#emotions_dlg.pompom.gif} Wie en vanaf hoe laat is er morgen iemand op het Ozomooie IJmuiden? {#emotions_dlg.yes_new.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

paulg 12 November / 2020 / 09:53

Hé Woodmaster!

Da's lang geleden, ik vaar nu al lang vanaf Ijmuiderslag, want daar liggen m'n spulletjes & lekker warm omkleden.

Ik ben er vandaag zo tussen 12.00 en 13.00

Wat voor kites vaar jij tegenwoordig? (ik vandaag of met een witte Core, of een blauwe Airush)

groetjes,

 

Paul

paulg 12 November / 2020 / 12:08

toch niet, wind weg

 

Woodmaster 20 November / 2020 / 22:21

He he Paul. Inderdaad long time no zee. Tegenwoordig vaar ik de Pivots. Morgen weer es proberen op het ozomooie Ijmuiden. Ik kom wel even langsvaren bij IJmuiderslag. {#emotions_dlg.bye.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Woodmaster 07 July / 2022 / 18:03

Kan ik ergens een opfriscursus krijgen?

1.5 jaar eruit geweest ivm kruisband Bot-Patella-Bot operatie en het starten van een tweede onderneming.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 08 July / 2022 / 08:27

Hij is niet doodt hij leeft. 

Wil je graag helpen maar mijn brunotti mirror staat helemaal vast in de tuin en dit is het enigste boardje waarmee jij nog kan varen toch ?

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us