Kitevakantie Denemarken

Door: --Remco-- Reacties: 17 Hits: 3630
--Remco-- 22 February / 2010 / 13:11
Heej,

Ik zit er aan te denken om deze zomer naar Denemarken te gaan om te kiten. Heeft iemand ervaring met kiten in denemarken in zomer ? Welke spots zijn het beste en het meest windzekerste. Er moet ook een camping in de buurt zijn van de kitespot want we willen namelijk in een tent overnachten

Remco
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

KappuhH 22 February / 2010 / 14:34
Ga naar Hvide Sande. Met alle richtingen varen op loopafstand. Ook redelijk af te reizen vanaf Nederland (600km ofzo). Normaal redelijk windzeker maar afgelopen zomer had ik maar de helft van de vakantie vaarbare wind.

alain_ 22 February / 2010 / 16:09
en als er geen wind is kan je er wakeboarden, als je daar geen zin in hebt ga je vissen in de haven. (ik ben volgens mij de enige die dit gedaan heeft op hanglos. maar het is echt aan te raden!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

KappuhH 22 February / 2010 / 16:51
Wakeboardbaan zit inderdaad ook op loopafstand. En anders ga je gewoon golfsurfen (beste golfsurfspot van Denemarken geloof ik), ook loopafstand. En anders gewoon bierdrinken.

--Remco-- 22 February / 2010 / 17:08
Iemand ervaring met ROMO ?
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

arvidnl 22 February / 2010 / 17:11
Romo schijnt ook goed te zijn.maar ben daar zelf nog nooit geweest.
maar hvide sande is echt top!
ben er nu al 2 x geweest en als het ff kan ga ik dit jaar weer.
Zijn er afgelopen jaar gewoon naartoe gereden (was wel na seizoen) en gewoon ter plekke diverse campings bekeken en diegene met de beste ligging hebben we toen genomen.naam van de camping is mij even ontschoten.konden zo vanaf de camping ,een minuutje of 5 door de duinen heen wandelen,het strand op!super!
en geen wind...de wakeboardbaan is idd een hele goede optie!!

Mario 22 February / 2010 / 17:18
hvide sande is top om te varen,echter is er verder 0.0 te doen helaas
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

soulhustler 22 February / 2010 / 17:28
Quote: arvidnl - 22 februari, 2010 (18:11)
Romo schijnt ook goed te zijn.maar ben daar zelf nog nooit geweest.maar hvide sande is echt top!ben er nu al 2 x geweest en als het ff kan ga ik dit jaar weer.Zijn er afgelopen jaar gewoon naartoe gereden (was wel na seizoen) en gewoon ter plekke diverse campings bekeken en diegene met de beste ligging hebben we toen genomen.naam van de camping is mij even ontschoten.konden zo vanaf de camping ,een minuutje of 5 door de duinen heen wandelen,het strand op!super!en geen wind...de wakeboardbaan is idd een hele goede optie!!

Zaten we niet gewoon op Camping Hvide Sande?Was een top camping,idd 5 minuutjes wandelen en je stond op het strand en met de auto erbij zit je zo op een andere spot mocht het nodig zijn.
Met de auto goed te doen.We zijn om 12uur `s avonds vertrokken en met af en toe een tussenstop waren we zo rond een uurtje of 6 in Denemarken.

Gr Sandro

Teigetje 22 February / 2010 / 18:01
Romo ben ik 1 keer geweest in een meivacantie, een megabreed strand daar je gewoon met de auto op kan.
Het hele strand is in stukken verdeeld voor alle denkbare aktiviteiten die je met een vlieger of zeil kan doen op het strand, buggyen, mountainboarden, windsurfen op het land, blowkarten noem maar op. Weet alleen niet of het waait daar in de zomer.
Oh ja het is wel een eiland maar denk niet dat je met alle wind daar kan kiten want de ene kant is allemaal natuurgebied dus daar nie kiten nie.

richardkiter 22 February / 2010 / 18:20

Ben er samen met teigertje ook geweest en is inderdaad Top.

Romo kan je alleen met West varen . Toen wij bij Romo waren was er oostenwind en moesten we Naar Hyvik Sande (2 uur rijden vanaf romo).

Hieronder nog een heleboel info

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=15835.msg157309#msg157309



http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32594.0.html




Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 23 February / 2010 / 13:59
Hmm zit er zelf ook aan te denken eens een lang weekend te gaan doen daaro.
Is er wat meer te beleven voor als het niet waait en voor mensen die niet kiten/wakeboarden?
Ja ja ik weet dat ik ze ook thuis kan laten...zie het ook als één van de sociale momenten van het jaar.
Mag ik aannemen aan dat het voor mij als Super-Beginner wel veilig is.......
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Jackee 23 February / 2010 / 14:12
Ik ben op beide locaties geweest..

Romo is echt geen reet te doen! Je kan er wel grof surfen.. en blokarten/buggien/boarden op het strand als de wind wat minder is om te surfen!
De golven op het eiland zijn echter niks..

als ik jou was zou ik doorrijden naar Hvide Sande.. je hebt er een wakeboard baan zitten voor als het niet waait.. Je kan op het vlakke binnewater surfen en op zee staan echt dikke vette bakken! Bij de haven zelf van Hvide Sande heb je idd een dikke golfsurf spot zitten!
Wij hebben een hoop maten gemaakt daar bij de wakeboardbaan, als die gasten die toen alleen achter de kabel hingen zijn nu allemaal aan het kiteboarden geslagen. Genoeg hoog niveau daar dus!

Voor de party's zit je er ook grof goed.. als je iets verder naar het noorden rijdt (iets van een half uurtje) heb je daar wel een stadje waar veel studenten enzo op afkomen in het weekend!

Trouwens.. in de buurt van Hvide Sande heb je genoeg campings.. ik heb iets ten noorden gezeten maar werdt al snel van die camping afgetrapt.. daarna zijn we naar een camping ten zuiden van Hvide Sande gegaan.. allemaal zeer chille en fijne campings (op de camping baas van de noordelijke na!)

Ik ga van de zomer ook weer heen.. als je nog wat specifieke vragen hebt moet je het maar ff laten weten!
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

lemmerterror 23 February / 2010 / 14:30
Hallo,

Ik ga waarschijnlijk met remco (topic starter) op vakantie, we gaan waarschijnlijk zo'n 14 dagen dus zoeken wel de windzekerste plekken in denemarken.

Ik ben twee jaar terug in hvide sande geweest, maar de wind was toen niet top, er stond vaak slechts 12 knopen.
Hoe hebben jullie die ook in hvide sande hebben gezeten de wind bevonden dan? Het is natuurlijk niet de bedoeling op je kitevakantie elke dag aan de kabel te hangen vanwege te kort aan wind (ook niet fijn voor de portomonnee).




Teamrider kiteoutlet.eu, mail me for discount!

Jackee 23 February / 2010 / 16:08
Ik heb er bijna 3 weken gezeten en denk ik 15 dagen op het water gestaan.. Nederland was toen in die zomer zelf ook bijna elke dag surfbaar!
Hangt er een beetje vanaf hoe alles zich gedraagd natuurlijk wat weer betreft.. het is niet dat er elke dag standaard wind staat!

Cable park is maar 70 euro per week.. men broer heeft met de dochter van de eigenaresse wat gehad.. dus het kon ook gratis.
Je loopt er niet bepaald op leeg dus''
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

alain_ 23 February / 2010 / 16:14
ik heb er een week gezeten en in totaal was er een top van 4 KM per uur aan wind
Maar toen kite ik gelukkig nog niet.
Heb het gevraagt en ze zeiden dat het belachelijk warm en windloos was..
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Mers 15 June / 2010 / 11:01
Ik overweeg om de laatste week van juli naar Denemarken te gaan. Weer eens wat anders.
Nu kom ik uit op Hvide Sande bij het Ringkobing Fjord.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit gebied?

gr.
Go for it, Pain is just temporary!!

lemmerterror 15 June / 2010 / 11:06
Ik ben geloof ik 2 jaar terug daar op kitevakantie geweest, hvide sande is opzich wel nice, je kan er met veel richtingen kiten (of binnenwater of zee) en je hebt er ook nog een kabelbaan zitten. Toen ik er was heb ik niet super veel wind gehad, dus vooral veel gewindsurft.
Teamrider kiteoutlet.eu, mail me for discount!

Mers 15 June / 2010 / 12:00
Super bedankt voor je reactie!
Is het vanuit de camping veel gedoe om naar het surfstrand te komen?
In welke periode ben jij er geweest?
Heb je nog tips waar overnachten?

gr.
Go for it, Pain is just temporary!!