castricum - wie kitesurft er allemaal in castricum?

Door: chillaazz Reacties: 16 Hits: 2937
johndoe 08 November / 2011 / 17:58
Ik vroeg me af of er veel mensen in castricum kitesurfen?
Want als ik in castricum ben dan zie ik niet altijd een kiter en soms 2 ...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

mocem 08 November / 2011 / 19:07
In de koude periode kan je beter naar Wijk rijden want dan is er geen hond. Ik woonde in Limmen dus ik kan het weten. In het weekend ben ik er wel vaak te vinden.

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

johndoe 08 November / 2011 / 19:47
Alleen in Wijk aan zee zijn er vaak ook niet kitesurfers en als ik kijk van wijk aan zee naar ijmuiden dan zie ik redelijk veel kiters, hoe kan dat?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Djee 09 November / 2011 / 07:19
Quote: jornie0 - 8 november, 2011 (20:47)
Alleen in Wijk aan zee zijn er vaak ook niet kitesurfers en als ik kijk van wijk aan zee naar ijmuiden dan zie ik redelijk veel kiters, hoe kan dat?


Wind richting (aflandig) of geen wind. Als er wind staat zijn er altijd wel kiters te vinden, door de weeks minder , maar in het weekend is toch redelijk druk.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Baaltje 09 November / 2011 / 07:23
Quote: jornie0 - 9 november, 2011 (07:47)
Alleen in Wijk aan zee zijn er vaak ook niet kitesurfers en als ik kijk van wijk aan zee naar ijmuiden dan zie ik redelijk veel kiters, hoe kan dat?
Hoop dat je begrijpt dat de kiters met name bij de bunker en bij de pier (aloha) kiten. Recht voor wijk aan zee wordt inderdaad niet vaak gekite tenzij er mensen een downwinder maken

Djee 09 November / 2011 / 07:42
Quote: Baaltje - 9 november, 2011 (08:23)
Quote: jornie0 - 9 november, 2011 (07:47)Alleen in Wijk aan zee zijn er vaak ook niet kitesurfers en als ik kijk van wijk aan zee naar ijmuiden dan zie ik redelijk veel kiters, hoe kan dat?Hoop dat je begrijpt dat de kiters met name bij de bunker en bij de pier (aloha) kiten. Recht voor wijk aan zee wordt inderdaad niet vaak gekite tenzij er mensen een downwinder maken


dat is een goede idd
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

richardkiter 09 November / 2011 / 10:42
Quote: jornie0 - 8 november, 2011 (20:47)
Alleen in Wijk aan zee zijn er vaak ook niet kitesurfers en als ik kijk van wijk aan zee naar ijmuiden dan zie ik redelijk veel kiters, hoe kan dat?


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.25525

Hier afspreken voor Wijk, sta je nooit alleen. Zitten ook gasten die varen op Castricum waaronder Bredo..

Vaar zelf nooit op Castricum omdat je moet betalen voor parkeren en het een takke end lopen is met je spullen naar het strand. Wijk en ijmuiden zijn dan beter.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

johndoe 09 November / 2011 / 14:22
Ik ga altijd naar de pier als ik bij wijk aan zee ga kijken .... en dan zie ik af en toe niemand kiten bij wijk aan zee pier en ook niet verderop richting de bunker maar als ik naar de overkant kijk dan zie ik in ijmuiden wel kiters... met aanlandige wind

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

lol 11 November / 2011 / 05:43
Ik kom er wel.

In de hoogzomer is er vaak wel iemand. Soms niet.
Aantal pensionado's en studenten. Zit een windsurf, kite vereniging.
Ik werk onregelmatig en kite dus ook doordeweeks.

Vanwege het 'dure' parkeren is het lekker rustig daar. Houden zo.

Water is grotere klotsbak als wijk. Strandtenten enz dicht aan de vloedlijn. Wel lekker biertje doen.
Minder wind omdat je dichter onder de duinen vaart.
Bij pal aanlandig lastig van het strand af te komen.
Ligt ook een wrak zuidelijk van club zand. Komt bij eb bloot en heeft een scherp opstaand stuk staal.
Alle meuk van strandhuisjes staat ook altijd aan de vloedlijn. Allemaal wat gevaarlijker.

Nazomer is er vaak niemand. Dan moet je jezelf redden. Doe ik ook vaak. Komt vaak wel iemand als ze jouw kiteje zien hangen.
Het zijn net ratten die kiters, is er nooit 1.

Zelf kunnen landen en oplaten is wel prettig.

richardkiter 11 November / 2011 / 08:24
Zelf kunnen landen en oplaten is wel prettig.

Maar niet veilig en gezellig in je eentje!!!!!!!!!

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

lol 12 November / 2011 / 03:33
@richard
Hangt ervan af hoe je het doet. Doe het vaak. Als er van die gezelligerds rondhuppelen die het verdommen effe dat ding te vangen. En je dan schaapachtig staan aan te kijken.
Gezellig Begin een breiclubje in het bejaardenhuis, misschien is dat gezellig?

Kiten is nogal een teamsport.

richardkiter 12 November / 2011 / 12:18
Als er van die gezelligerds rondhuppelen die het verdommen effe dat ding te vangen. En je dan schaapachtig staan aan te kijken.

Heb hier nooit problemen mee, misschien komt het omdat ik zelf aan mensen automatisch vraag of ik hun kite kan pakken. Soms wordt er aan mij wel eens aan3 mensen te gelijk gevraagd of ze mijn kite kunnen aanpakken


Gezellig Begin een breiclubje in het bejaardenhuis, misschien is dat gezellig? Kiten is nogal een teamsport.

Ik kan zien dat je weinig vrienden heb met kiten zie boven. Voor mijn is het kiten ook een sociaal gebeuren met vrienden. Door het kiten heb ik veel nieuwe vrienden er bij gemaakt en kom ik daardoor op plekken waar ik anders nooit zou zal komen. Egypte, veerman, Teksel, rhodos, denemarken, Frankrijk etc etc

Zie de filmpies met mijn nieuwe (gezellige) kite vrienden















Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 17 November / 2011 / 00:09
IJmuiden?? Wijk?? Waar is dat?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 17 November / 2011 / 22:55
Quote: Woodmaster - 17 november, 2011 (01:09)
IJmuiden?? Wijk?? Waar is dat?



Bij Hoevelake links af !!!!
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 21 November / 2011 / 17:49
Quote: richardkiter - 17 november, 2011 (23:55)
Quote: Woodmaster - 17 november, 2011 (01:09)IJmuiden?? Wijk?? Waar is dat?Bij Hoevelake links af !!!!
hehe

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

dikkebram 29 March / 2012 / 08:14
gaat er vandaag nog iemand op castricum kiten???

ik ga denk rond 13:00

mocem 29 March / 2012 / 17:21
Als et water wat warmer is dan is Willem er bijna altijd met wind. Hij is in de vut en zeer fanatiek kiter.

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)