Kitesurfen aan de Belgische kust

Door: Rufus Reacties: 28 Hits: 6261
coconutplukker 04 September / 2013 / 18:07
Quote: pattynsteven - 3 september, 2013 (16:03)
Ik was onlangs aan het kiten in Oostende toen de politie mij van het water kwam halen en dreigde met een bekeuring van 90 euro. Het is verplicht om je aan te sluiten bij een surfclub. Maar als je naar de surfclub gaat mag je gratis rode lycra's gebruiken en heb je geen last meer van politie. Dus als je naar Oostende gaat zou ik aanraden om gewoon naar de club te gaan en vragen om een lycra. Dan kan je zonder problemen het water op. En zit je tegelijk op een goeie spot om te kiten en is er altijd wel iemand bereid om te helpen met je kite.
Gratis Lycra ??? Ik dacht het niet. Iedereen die geen lid is en wil komen kiten aan de club in Oostende betaalt 15€/dag. Pas dan krijg je een lycra . Voor dat geld ben je die dag verzekerd, staan de redders voor je paraat en mag je gebruik maken van de infrastructuur. We gaan er van uit dat je kunt kitesurfen. Blijkt dat niet zo te zijn , dan wordt je onmiddellijk van 't water gehaald en je 15€ ben je uiteraard ook kwijt. We hebben het hier een beetje gehad met toeristen en newbees die hier zonder boe of ba op de spot aankomen, totaal ongecontroleerd hun kite in de lucht te steken om daarna de boel te gaan verzieken voor alles en iedereen .

OlivierO 06 September / 2013 / 17:14
wtf ik woon en kite in België en ik kite gewoon waar wanneer en zover ik wil en heb daar geen problemen mee.
wat een vraag ga gewoon kiten waar water en wind is

OlivierO had een 2 sterren sessie in Heist VVW met maar liefst 27 - 32 knots op zijn Liquid-Force Hifi (2009)

ugo 07 September / 2013 / 19:53
http://oud.vyf.be/verslagen_openbaar/Informatie/reglement plankvliegeren.pdf
Is volledig overgenomen in de politiereglementen. Af en toe is er controle : scheepvaartpolitie op zee en politie op t strand, je kan niet wegvluchten..

ugo had een 5 sterren sessie in Cape Town, Dolphin Beach met maar liefst 23 - 34 knots op zijn North Rebel (2015)

ugo 07 September / 2013 / 19:53
.

ugo had een 5 sterren sessie in Cape Town, Dolphin Beach met maar liefst 23 - 34 knots op zijn North Rebel (2015)